واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

گوگل کار بر روی هدست‌ واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را ادامه خواهد داد

دیروز شایعه‌ای مبتنی بر لغو شدن خط تولید هدست واقعیت مجازی برجسته گوگل در فضای مجازی منتشر شد اما هم‌اکنون، طبق گزارش‌های جدید، اهالی مانتین ویو در حال کار بر روی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ای هستند که از سخت‌افزار قدرتمندی بهره می‌برد.

طبق شنیده‌ها پروژه قبلی گوگل بر روی سیستم‌عامل متفاوت از اندروید در حال اجرا بوده و احتمالا با Oculus Rift و HTC Vive نیز تست شده است. همچنین ۵۰ نفر از کارکنان گوگل نیز برای انجام کامل و دقیق آزمایش‌ها به کار گرفته شده بودند.

امروز شنیده‌های تازه‌ای که از منابع ناشناس درونی گوگل به دست آمده حکایت از غلط بودن گزارش قبلی دارند. در حقیقت گوگل در حال کار بر روی یک هدست است که واقعیت مجازی (VR) را در کنار واقعیت افزوده (AR) به کاربر ارائه می‌دهد. درحالی‌که پلتفرم واقعیت مجازی Daydream، پلتفرم اختصاصی گوگل برای اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی به‌تازگی به معرفی رسیده است، با این وجود هدست آتی این کمپانی بر پایه سیستم‌عامل اندروید خواهد بود. این هدست برای کارکرد خود نیاز به جفت شدن با هیچ اسمارت‌فونی نداشته و بیشتر از ویژگی‌های واقعیت افزوده نسبت به واقعیت مجازی پشتیبانی به عمل می‌آورد.

استفاده از سیستم‌عامل اندروید برای هدست آینده گوگل درحالی‌که Daydream پلتفرم اختصاصی هدست‌های گوگل به‌حساب می‌رود، اقدامی عجیب است!

در حال حاضر اطلاعات چندانی درباره پروژه فعلی و آنچه باید از هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده گوگل انتظار داشته باشیم موجود نیست و شاید تنها راهنمای علاقه‌مندان به این حوزه مربوط به خبر منتشر شده در ماه فوریه (اسفندماه گذشته) می‌گردد که به استفاده از دو دوربین بیرونی هدست اشاره می‌کرد. گفته می‌شود این دوربین‌ها توسط کمپانی Movidius تولید خواهند شد. Movidius نام کمتر آشنایی است که از سردمداران صنعت چیپست‌های وابسته به حرکت محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*