تصويري نادر از نامه گراهام بل به خانواده‌اش به همراه تلفن طراحي شده

 

نامه‌اي از مخترع تلفن به خانواده‌اش كه در آن تصوير نادري از دستگاه تلفن طراحي شده و نکات ايمني براي استفاده از آن مشاهده مي‌شود، به حراج گذاشته شده ‌است.
 
اين نامه رسمي كه از سوي الكساندر گراهام بل، مخترع تلفن در سال 1878 در پي يك صاعقه كه كل اختراع نوپاي وي را تهديد مي‌كرد، براي پدرش نوشته شده، توسط موسسه بزرگ حراجي RR در نيو همپشاير به حراج گذاشته شده است.
 
اين نامه هشت صفحه‌اي با نوعي طراحي از دو تلفن متصل و دستورالعملهاي لازم براي احتياط ايمني خانواده همراه است.
 
بل، در نامه خود كه از واشنگتن به والدينش ارسال كرده، چنين نوشته كه از گزارش آنها در مورد صاعقه ارتفاعات توتلا به دردسر افتاده و اين كه اين رويداد نشان داده كه پايانه‌هاي زميني خطوط تلفن آسيب‌پذير بوده چرا كه جريان از يك مسير كوتاهتر نسبت به مسير كامل زميني براي ورود به دو قطب تلفن برخوردار مي‌شود.
 
بل در ادامه يك نمودار جالب از دو تلفن طراحي كرده و در آن به نمايش جمع‌آوري صحيح مكانيكي براي اطمينان از كاركرد كامل و همچنين ايمني دستگاه پرداخته است.
 
بابي ليوينگستون، معاون فروش و بازاريابي حراجي RR، تلفن موجود در اين طراحي را يك دستگاه كاربردي و آماده خوانده كه از مكانيك اوليه پيچيده و با جزئيات بسيار برخوردار بوده و عدم توجه به آنها با خطر بسيار بالايي همراه بوده است.
 
الكساندر گراهام بل يك اسكاتلندي پيشگام در حوزه ارتباطات از راه دور و مخترع دستگاه سخنگوي برقي بود.
 
 
يك قرن پس از جمع‌آوري نيروي صاعقه توسط بنجامين فرانکلين، بل از پالسهاي الكتريكي استفاده كرده، آن را درون سيم مسي قرار داده و در يك لحظه مسير ارتباطي انسانها را از طريق دستگاهي به نام تلفن براي هميشه تغيير داد.
 
گراهام بل در سال 1871 وارد بوستون شده و به تدريس براي افراد ناشنوا پرداخت و در پي آن براي تدريس راهي دانشگاه بوستون شد. در سال 1874، كار وي بر روي تلگراف صوتي با ارتقاي سريعي همراه بوده و در سال 1875 توانست يك دستگاه تلگراف صوتي ابداع كند. بل در مارس 1876 موفق به ثبت اختراع خود شد.
 
 
اين مخترع بزرگ سه روز بعد توانست اولين تماس تلفني خود را از آزمايشگاه خود در بوستون با اين مضمون برقرار كرد: دكتر واتسون به اينجا بياييد. ميخواهم شما را ببينم.
 
حراج اين نامه از ماه دسامبر آغاز شده و قرار است تا 18 ژانويه ادامه پيدا كند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*