قیمت آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در ایران

قیمت آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در ایران چقدر خواهد بود

درست 9 سال از ارائه اولین آیفون می‌گذرد. تلفن هوشمندی که همنامی‌اش با دربازکن‌های الکترونیک خانه‌های ما ایرانی‌ها خنده دار به نظر می رسید، حالا پس از سال‌ها به بخشی پر اهمیت از زندگی شخصی ما تبدیل شده است. هفتمین نسخه این گوشی چند روز پیش معرفی شد و در این مقاله کوتاه قصد داریم به بررسی قیمت آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در زمان ورود به بازار ایران بپردازیم.

قیمت‌های آیفون از طرف اپل کاملاً مشخص است. آیفون 7 در بازار های جهانی با قیمت 649 دلار برای نسخه 32 گیگ، 749 دلار برای 128 گیگ و 849 دلار برای 256 گیگ ارائه خواهد شد و نسخه پلاس هم به ترتیب 769، 869، و 969 دلار قیمت خواهد داشت. اما وقتی کار به ورود یک محصول دیجیتال به ایران می‌رسد همه چیز فرق می‌کند و فاکتورهای مختلفی قیمت یک محصول را مشخص خواهد کرد. طرفداران آیفون با حباب اولیه قیمت این گوشی در هنگام ورود به بازار ایران آشنایی دارند. افزایش قیمتی چند صد هزار تومانی که تا ماه‌های اولیه ورود ادامه دارد و کم کم تا قیمت واقعی تعدیل می‌شود.

اگر روند ورود آیفون 7 مثل آیفون 6 از دریچه‌های غیر قانونی بود بدون شک پیش‌بینی قیمت آیفون 7 بسیار راحت‌تر می‌شد. در سال‌های گذشته حباب قیمت آیفون تا 1 میلیون بیشتر از قیمت واقعی در روز ورود می‌رسید. با این اوصاف می‌شد به راحتی پیش‌بینی کرد که ارزان‌ترین آیفون 7 با قیمتی 3 میلیون تومانی و گران‌ترین آن با قیمتی نزدیک به 5 میلیون به فروش برسد اما امسال کار پیش‌بینی قیمت آیفون 7 کمی مشکل‌تر است.

با توجه به اعلام وزارت صنعت و معدن مجوز ورود آیفون 7 به بیش از 9 شرکت در ایران داده شده است که قیمت گزاری این گوشی را کمی سخت‌تر می‌کند. واردکنندگان آیفون امسال باید تعرفه گمرکی بپردازند که می‌تواند قیمت آیفون را افزایش دهد اما از طرف دیگر حضور بیش از 9 شرکت وارد کننده به رقابتی شدن فروش و کاهش قیمت منجر خواهد شد. تازه به همه‌ی اینها ورود آیفون‌های قاچاقی به بازار را هم اضافه کنید که با لغو شدن طرح رجیستری تلفن‌های همراه چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

قیمت آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در ایران

با همه دلایل مشخص شده در این مقاله باز هم پیش‌بینی حباب قیمت 500 تا 1 میلیون تومانی برای نسخه‌های مختلف آیفون 7 چندان دور از ذهن نیست و کار منطقی صبر چند ماهه طرفداران پروپاقرص اپل برای خرید این محصول به نظر می‌رسد. با معرفی آیفون 7 قیمت آیفون 6 در بازار‌های جهانی سقوط خواهد کرد، اتفاقی که معمولا کمتر در بازار ایران رخ می‌دهد و برای کاهش قیمت آیفون 6 باید تا رکود کامل این گوشی صبر کنید. همچنین برخلاف دیگر کشور‌ها در ایران تفاوت قیمتی آیفون در رنگ‌های مختلف بسیار زیاد است و پیش‌بینی می‌کنیم آیفون Jet Black که تنها در نسخه‌های 128 و 256 گیگ ارائه شده گران‌ترین آیفون بازار باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*