جهان در سال 2045

جهان در سال 2045 ؛ هوش مصنوعی زندگی بشر را کنترل می‌کند

دانشمندان تغییرات جهان تا 30 سال آینده را پیش‌بینی کرده‌اند. بر اساس این پیش‌بینی‌ها، جهان در سال 2045 بسیار متفاوت بوده و شاهد پیشرفت‌های بسیاری خواهیم بود. از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به توسعه هوش‌های مصنوعی اشاره کرد.

در سی سال آینده شاهد جهان بسیار متفاوتی نسبت به حال خواهیم بود. با در نظر گرفتن پیشرفت‌های تکنولوژی می‌توان تا حدودی آینده را پیش‌بینی کرد. آینده‌ای که ربات‌ها و فناوری‌های هوش مصنوعی در صنایع به کار می‌روند، ماشین‌های خودران در خیابان‌ها به چشم می‌خورند و از هواپیماهای بدون سرنشین برای حمل و نقل مسافران استفاده می‌شود.

جهان در سال 2045 با ذهن انسان کنترل می‌شود

یکی از محققان این بررسی به نام دکتر جاستین سانچز (Justin Sanchez) اظهار می‌کند که در آینده تمامی مسائل با ذهن کنترل می‌شود. تصور کنید که بتوانید همه‌ی امور زندگی را با سیگنال‌های مغزی کنترل کنید و یا با خانواده و دوستان خود از طریق فعالیت‌های مغزی ارتباط برقرار کنید.

جهان در سال 2045

یکی دیگر از پیشرفت‌های آینده، کاشت ایمپلنت مغز برای کنترل پروتز است. هفته پیش بود که دانشمندان دارپا (سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته‌ی دفاعی) توانستند با کاشتن ایمپلنت مغزی، حس لامسه را به یک مرد فلج بازگرداند.

زمین‌شناسی به نام استفانی تامپکینز نیز اعتقاد دارد که پیشرفت‌های علمی از ایمپلنت‌های مغزی هم جلوتر است. اکنون دانشمندان قادرند موادی قوی و فوق‌العاده سبک را طراحی کنند که به وسیله آن می‌توان آسمان‌خراش‌هایی را ساخت که از موادی به سبکی فیبرکربن و به سختی فولاد تشکیل شده‌اند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که جهان در سال 2045 از صفحه‌های کلید بی‌نیاز شود و سیستم‌های تشخیص صدا جای آن را بگیرد. در آینده می‌توانید با فشار دادن یک دکمه و صحبت کردن با ماشین‌ها ارتباط برقرار کنید. کنترل پروازهای هوایی با هوش مصنوعی از دیگر تغییراتی است که تا سی سال آینده شاهد به وقوع پیوستن آن خواهیم بود. البته همه‌ی این‌ها نمونه‌های کوچکی از تغییرات آینده هستند و مطمئنا جهان در سال 2045، جهان بسیار متفاوتی نسبت به امروز خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عاشقشم امیدوارم اون روز رو ببینم و از امکانات استفاده کنم