نمونه آزمايشي blackberry 10 سيستمي شبيه به Siri اپل دارد!

RIM  بعد از سالها تاکید بر عدم کپی کاری و تقلید از محصولات سایر شرکت ها از جمله آیفون اپل و البته محبوبیت 20 ساله سیستم عامل اختصاصی خود اینبار ظاهرا دیگر بر این عقیده خود با پرجا نیست و در نمونه آزمایشی آن با عنوان blackberry 10 dev alpha از سیستمی شبیه به Siri  اپل استفاده کرده است!

البته تمامی منابع کاملا بر این عقیده نیستند که سیستم صوتی بلک بری 10 دقیقا کپی سیستم دستورات صوتی اپل یا همان Siri است اما این نکته را هم نمیشود فراموش کرد که اینگونه پلت فرم صوتی برای اولین بار توسط اپل برای  آیفون طراحی گردیده است و ظاهرا بلک بری هم برای عقب نماندن از اپل تصمیم به طراحی سیستمی مشابه آن گرفته است. اما سوال اینجاست آیا وجود همچین سیستمی تا این حد شبیه به Siri  اپل واقعا لازم ضروری است؟

چیزی که واضح است با روی کار آمدن تلفن های هوشمند سامسونگ،اپل و سایرین بازار رقابت برای خیلی از شرکت های قدیمی و با سابقه تولید کننده تلفن همراه هر روز تنگ تر شده است و همان طور که اطلاع دارید این مشکل دامن شرکت بزرگی همچون نوکیا را هم گرفته است،خب بلک بری هم بعد از سالها تولید با روند رشدی بسیار کند اکنون آینده خوشی را پیش روی خود نمی بیند و در حال تغییرات کلی در روند تولیدات خود است از این رو RIM  تمامی تمرکز خود را بر بالا بردن امکانات و قابلیت های BlackBerry 10 گذاشته است.

فعلا معلوم نیست که نسخه نهایی BlackBerry 10 دقیقا چه امکاناتی دارد و حتی زمان دقیق عرضه آن به بازار هم مشخص نیست و ظاهرا RIM دائما در حال ایجاد تغییرات در BlackBerry 10 است چرا که این شرکت قبلا تاریخ عرضه محصول جدید خود یعنی BlackBerry 10 را نیمه اول سال 2012 اعلام کرده بود،اکنون در نیمه دوم سال 2012 هستیم و همچنان خبری از عرضه BlackBerry 10 نیست؟

به نظر شما دلیل این تاخیر چیست و آیا RIM در BlackBerry 10 قصد دارد از ایده های سایر تلفن های هوشمند مطرح در بازار استفاده کند؟


منبع : slashgear

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*