مقایسه وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی ؛ 7 تفاوت کلیدی

مقایسه وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی ؛ 7 تفاوت کلیدی

کمپانی چینی وان پلاس به تازگی نسخه ارتقایافته‌ی گوشی وان پلاس 3 (OnePlus 3) را با نام وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T) عرضه کرده است. اگر دوست دارید بدانید وان پلاس چه تغییراتی را در گوشی جدید خود ایجاد کرده، مطلب امروز ما با عنوان مقایسه وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی را از دست ندهید.

در مقایسه وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی ؛ چه چیزی 3 تی را به گوشی بهتری تبدیل کرده است!

گوشی وان پلاس 3 تی بر پایه نسخه اصلی خود، گوشی وان پلاس 3 ساخته شده است: این گوشی یک گوشی مقرون به صرفه است که در آن از سریع‌ترین پردازنده موجود استفاده شده است. این گوشی برخلاف دیگر برندهای چینی، به صورت واقعی و با ارایه گارانتی معتبر در ایالات متحده به فروش می‌رسد. وان پلاس 3 تی قادر است از شبکه ارتباطی 4G LTE پشتیبانی کند. لازم به ذکر است که گوشی وان پلاس 3 تی بدنه‌ای مشابه بدنه وان پلاس 3 دارد: صفحه نمایش این گوشی همان صفحه نمایش 5.5 اینچی با بدنه‌ای از جنس آلومینیوم براق است. وان پلاس 3 تی ضخامتی 7.3 میلیمتری دارد و همانند نسخه قبلی، در آن از تکنولوژی Dash Charge جهت سریع‌تر شدن شارژ باتری استفاده شده است.

اما چیزی که شما با مقایسه وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی خواهید فهمید، تفاوت‌های کلیدی گوشی وان پلاس 3 تی با نسخه قبلی است. در آخر می‌بینید که به دلیل همین تفاوت‌ها است که 3 تی قیمتی بیشتر از مدل قبل دارد. در زیر 7 تفاوت کلیدی این دو گوشی را خواهید دید.

مقایسه وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی

1. باتری بزرگتر

مقایسه وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی ؛ 7 تفاوت کلیدی

اگر قرار باشد در مقایسه وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی به دنبال مهمترین تفاوت باشیم، باید به عمر باتری اشاره کنیم. البته این دلیلی بر ضعیف بودن باتری وان پلاس 3 نیست. وان پلاس 3 باتری متوسطی دارد که در صورت استفاده زیاد، به سختی یک روز کامل دوام خواهد داشت. وان پلاس با تولید وان پلاس 3 تی یک بار دیگر نشان داد که به بازخورد کاربرانش اهمیت بالایی نشان می‌دهد. این کمپانی ظرفیت باتری گوشی جدیدش را بدون به خطر انداختن زیبایی آن افزایش داده است.

باتری گوشی وان پلاس 3 تی ظرفیتی 3400 میلی‌آمپر ساعتی دارد که نسبت به باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی وان پلاس 3 حدود 13 درصد بزرگتر شده در حالی که ضخامت 7.3 میلیمتری آن حفظ شده است.

2. پردازنده سریع‌تر

مقایسه وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی ؛ 7 تفاوت کلیدی

در حال حاضر چیپست اسنپدراگون 821 سریع‌ترین چیپست استفاده شده در گوشی‌های اندرویدی است؛ نسخه ارتقایافته‌ی اسنپدراگون 820 است و در گوشی گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال در حال استفاده است. از نظر مشخصات فنی، نسخه 821 مانند نسخه 820 یک چیپ چهار هسته‌ای دارد که دو هسته بالایی آن عملکرد سریع‌تری دارند (2.35 گیگاهرتز در برابر 2.2 گیگاهرتز).

اگر بخواهیم اعداد و ارقام را مقایسه کنیم، بنا به ادعای کوالکام، اسنپدراگون 821 در مقایسه با 820 حدود 10 درصد سرعت بوت بالاتر، 10 درصد سرعت اجرای اپلیکیشن بیشتر، پیمایش سریع‌تر و عملکرد بهتری در وبگردی دارد. سرعت پردازنده گرافیکی این چیپست بالاتر است و در کل، 5 درصد کارآمدتر از از نسخه قبلی است.

3. گزینه 128 گیگابایتی حافظه داخلی

مقایسه وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی ؛ 7 تفاوت کلیدی

گوشی وان پلاس 3 تی در دو مدل تولید و عرضه شده است؛ مدل 64 گیگابایتی با قیمت 440 دلار و مدل 128 گیگابایتی که قیمتی 480 دلاری دارد. هیچ‌کدام از این مدل‌ها از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند و در نتیجه، کاربر امکان بیشتر کردن حافظه گوشی را نخواهد داشت. نوع حافظه داخلی استفاده شده در این گوشی UFS 2.0 است که در حال حاضر سریع‌ترین حافظه موجود در بازار و همتراز با پرچمداران دیگر برندهاست.

در حالی که به نظر می‌رسد حافظه 64 گیگابایتی برای اکثر کاربران مناسب است، برخی کاربران حرفه‌ای به فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی اطلاعات نیاز داشته و در صورت خرید گوشی وان پلاس 3 تی ،‌ احتمالا به سراغ نسخه 128 گیگابایتی خواهند رفت.

4. دوربین سلفی باکیفیت‌تر

مقایسه وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی ؛ 7 تفاوت کلیدی

این روزها دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند استفاده‌های زیادی دارند؛ به غیر از عکاسی سلفی، جهت چت ویدیویی، کنفرانس‌های ویدیویی و ویلاگینگ (نوعی وبلاگ‌نویسی) از دوربین جلوی گوشی استفاده می‌شود. با مقایسه وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی می‌بینیم که وان پلاس در گوشی وان پلاس 3 تی از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی استفاده کرده در حالی که گوشی وان پلاس 3 به یک دوربین سلفی با سنسور 8 مگاپیکسلی مجهز شده است. با این حال، به نظر می‌رسد عکاسی سلفی با 3 تی در محیط‌هایی با نور کمتر، بهتر از مدل قبلی است. یکی دیگر از تفاوت های وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی این است که سنسور دوربین سلفی 3 تی ساخت سامسونگ است در حالی که در نسخه 3 از سنسور ساخت سونی استفاده شده است.

5. دوربین عقب بهتر

مقایسه وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی ؛ 7 تفاوت کلیدی

خیلی خوب است وقتی می‌بینیم یک کمپانی به نظر مشریانش اهمیت می‌دهد. وان پلاس قابلیت تثبیت ویدیو را در وان پلاس 3 تی بهبود داده است. دوربین اصلی این گوشی همانند نسخه قبلی از قابلیت تثبیت اپتیکال تصویر استفاده کرده ولی با بهره‌گیری از تکنولوژی EIS 2.0، قابلیت تثبیت الکتریکی تصویر را نیز بهبود داده است. وان پلاس همچنین شیشه معمولی دوربین وان پلاس 3 را با شیشه یاقوت کبود در وان پلاس 3 تی جایگزین کرده است. شیشه یاقوت کبود محافظت بیشتری در برابر خط و خش دارد و کلیدی برای حفاظت از دوربین است.

6. بهبود رابط کاربری اکسیژن او اس

مقایسه وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی ؛ 7 تفاوت کلیدی

گوشی وان پلاس 3 تی هنوز به اندروید 7 نوقا مجهز نشده است. اما وان پلاس قول داده که هر دو گوشی وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی تا آخر سال این آپدیت را دریافت خواهند کرد. اما با مقایسه وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی می‌بینیم که در مدل جدیدتر، از آخرین نسخه رابط کاربری اکسیژن او اس (Oxygen OS) استفاده شده است. وان پلاس 3 تی به رابط کاربری اکسیژن او اس 3.5.1 مجهز است. کاربر در جدیدترین نسخه از این رابط کاربری، مدیریت بهتری بر آیکون‌های گوشی خواهد داشت و قادر به تغییر سایز آنها است. همچنین قادر است برای هر یک از اپلیکیشن‌ها پسوورد عددی یا اثر انگشتی تعیین کند. این نسخه از رابط کاربری اکسیژن، دست کاربر را برای مدیریت بهتر پوسته‌ها نیز باز گذاشته است.

7. رنگ‌بندی جدید

مقایسه وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی ؛ 7 تفاوت کلیدی

وان پلاس 3 تی در رنگ‌های جدیدتری عرضه می‌شود. این رنگ‌ها شامل یک رنگ برنزی است که به نظر می‌رسد به گوشی جلوه‌ای زیباتر بدهد. دیگر رنگ اضافه شده به گوشی وان پلاس 3 تی ، رنگ طلایی ملایم است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این برند فوق العادست. وان پلاس3 محشره. ??

  2. ارزش خرید بالایی داره عاشق برند one plus هستم چون تازه اومده رو کار و داره با سامسونگ و آیفون رقابت میکنه با قیمت خیلی کمتر ,,,, عالیه