سنسور اتومبیل خودران تسلا

تماشا کنید: اتومبیل خودران تسلا جهان اطراف را چگونه می‌بیند؟

تسلا موتورز (Tesla Motors) تمامی قوانین صنعت بسیار بزرگ خودروسازی را در گذر 13 ساله از زمان تاسیسش عوض کرده است. تا پیش از این خودروسازان جز بالا بردن شتاب و سرعت محصولات خود هدف دیگری نداشتند، اما با ورود خودروهای الکتریکی و خودروهای هوشمند سبک بازی تغییر کرد؛ میزان مصرف سوخت خودرو دیگر همانند گذشته بی‌اهمیت نیست! موضوع نگران‌کننده دیگر، افزایش آمار تلفات تصادفات رانندگی است که شدیدا فکر جوامع مختلف را به خود درگیر کرده است، از همین رو کمپانی‌های نوآوری همچون تسلا از مبحث جدیدی با نام اتومبیل‌های خودران رونمایی کردند تا اتومبیل بدون نیاز به حضور تمرکز و حتی خود راننده، به حرکت ایمن خود ادامه دهد. اما آیا تاکنون درباره نحوه تشخیص صحیح مسیر و اشیا توسط سنسور اتومبیل خودران تسلا کنجکاو نشده‌اید؟ ویدیو زیر این راز را برملا خواهد کرد.

جهان اطراف از دید سنسور اتومبیل خودران تسلا

تسلا بعد از نمایش اولین دموی اتومبیل خودران، تحسین و تشویق همگان را نسبت به خود برانگیخت. دموی اولیه چگونگی حرکت خودرو را نشان داده و هوشمندی آن را در تنظیم سرعت، تنظیم شتاب، ایست به موقع، تشخیص و رد کردن موانع و در تمامی ابعاد دیگر به رخ خودروسازان می‌کشید. تا اینجا همه چیز بیش از حد تصور جالب بود، اما جالب‌تر از آن وقتی است که بدانیم از نقطه نظر سنسور اتومبیل خودران تسلا ، تمامی این اتفاقات چگونه می‌افتند. این موضوع بیش از این شبیه به یک راز پشت پرده باقی نمانده و تسلا در دموی جدیدی آن را به صورت عمومی پخش کرده است.

همان‌طور که در ویدیو مشاهده می‌شود، دوربین و سنسور اتومبیل خودران تسلا اشیای بسیار بسیار مختلفی را در هر لحظه از حرکت تشخیص می‌دهند؛ سنسور اتومبیل خودران تسلا چهار چشمی مواظب جاده، علامت‌ها، نور، عابران پیاده، دیگر خودروها و تمامی اشیا در اطرافش است. سنسور اتومبیل خودران تسلا حتی از جریان حرکت محیط اطراف غافل نمی‌ماند تا به این ترتیب از مکانی که در آن در حال حرکت است، یک شمای کلی داشته باشد.

البته این یک تست حرکت بی‌عیب و نقص نیست! در این ویدیو می‌بینیم که سنسور اتومبیل خودران تسلا به خاطر افراد حاضر در کناره‌های جاده برخی اوقات سرعت حرکت را کاهش می‌دهد، در صورتی که هیچ ضرورتی در این اقدام دیده نشده و افراد مذکور فاصله ایمنی با خودروی در حال حرکت دارند.

بیش از آن چه در جدیدترین دموی تسلا می‌بینیم، دید دنیای اطراف از نظر سنسور اتومبیل خودران تسلا در هوای برفی و یا مخصوصا تاریکی شب جالب خواهد بود و امیدواریم تا تسلا آن‌ها را نیز به صورت عمومی منتشر کند. در حالت کلی، سنسور اتومبیل خودران تسلا کار خود را به درستی انجام داده و نه تنها توجه و دقت راننده، بلکه به لمس فرمان توسط وی نیز نیازی نخواهد داشت، چرا که به محیط اطراف خود تسلط کامل داشته و ثانیه به ثانیه در حال تحلیل اشیای پیرامون است:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*