تجزیه سامسونگ

تجزیه سامسونگ در حال بررسی است؛ غول کره‌ای تایید کرد

کمپانی سامسونگ امروز پاسخ رسمی خود را به یک پیشنهاد ارائه شده توسط صندوق‌های تامین آمریکا و سهامداران Elliott Associates مبنی بر تجزیه سامسونگ اعلام کرد که نشان می‌دهد سامسونگ الکترونیکس احتمالا به دو بخش، یک شرکت هولدینگ به عنوان مادر و یک شرکت عامل تقسیم خواهد شد. این پیشنهاد همچنین حاوی یک گزینه مبنی بر افزایش پرداخت سود سهام و همچنین اضافه شدن اعضای جدید به اعضای فعلی هیئت مدیره است.

غول کره‌ای دنیای فناوری می‌گوید اقدامات انجام شده بر روی تجارت آن‌ها به جهت تمرکز بیشتر بر روی قابلیت‌های اصلیشان بوده است. ما اخیرا دیده‌ایم که آنها به تجارت‌های نامرتبطی نظیر حوزه چاپگرها پایان داده‌اند که می‌تواند سهام‌داران جدیدی را به سمت خرید سهام‌های این شرکت سوق دهد. این کمپانی همچنین خبر از بررسی احتمال احداث یک شرکت هولدینگ داده است که می‌تواند در راس این برند قرار گرفته و منافع بالقوه‌ای که می‌تواند شامل فهرستی از سهام آن به مبادلاتی بیشتر را به ارمغان می‌آورد.

تجزیه سامسونگ

تجزیه سامسونگ ، قمار دو سر سود برای خانواده لی؟

از آنجایی که تغییر ساختار یک شرکت بزرگ همچون سامسونگ یک کار پیچیده‌ای بوده و شامل ملاحظات مهم حقوقی، عملیاتی، استراتژیکی، نظارتی و مالی می‌شود، غول کره‌ای از مشاوران خارجی کمک گرفته است تا تمامی جوانب کار را در نظر بگیرند و احتمال بالا رفتن ارزش سهام این شرکت در دراز مدت و در صورت تجزیه سامسونگ به دو شرکت مادر و عامل را بررسی کنند. هیئت مدیره سامسونگ اشاره می‌کند که این بررسی نشان دهنده تصمیم نهایی آن‌ها نیست و تنها قصد دارند یکی از راه‌های نجات از چالش بزرگ به وجود آمده توسط گلکسی نوت 7 را مورد قضاوت قرار دهند. انتظار می‌رود روند بررسی این پیشنهاد چیزی حدود شش ماه و یا بیشتر به طول انجامد و سامسونگ پس از تکمیل آن تصمیم نهایی خود را بگیرد.

سامسونگ الکترونیکس در حال حاضر با ارزش‌ترین شرکت در گروه شرکت‌های سامسونگ است. حرکت به سمت ساختار یک شرکت هولدینگ تنها کمک می‌کند تا خانواده لی (اشاره به بنیانگذار سامسونگ لی بیونگ چول) امپراطوری خود را گسترش دهند.

سامسونگ الکترونیکس همچنین اعلام کرده است که قصد دارد برای اطمینان حاصل کردن از بهبود بیشتر بازدهی سهامش، علیرغم حفظ منابع سرمایه گذاری مورد نیاز، فرصت‌های مقطعی را نیز مورد توجه قرار دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*