هلیو ایکس 23 و هلیو ایکس 27 مدیاتک

مدیاتک دو چیپست 10 هسته‌ای هلیو ایکس 23 و هلیو ایکس 27 را معرفی کرد

شرکت مدیاتک در زمینه تولید تراشه برای دستگاه‌های هوشمند مخصوصا گوشی های موبایل فعال است. محصولات این کمپانی در دو سری پی و ایکس به ترتیب در گوشی‌ های هوشمند معمولی و حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروز این کمپانی دو چیپست 10 هسته‌ای جدید با نام‌های هلیو ایکس 23 و هلیو ایکس 27 را رسما معرفی کرد. 

مشخصات چیپست‌های هلیو ایکس 23 و هلیو ایکس 27 مدیاتک

هر دو چیپ پردازشی هلیو ایکس 23 (Helio X23) و هلیو ایکس 27 (Helio X27) در بخش CPU از سیستم سه خوشه‌ای مدیاتک استفاده می‌کنند. به این صورت که یکی از خوشه‌ها دارای دو هسته پرقدرت کورتکس A72 بوده و دو خوشه دیگر نیز هر کدام از چهار هسته کورتکس A53 بهره‌مند هستند. حداکثر فرکانس کاری هسته‌ها در هلیو ایکس 27 برابر با 2.6 گیگاهرتز بوده و در هلیو ایکس 23 این شاخصه معادل 2.5 گیگاهرتز خواهد بود.

هر دو تراشه هلیو ایکس 23 و هلیو ایکس 27 از ویژگی دوربین دوگانه پشتیبانی خواهند کرد. موضوعی که احتمالا در آینده نزدیک در بین گوشی‌ های هوشمند به امری نسبتا عادی تبدیل خواهد شد. صحبت از عکاسی به میان آمد؛ پس شاید بهتر باشد بدانید که هر دو این تراشه‌ها از پردازشگر تصویر اختصاصی مدیاتک با نام ISP نیز استفاده خواهند کرد. این پردازشگر تصویر باعث سهولت انجام پردازش‌های مربوط به دو سنسور رنگی و مونوکروم (سیاه و سفید) می‌شود و از طرفی امکان تغییر عمق میدان تصویر و ایجاد اثر بوکه در تصاویر نیز وجود خواهد داشت.

هلیو ایکس 23 و هلیو ایکس 27 مدیاتک

شرکت مدیاتک بیشتر توجه خود را بر روی دو شاخصه کیفیت تصویر نهایی و همچنین عملکرد بهینه سخت افزار و نرم افزاری معطوف کرده است. این چنین ساختار از دوربین را می‌توانید در گوشی هواوی پی 9 به وضوح ببینید. این گوشی در بخش پشتی خود دارای دو دوربین است که یکی از آنها از سنسوری رنگی و معمولی برخوردار بوده و دیگری از یک حسگر مونوکروم استفاده می‌کند. در صورت یکپارچه سازی تصاویر ثبت شده توسط هر دو دوربین، محصول نهایی بسیار باکیفیت و شارپ خواهد بود.

هر دو تراشه هلیو ایکس 23 و هلیو ایکس 27 مدیاتک در زمینه انتقال اطلاعات پردازش شده به نمایشگر گوشی به میزان 25 درصد در حیطه مصرف انرژی بهینه شده‌اند. فناوری لحاظ شده در این حوزه MiraVision EnergySmart Screen نام دارد. از طرفی به کمک تکنولوژی Envelope Tracking Module در هنگام استفاده از بالاترین فرکانس هسته‌ها، 15 درصد در مصرف انرژی (نسبت به قبل) صرفه جویی خواهد شد.

جفری جو (Jeffrey Ju) نائب رئیس اجرایی و رئیس بخش تولیدی مدیاتک در مورد دو تراشه هلیو ایکس 23 و هلیو ایکس 27 این طور گفت که:

شرکت مدیاتک با عرضه محصولاتی گوناگون در سطح‌های مختلف قصد دارد تمامی نیازهای مشتریان خود را پوشش دهد. با توجه به موفقیت تراشه‌های هلیو ایکس 20 (Helio X20) و هلیو ایکس 25 (Helio X25) حالا ما دو جانشین را برای آنها طراحی و تولید کرده‌ایم که هلیو ایکس 23 و هلیو ایکس 27 نام دارند. هر دو تراشه جدید مدیاتک از ساختار عکاسی حرفه‌ای به کمک دوربین‌ های دوگانه پشتیبانی کرده بهترین عملکرد را در این حوزه ارائه خواهند کرد. از سویی دیگر این دو محصول در زمینه مصرف انرژی نیز بسیار بهینه شده‌اند.

مدیاتک قول داده است که در آینده نزدیک و به زودی، این دو تراشه جدید بر روی گوشی های هوشمند قرار گیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*