99 درصد شارژرهای تقلبی آیفون در یک آزمایش ساده رد می‌شوند؛ روش‌ های تشخیص شارژر تقلبی آیفون

نیاز به گفتن نیست که حین خرید یک شارژ یدکی برای آیفون یا آیپد خود باید از معروف و شناخته‌شده بودن سازنده آن اطمینان حاصل کنید وگرنه گوشی (یا تبلت) خودتان و در برخی مواقع اطرافیانتان را به دردسر خواهید انداخت. جدیدترین چیزی که این مهم را به ما یادآور می‌شود، تحقیقات انجام‌ شده از سوی موسسه استاندارد بازرگانی چارترد (Chartered) به عنوان یک سازمان حمایت از مصرف‌کننده در انگلستان است. این سازمان در همکاری با یک تیم متخصص در زمینه امنیت الکترونیک، به منظور تشخیص شارژر تقلبی آیفون و یافتن وجه مشترکی میان این دسته از لوازم جانبی، چهارصد شارژ تقلبی آیفون از سازندگان مختلف را مورد آزمایش و بررسی قرار داده است.

آیا روشی برای تشخیص شارژر تقلبی آیفون وجود دارد؟

دلیل ذکر رقم 99 درصدی شکست، رد شدن تمامی چهارصد شارژر تقلبی به جز سه مورد از یک تست پایه‌ای و ابتدایی ایمنی است. در این تست ولتاژهای بالایی به شارژر اعمال شده تا در ادامه توانایی جداسازی آن‌ها برای محافظت در برابر شوک‌های الکتریکی مشاهده شود. خوش‌بختانه تشخیص شارژر تقلبی آیفون به این روش بسیار ساده است، چرا که هیچ کدام (به جز سه مورد در چهارصد عدد) توان مقابله با شوک‌های الکتریکی را نداشتند. در نظر داشته باشید در صورت عدم توانایی شارژر برای مهار یک جریان الکتریکی نامتعارف و ناگهانی، تمام آن به گوشی منتقل خواهد شد تا به احتمال زیاد شاهد مرگ دستگاه باشیم.

این تحقیق برای تشخیص شارژر تقلبی آیفون، یک هفته بعد از انجام آزمایش خود شرکت اپل بر روی لوازم جانبی تولیدشده توسط دیگر سازندگان انجام گرفت. در تحقیق اپل مشخص شد حدود 90 درصد شارژرها و کابل‌های فروخته شده در آمازون (Amazon) خطرناک و غیر ایمن هستند. گفتنی است بر اساس اخبار منتشرشده از سوی وب سایت CNET، آمازون مشغول ارائه راه‌ حل‌هایی برای جلوگیری از ورود محصولات غیر اورجینال به انبارهای خود است.

تشخیص شارژر تقلبی آیفوننتیجه آزمایش هر چه باشد تفاوتی ندارد، چرا که متاسفانه تشخیص شارژر تقلبی آیفون به دلیل کثرت آن‌ در بازار تمامی کشورها بسیار مشکل شده است. موسسه استاندارد بازرگانی چارترد چند ترفند ساده برای تشخیص شارژر تقلبی آیفون ارائه کرده که خیال کاربر را از بابت ایمن‌بودن وسیله جانبی خریداری‌شده مطمئن می‌کند.

به عنوان نمونه، به نحوه واردشدن شارژر به درگاه مربوطه توجه کنید چرا که این اتفاق باید به سادگی و بسیار روان اتفاق بیافتد. سازندگان غیر رسمی به دلیل نداشتن اطلاعات دقیق و ریزبینانه محصول معمولا لوازمی بزرگتر یا کوچک‌تر نسبت به حالت استاندارد می‌سازند که یا به سختی به درگاه وارد شده و یا بسیار سریع و بدون چفت‌شدن متصل می‌شود.

نکته بسیار مهم دیگر به منظور تشخیص شارژر تقلبی آیفون ، توجه به نام شرکت سازنده و ارزیابی میزان محبوبیت آن است. شرکت‌های موفق در زمینه‌های مختلف اعم از تولید لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند، اعتبار خود را رایگان به دست نیاورده و این اتفاق را مدیون کسب اعتماد مشتریان با فروش لوازم باکیفیت هستند، از همین رو دیدن نام آن‌ها بر روی یک قطعه، تضمین‌کننده آن محصول خواهد بود. اگر درباره نام‌های معروف در زمینه تولید لوازم جانبی آیفون اطلاعات زیادی ندارید، می‌توانید از گوگل به عنوان یک راهنمای مطمئن کمک بگیرید. بیشتر شرکت‌های غیر رسمی و نامعتبر وب‌سایتی نداشته و در صورت وجود، ظاهر سطح پایین وب‌سایت آن‌ها و یا عدم وجود اطلاعات مناسب در آن بیانگر همه چیز خواهد بود. گفتنی است در صورت نام و نشان‌دار نبودن برند مورد نظر، هیچ نتیجه‌ای از آن در گوگل یافت نخواهد شد.

برای راحت‌کردن خیال خود، خرید مستقیم از نمایندگی‌های اپل بهترین راه خواهد بود. اگر می‌خواهید همزمان با اهمیت‌دادن به ایمنی، از گزند قیمت گزاف محصولات ارائه‌شده در نمایندگی‌های اصلی در امان بمانید، توصیه دیگر خرید لوازم جانبی با تاییدیه‌ی “ساخته‌شده برای آیفون / آیپد / آیپاد” (Apple’s MFi –> Made for iPhone/iPad/iPod) است که بر روی بسته‌بندی محصول قابل مشاهده خواهد بود.

تشخیص شارژر تقلبی آیفون

حین تهیه کردن لوازم جانبی پین‌دار برای یک دستگاه ساخت اپل، از شبیه بودن ظاهر آن با پین نمایش داده اطمینان حاصل کنید

یک نکته بسیار کاربردی برای تشخیص شارژر تقلبی آیفون از اورجینال، سر زدن به وب‌سایت‌های فروش آنلاین لوازم جانبی “معتبر” و شناخته‌شده است. این وب‌سایت‌ها به دلیل اعتبار و شهرت بالای خود از درج نظرات دروغین خودداری می‌کنند، از همین رو مشاهده نظرات دیگر کاربران استفاده‌کننده از یک محصول مشخص و دیدن درصد بالای رضایت آن‌ها، یکی از قابل اطمینان‌ترین منابع برای تصمیم‌گیری خواهد بود.

به عنوان نمونه شارژر‌های ساخت انکر (Anker)، مانوپرایس (Monoprice) و آمازون‌بیسیکس (AmazonBasics) مدت‌ها‌ست بدون هیچ ایراد خاصی توسط کاربران در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابل‌های ساخت Monoprice و AmazonBasics به حدی با کیفیت هستند که کاربران اکثرا حین خرید بین انتخاب از میان این دو دچار سردرگمی می‌شوند. موارد دیگری نیز وجود دارند اما نباید فراموش کرد دلیل عدم خرید شارژر اورجینال و ساخت خود اپل، عدم پرداخت قیمت بالای آن است، از همین رو محصولی ایمن با وجود داشتن قیمت پایین بهترین انتخاب خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*