محصولات جدید اپل

آیا محصولات جدید اپل به سنسور تشخیص خطرات زیست محیطی مجهز خواهند شد؟

وقتی حرف از نوآوری می‌شود، شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه کمی هستند که بتوانند با اپل به رقابت بپردازند. از طرفی هم‌اکنون دنیای گوشی های هوشمند نیاز شدیدی به نوآوری و ابتکار داشته و این موضوع نیز خود به تنهایی باعث خواهد شد میزان فروش یک محصول افزایش چشمگیری یابد. همان‌طور که احتمالا می‌دانید سال آینده میلادی، دهمین سالگرد تولید گوشی‌های آیفون به حساب می‌آید. احتمالا طی این برهه شاهد معرفی محصولات جدید اپل با ساز و کاری کاملا جدید خواهیم بود. 

با توجه به دهمین سالگرد تولید گوشی های آیفون، احتمالا سال آینده نسخه‌ای ویژه از آیفون طراحی و تولید خواهد شد. بازار شایعات مربوط به این نسخه ویژه نیز بسیار داغ است. اما موردی که بیشتر محتمل می‌رسد مربوط به مواردی هستند که دارای سند و مدرک باشند. جالب است بدانید که به تازگی شرکت اپل در سازمان U.S. Patent and Trademark Office پتنتی را به ثبت رسانده است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

در این پتنت و تصاویر منتشر شده از آن، نحوه قرارگیری یک سنسور محیطی در فضای داخلی مربوط به بلندگوی دستگاه نشان داده شده است. در این حالت به دلیل توری قرار گرفته در جلوی بلندگو، سنسور مربوطه می‌تواند به سادگی از محیط نمونه برداری کند. علاوه بر آن بدین شکل از خود سنسور نیز به خوبی محافظت خواهد شد.

پرده‌ای که در بخش داخلی بلندگو قرار گرفته است نیز با حرکت‌هایی که خواهد داشت، خود به صورت خودکار باعث خواهد شد نمونه‌ها از جمله هوا یا مایعات به این حفره وارد شوند و این سنسور بتواند به سادگی از آنها به طور لحظه‌ای نمونه برداری کند. در حقیقت در این حالت عمل مکش و فشار منفی مطرح خواهد شد. البته جالب است بدانید که این فناوری قبلا در محصولی دیگر از این کمپانی قرار گرفته بود. اپل واچ 2 محصولی است که از آنها حرف می‌زنیم. پرده‌ای که در این بخش نقش ایجاد نوسان و وارد و خارج سازی هوا و مایعات را دارد، کمک دیگری نیز به این ساختار خواهد کرد. این که با وجود این حرکات متوالی، نمونه های برداشته شده دقت بیشتری خواهند داشت، زیرا در همان لحظه وارد این فضا شده‌اند. به این شکل است که تکنولوژی محصولات اپل به کمک انسان آمده و خطرات زیست محیطی را هشدار خواهند داد.

محصولات جدید اپل

حرکات و نوسان‌های پرده باعث ورود و خروج هوا و مایعات خواهد شد

اما حالا سوال اینجاست که این سنسور (یا سنسورها) چه چیزی را تشخیص خواهد داد؟ بر اساس گزارشات منتشر شده، شرکت اپل از حسگرهای بسیار زیادی در این بخش استفاده خواهد کرد. این دسته از سنسورها شامل حسگر تشخیص‌دهنده میزان اکسیژن هوا، سنسور تشخیص‌دهنده مواد زیستی، حسگر تعیین دمای محیط، سنسورهای سنجشگر میزان کربن مونو اکسید (CO) و کربن دی اکسید (CO2) و اُزن هوا، حسگر تعیین کننده میزان رطوبت و تعدادی دیگر از سنسورهای سنجشگر گازهای محیطی هستند.

اما سوال بعدی هر کاربری این خواهد بود که کدام دستگاه از این فناوری‌ها استفاده خواهد کرد و این چنین محصولی چه موقع وارد بازار خواهد شد؟ حقیقت آن است که هنوز اطلاعات دقیق و شفافی از این که فناوری‌های مربوطه در کدام دستگاه‌ها قرار بگیرند و چه زمانی این محصولات وارد بازارهای فروش شوند، نداریم. اما موردی که می‌بایست درباره محصولات جدید اپل با این چنین فناوری‌هایی به آن اشاره کرد این است که تولید انبوه یا قرار‌گیری این چنین حسگرهایی در یک گوشی یا ساعت هوشمند چندان هم ساده نخواهد بود.

محصولات جدید اپل
به کمک تکنولوژی محصولات جدید اپل گازهایی همچون CO در لحظه قابل شناسایی خواهند بود

به منظور اجرای کامل چنین پروسه‌ای ابتدا می‌بایست نمونه‌ها وارد بخش داخلی بلندگو دستگاه شوند. سپس سنسورها نمونه‌گیری را آغاز کرده و آنها را کاملا آنالیز خواهند کرد. پس از آن در صورت وجود مشکلی خاص نظیر کاهش یا افزایش غیر طبیعی غلظت ماده‌ای، پیامی از سوی سنسور مربوطه به پردازشگر گوشی ارسال خواهد شد. در این هنگام شما شاهد نمایش اعلان هشدار مربوط به آن سنسور بر روی صفحه نمایش دستگاه خود خواهید بود. برای مثال فردی صاحب چنینی گجتی است و وارد محیطی می‌شود که پر از گازهای آلاینده یا خطرناک مانند گاز مونو اکسید کربن است. در این لحظه با نمایش هشدار از سوی آن گجت، زندگی فرد نجات داده می‌شود.

علاوه بر آن در صورتی که این تکنولوژی در گوشی‌های موبایل یا ساعت‌های هوشمند آینده، به موردی عادی تبدیل شود، دانشمندان و کارشناسان می‌توانند از آن به سادگی به منظور آنالیز دقیق و کسب اطلاعات از محیط‌های که کاربران در آن قرار دارند، اقدام نموده و آمارهای جالبی را در این زمینه منتشر نمایند.

این چنین فناوری‌هایی در صورت به‌کار‌گیری، به دلیل نمایش اطلاعات لحظه‌ای، علاوه بر کمک به کاربرانی که از بیماری‌های گوناگونی همانند آسم رنج می‌برند، به محققان نیز یاری بسیار زیاد و مفیدی خواهند رساند؛ زیرا با ثبت اطلاعات لحظه‌ای از یک مکان خاص، حالا هر محققی می‌تواند تصویر دقیقی از زمان افزایش یا کاهش آلایندگی در آن منطقه داشته باشد و به سادگی هر چه بیشتر به دنبال دلیل یا دلایل اصلی به وجود آمدن آن بگردد. شاید باید گفت که تکنولوژی محصولات جدید اپل باعث خواهند شد گامی مهم به سوی کاهش آلایندگی محیطی برداشته شود.

نظر شما چیست؟ آیا به زودی فناوری مربوط به این دسته از محصولات جدید اپل را به چشم خواهید دید؟! آیا آیفون 8 به این تکنولوژی مجهز خواهد شد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*