کالبدشکافی اپل ایرپادز

کالبدشکافی اپل ایرپادز توسط تیم iFixit و دریافت کمترین امتیاز ممکن!

بعد از مدت‌ها باز هم شاهد کالبدشکافی گجتی جدید از سوی تیم iFixit هستیم. این‌بار مهندسین iFixit سراغ هدفون های بلوتوثی ایرپادز اپل رفته و می‌خواهند میزان تعمیرپذیری آنها را مشخص کنند. شاید تصور کنید این هدفون های کوچک و جدید به آسانی تعمیر می‌شوند، اما کالبدشکافی اپل ایرپادز خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.

وزن هر کدام از گوشی‌های این هدفون تنها 4 گرم است که برای چنین محصولی می‌تواند ایده‌آل باشد. در بخش داخلی نیز باتری، چیپ بی‌سیم Apple W1، میکروفون‌های بیم فورمینگ و سنسورهای مجاورت و شتاب‌سنج قرار گرفته است.

موضوعی که در قدم اول کالبدشکافی اپل ایرپادز مشاهده می‌شود، توانایی بسیار بالای مهندسین اپل در طراحی و ساخت این هدفون است. اما به‌نظر اپل آن را به‌سختی مهر و موم کرده و برای مشاهده اجزای داخلی، باید ایرپادز را قطعه قطعه کرد. در واقع همه چیز با استفاده از چسب‌هایی محکم کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

کالبدشکافی اپل ایرپادز

بررسی بخش‌های داخلی، محل اجزای مختلف همچون باتری و آنتن که اصطلاحا در ساقه گوشی قرار گرفته را نشان می‌دهد. به‌علاوه، حلقه‌ طلایی که در شکل مشاهده می‌کنید نیز محل ارتباط دستگاه برای شارژ شدن بوده و میکروفون اصلی، پشت آن قرار گرفته است. احتمالا شما هم متوجه این موضوع شده باشید که با رسیدن به این مرحله، هیچ راهی برای سر هم کردن این هدفون بلوتوثی وجود نخواهد داشت.

سازندگان برای ساخت قاب مخصوص ایرپادز از چسب کمتری استفاده کرده‌اند، اما این موضوع تاثیری بر مقاومت بالای آن نخواهد داشت. یک باتری 3.8 ولتی در قلب این قاب قرار گرفته و می‌تواند زمان استفاده از شارژ ایرپادز را به 24 ساعت برساند.

از آنجایی که تیم iFixit محصولات مختلف را برای مشخص کردن میزان تعمیرپذیری آنها بررسی می‌کند، متاسفانه پایین‌ترین نمره یعنی 0 از 10 برای اپل ایرپادز در نظر گرفته شده است. به‌علاوه بررسی‌های انجام‌شده توسط پرتو اشعه ایکس، لحیم‌کاری معمولی از سوی اپل را نشان می‌دهد که شاید در طولانی‌مدت، روی عملکرد این وسیله تاثیر بگذارد.

گالری تصاویر کالبدشکافی اپل ایرپادز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*