گوشی ال جی جی 6

گوشی ال جی جی 6 احتمالا زودتر از گلکسی اس 8 به بازار عرضه میشود

بر کسی پوشیده نیست بخش کسب و کار موبایلی ال‌ جی با رکود مواجه شده و آن نتیجه عملکرد ضعیف جی 5 (LG G5) است. سالی که روزهای پایانی آن را در حال سپری کردن هستیم، ال‌ جی جی 5 را با قابلیت ماژولار در تقابل با گلکسی اس 7 سامسونگ (Galaxy S7) راهی بازار کرد؛ قابلیتی که علی‌رغم جذاب بودن نتوانست باعث فروش موفق جی 5 شود. حال در همین راستا اطلاعاتی از طریق منابع نزدیک به ال‌ جی منتشر شده که بیان می‌کنند گوشی ال جی جی 6 (LG G6) زودتر از برنامه ریزی‌های صورت گرفته راهی بازار خواهد شد.

هرچند ال جی جی 5 یکی از محبوب‌ترین‌ گزینه‌ها برای خرید یک موبایل بالا رده 2016 است، با این حال قابلیت ماژولار نه چندان کارآمد آن باعث می‌شود تا طرفداران ال جی، کمی در خرید جی 5 تردید کنند. به نظر می‌رسد بازار هنوز برای عرضه گوشی‌های ماژولار آماده نیست به طوری که حتی خانواده دوستان ال‌ جی که همراه با جی 5 به بازار عرضه شدند نیز نتوانستند فروش مناسبی را در بازار تجربه کنند.

گوشی ال جی جی 6 احتمالا اواخر اسفند ماه به بازار عرضه خواهد شد

همین موضوع باعث شده که ال‌ جی عطای مزیت‌های طراحی ماژولار را به بقاعش ببخشد و گوشی ال جی جی 6 را به شکل سنتی طراحی کند. البته ناگفته نماند که این محصول همچون نسل قبلی خود به باتری قابل تعویض مجهز شده که یک نقطه قوت در برابر پرچمداران سامسونگ است. هرچند یک باتری قابل تعویض به‌تنهایی نمی‌تواند ایمنی دستگاه را افزایش دهد، اما شاید در صورت بروز هرگونه مشکلی، وجود چنین باتری‌های بتواند آسان‌تر و البته ارزان‌تر از فراخوانی گوشی و تعویض آن باشد.

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی ETNews، ال‌ جی علاوه بر تغییر رویکرد نوع طراحی در گوشی مورد بحث، در نظر دارد گوشی ال جی جی 6 را زودتر از موعد مقرر به بازار عرضه کند. لازم به یادآوریست که گوشی جی 4 در آوریل سال 2015 معرفی و فروش رسمی آن نیز از می همان سال آغاز شد. جی 5 نیز در فوریه سال 2016 معرفی و فروش رسمی آن نیز از ماه آوریل سال جاری آغاز شد. حال اطلاعاتی به دست آمده که نشان می‌دهد هرچند جی 6 در ماه ژوئن و طی برگزاری نمایشگاه MWC 2017 معرفی خواهد شد، با این حال ال جی این محصول را زودتر از موعد مقرر در اواخر ماه فوریه یا اوایل ماه مارس امسال به بازار عرضه می‌کند.

گوشی ال جی جی 6

رویکرد جدید ال‌ جی با توجه به تأخیر در زمان عرضه احتمالی گلکسی اس 8 (احتمالا ماه آوریل) صورت گرفته که می‌تواند فروش بیشتر جی 6 را تضمین کند. اگر به خاطر داشته باشید، سامسونگ گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7) را زودتر از موعد مقرر و برای رقابت مستقیم با آیفون 7 اپل راهی بازار کرد؛ استراتژی‌ای که موفقیت‌آمیز نبود و چیزی جز ضرر و زیان را برای این شرکت کره‌ای به همراه نداشت.

هرچند عرضه زودهنگام گوشی‌های پرچمدار 2017 که به مراتب به قابلیت‌های جدیدتری نسبت به نسل قبلی خود تجهیز شده‌اند، می‌تواند باعث افزایش فروش این محصولات شود. با این حال شرکت کره‌ای بایستی بسیار محتاطانه این طرح را اجرایی کند تا با تجربه‌ای مشابه گلکسی نوت 7 سامسونگ مواجه نشود.

گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که ال‌ جی حتی با تامین کنندگان تجهیزات و خرده فروشی‌های گوشی ال جی جی 6 هم در این رابطه وارد مذاکره شده است. به هر حال درز شایعات مذکور و احتمالا عدم به کار گیری زبان طراحی ماژولار؛ در سوی دیگر تجهیز ال‌ جی جی 6 به قابلیت‌هایی همچون سنسور اثر انگشت و یا پشتیبانی از استاندارد عایقی iP 68 باعث گمانه زنی‌ها در رابطه با فروش بالای این گوشی در سال آینده شده است. به عنوان مثال چندی پیش بانک بین‌المللی کردیت سوئیس (Credit Suisse) پیش‌بینی کرده این گوشی دست کم فروشی 5 میلیون واحدی را تجربه کند، چیزی که دیر یا زود مشخص خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*