قانون ضد مهاجرتی

بازگشت قریب الوقوع 100 کارمند گوگل به آمریکا در پی قانون ضد مهاجرتی ترامپ !

در حالی که تنش میان ایالات متحده و اتحادیه اروپا بر سر قانون ضد مهاجرتی جدید ترامپ طی هفته‌های اخیر شدت گرفته، به نظر می‌رسد تاثیرات این قانون خارج از دنیای سیاست، شرکت‌های بزرگ فناوری را هم با مشکلاتی رو به رو ساخته است. در همین راستا شرکت گوگل از برخی از کارکنانش که به خارج از آمریکا سفر کرده‌اند، خواسته است تا هر چه سریع‌تر به کشور بازگردند تا با موانع این قانون دست به گریبان نشوند.

شاید بتوان از دونالد ترامپ به عنوان اولین رئیس جمهور درون‌گرای ایالات متحده یاد کرد که رابط خوبی با شرکت‌های مهم فناوری در ایالات متحده ندارد و انتخاب ترامپ را به کابوسی برای مدیران این شرکت‌ها تبدیل کرده است. البته این رابطه دو طرفه بوده، به طوری که هیچ یک از مدیران ارشد شرکت‌های دره سیلیکون نیز از وی در دوران تبلیغات ریاست جمهوری حمایت نکرده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به تازگی قانون ضد مهاجرتی جدیدی را امضا کرده که به موجب آن مرزهای این کشور به مدت چهار ماه به روی پناهجویان بسته می‌شود و همچنین صدور ویزا برای شهروندان هفت کشور ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن هم متوقف شده است. در بند دیگری از این قانون امکان بازگشت شهروندان دو ملیتی (آمریکایی و یکی از کشورهای مذکور) به خاک این کشور حتی آن‌هایی که گرین کارت دارند هم منع شده است.

دونالد ترامپ همچنین در کمپین‌های تبلیغاتی خود عنوان کرده بود که به محض ورود به کاخ سفید، شرایط دریافت ویزای H-1B که شرکت‌های دره سیلیکون ولی با بهره‌گیری از آن به جذب نیروهای خارجی می‌پردازند را هم عوض خواهد کرد؛ چیزی که احتمالا در هفته آینده عملیاتی خواهد شد. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، کمتر از یک ماه از روی کار آمدن دونالد ترامپ، قانون ضد مهاجرتی وی گریبان شرکت‌های فناوری را گرفته تا جایی که ساندر پیچای (Sundar Pichai)، مدیر ارشد اجرایی گوگل، روز گذشته در یادداشتی از 100 کارمند مهاجر این شرکت که خارج از خاک ایالات متحده هستند، درخواست کرده تا به سرعت به این کشور بازگردند تا به مشکلات مذکور دچار نشوند.

ما پیش‌تر نیز دیدگاهمان را پیرامون قانون ضد مهاجرتی جدید بیان کرده‌ایم و در آینده نیز همین منوال را در پیش خواهیم گرفت. مشاهده تاثیر این اقدام بر همکاران ما بسیار سخت است. علاوه بر این ما معتقدیم که این قانون باعث عدم به خدمت گرفتن و پرورش افراد با استعداد در آمریکا خواهد شد.

البته از آنجا که بسیاری از کارمندان دیگر شرکت‌های مطرح فناوری همچون فیس بوک، مایکروسافت و حتی اپل را مهاجران سایر کشورها تشکیل می‌دهند، بدون شک در آینده تبعات قانون ضد مهاجرتی آن‌ها را هم با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. چرا کامنت گذاشتن در سایت شما اینقدر سخته !
    یه کم محیطی که برا نوشتن کامنت هست را جذاب تر کنید
    دیگه نام و ایمیل و این چیزا واسه نوشتن کامنت منسوخ شده