سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ از سال 1946 تاکنون (قسمت چهارم)

صفحه بعد ——–صفحه چهار——– صفحه قبل

1968 | Ferrari 365 GTB/4 Daytona | 280 km/h

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخفراری طی این‌ سال‌ها جای دوری نرفته و از ناامیدی دایره رقابت‌ها را ترک نکرده بود، بلکه برای باز پس گیری رتبه نخست خود نقشه‌های جدیدی می‌کشید. خودروی کوپه جدید فراری با موتور دوازده سیلندر و 352 اسب بخاری خود، در ماه اکتبر سال 1968 در یک نمایش در شهر پاریس معرفی شد و توانست تا مجددا نام یک محصول این کمپانی سرشناس را در لیست سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ قرار دهد.

خودروی جدید فراری دیتونا (Daytona) نام گرفت که انتخاب این اسم بدون دلیل نبود. در سال 1967 محصولات فراری توانستند طی مسابقات 24 ساعته دیتونا، مقام اول تا سوم را تماما به خود اختصاص دهند و به این وسیله نام این کمپانی را با کسب چنین رکوردی جاودانه کردند. دقیقا به افتخار همین پیروزی تاریخی، محصول جدید دیتونا نام گرفت.

مرکز قانون‌گذار جدید آمریکا بعد از معرفی این محصول، پوشاندن چراغ جلوی آن را غیر قانونی عنوان کرد، به همین دلیل فراری و پاینن‌پرینا (Pininfarina) به عنوان شرکت طراحی ایتالیایی دخیل در طراحی دیتونا، چراغ‌های جلوی خودرو را مجددا طراحی کردند. گفتنی است نسخه اصلی فراری 365 جی‌ تی‌ بی / 4 دیتونا (365 GTB/4 Daytona) نام داشته و بدون دست کاری بدنه یا موتور و در حالت استاندارد خود، قادر بود تا به بیشینه سرعت 174 مایل بر ساعت (280 کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*