سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ از سال 1946 تاکنون (قسمت ششم)

صفحه بعد ——–صفحه چهارم——– صفحه قبل

2005 | Bugatti Veyron 16.4 | 408.47 km/h

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخبا آغاز قرن بیست و یکم، حالا نوبت به آن رسیده بود تا صنعت خودروسازی وارد رقابتی جدید شده و لیست سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ با محصولات تازه‌تری به روزرسانی شود. فولکس واگن (Volkswagen) به عنوان شرکت مادر کارخانه بوگاتی (Bugatti)، هزینه، زمان و تلاش فوق‌العاده و بسیار زیادی را برای ساخت بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron) صرف کرد و خوشبختانه تلاش‌های آن کاملا به ثمر نشستند. موتور هشت لیتری بوگاتی ویرون توانست تا به لطف طراحی شگفت‌انگیز خود، 1001 اسب بخار نیرو تولید کند. به لطف استفاده از چنین موتوری قدرتمند، بوگاتی ویرون با پشت سر گذاشتن تمامی سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ پیشین مخصوصا کوئنکسگ سی سی آر و داور 962 ال ای منس، بر قله سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ ایستاد.

بوگاتی ویرون در سال 2005 توانست با دست یافتن به بیشینه سرعت 254 مایل بر ساعت (408 کیلومتر بر ساعت)، مرز چهارصد کیلومتر بر ساعت را برای دومین بار رد کرده و نام خود را در بالاترین جایگاه گران‌ قیمت‌ترین، قدرتمندترین و سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ تا آن زمان جای دهد. پیشرفت بوگاتی ویرون به همینجا ختم نشد و نسخه‌های بعدی آن در سال‌های بعد، حتی تا سال 2013 رکوردهای جدیدتری را از خود بر جای گذاشتند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. koenigsegg : one کجاس په؟

    • حق با شماست، Koenigsegg One:1 یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ محسوب میشه، اما شاید چون تو مسابقه Nürburgring در سال 2016 به دلیل نقص فنی شدید و تصادف از دور مسابقات خارج شد، از این لیست هم حذف شده. عبارت “Koenigsegg One:1 2016 Nürburgring” رو در گوگل جستجو کنید و بعد عکس ها رو تماشا کنید.

  2. با عرض سلام و خسته نباشید
    لیست کامله ولی اصلا به روز نیست .