ال جی جی 6 به Quad DAC جدیدی برای ارتقای کیفیت صدا مجهز می‌شود

ال جی جی 6 به Quad DAC جدیدی برای ارتقای کیفیت صدا مجهز می‌شود

ال جی در زمینه‌ی قدرت صوتی و امکانات پخش صدا، عملکرد بسیار مناسبی در محصولات اخیر خود داشته است و این موضوع را با عرضه‌ی یک ماژول افزایش دقت و واقعی بودن صدا برای ال جی جی ۵ تحت برند B&O آغاز کرد. قابلیت‌های صوتی در گوشی ال جی وی ۲۰ به اوج خود رسید و عرضه‌ی یک Quad DAC با معماری ۳۲ بیتی و هدفون های توگوشی ساخته شده توسط B&O در جعبه‌ی این محصول، اوج ارزش دادن این برند کره‌ای به علاقه‌مندان موسیقی و پخش صدای باکیفیت بود. حالا طبق گزارشی که به تازگی توسط فون آرنا منتشر شده است، پرچمدار آینده‌ی این کمپانی یعنی ال جی جی 6 (LG G6) نیز از همان سبک در امکانات صوتی برخوردار خواهد بود.

در این گزارش آمده است که ال جی جی 6 به نسل جدیدی از Quad DAC مجهز خواهد بود که باعث افزایش دقت و حجم صدای خروجی، بدون از بین رفتن کیفیت و ایجاد نویز و لرزش خواهد شد. بهتر است بدانید که DAC به مبدل‌های صدای دیجیتال فایل‌های فیلم و موسیقی به سیگنال آنالوگ گفته می‌شود که باعث افزایش حس واقعی بودن و دقت در پخش جزییات صدا می‌شوند؛ این مبدل به صورت های مختلف نظیر ماژول داخلی و گجت‌های سخت افزاری جداگانه ساخته می‌شود و در دنیای موبایل نیز سازندگان محدودی از آنها برای افزایش کیفیت صدای خروجی محصولات خود بهره می‌برند.

کمپانی سازنده اعلام کرده است که Quad DAC جدید ۳۲ بیتی که قرار است در پرچمدار جدید ال جی نیز به کار گرفته شود، کانال‌های صوتی چپ و راست را به طور جداگانه کنترل و مدیریت می‌کند که این موضوع آن را قادر به پخش صدای بهتر و متعادل‌تری خواهد کرد. یکی دیگر از نکات ویژه‌ی این نسل جدید از مبدل‌های صدای دیجیتال به آنالوگ این است که تولید آن در مداری یک‌پارچه‌تر انجام شده است و همین پیوستگی بیشتر و فشرده‌تر باعث می‌شود که اطلاعات صوتی کمتری از بین برود و تحریف صدا به حد بسیار پایینی برسد؛ طبق ادعای سازنده، میزان تحریف جزییات صدا (اعوجاج صوتی) در این مدل به ۰.۰۰۰۲ درصد خواهد رسید که میزان بسیار ناچیزی محسوب می‌شود.

مبدل Quad DAC در ال جی جی 6 چگونه عمل خواهد کرد؟

ال جی جی 6 به Quad DAC جدیدی برای ارتقای کیفیت صدا مجهز می‌شود

همانطور که از نام آن مشخص است، مبدل Quad DAC ال جی جی 6 از چهار مبدل DAC در یک چیپ تشکیل شده است و این طراحی باعث کاهش سایز قطعه‌ی سیلیکونی به طور متناسب و کاهش نویز استاتیک ایجاد شده به میزان ۵۰ درصد خواهد شد. اگر ال جی وی ۲۰ را در زمره‌ی باکیفیت‌ترین‌ها در زمینه‌ی امکانات صوتی طبقه‌بندی کنیم، مطمئنا جی ۶ نیز از طریق جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون که برای به‌کارگیری این تکنولوژی وجود آن ضروری است، به سطح بسیار بالایی در این زمینه دست پیدا کرد و علاقه‌مندان موسیقی می‌توانند از همین حالا آن را در لیست خرید خود جای دهند.

گفتنی است که ال جی احتمالا اواخر ماه فوریه (اوایل اسفند ماه) از ال جی جی 6 در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون اسپانیا (MWC 2017) رونمایی خواهد کرد. چندی پیش تایید شد که این اسمارت فون به دلیل عدم ظرفیت کافی در تولید اسنپدراگون ۸۳۵، به جدیدترین نسل پردازنده‌های موبایل کوالکام مجهز نخواهد شد و در عوض قرار است که اسنپدراگون ۸۲۱ به عنوان مغز متفکر اصلی آن ایفای نقش کند؛ حالا با توجه به این محدودیت، مطمئنا حضور امکانات صوتی گسترده می‌تواند نقش مهمی در جبران فروش پرچمدار جدید برند کره‌ای در بازارهای جهانی داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*