سیتروئن سی 4

سیتروئن سی 4 در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد؛ با جانشین زانتیا آشنا شوید

بی‌تردید همگان زانتیا را یکی از موفق‌ترین خودروهای بازار ایران در سال‌های نه چندان دور می‌دانند. خودرویی که در سال 1389 و پس از ده سال تولید، از گردانه رقابت خارج شد. حال به نظر می‌رسد مناسبات ایران با شرکت‌های بزرگ خودروسازی پس از لغو تحریم‌ها باعث شده تا بازار ایران صاحب یک جانشین برای این خودرو دوست داشتنی شود. سیتروئن سی 4 (Citroen C4)، نام این سدان بسیار زیبا است که امروز شاهد رونمایی رسمی از آن در نمایشگاه خودرو تهران بودیم.

سیتروئن سی 4

این سدان، در واقع نسل دوم سیتروئن سی 4 است که توسط تیم گروه پژو سیتروئن طراحی شده است و اینک شرکت سایپا آن را به جاده‌های تهران خواهد آورد. البته این خودرو دارای یک مدل هاپ بک نیز خواهد بود، اما فاصله بین دو محور آن با اندازه‌ای حدود 2710 میلی‌متر، 10 سانتی‌متر از مدل هاچ بک سیتروئن سی 4 بیشتر است.

سیتروئن C4 برای نخستین بار در سال 2012 میلادی بود که در شهر پاریس رونمایی شد. این خودرو با دو موتور 1.6 لیتری (تنفس طبیعی و توربو) و 1.8 لیتری (مجهز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ) روانه بازارهای جهانی می‌شود، اما ظاهرا مدل مجهز به موتور 1.6 لیتری توربو این خودرو وارد بازار کشور خواهد شد. این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 165 اسب بخار و 240 نیوتون متر گشتاور است. همچنین مدل قابل عرضه برای بازار ایران حاوی گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است.

سیتروئن سی 4 به زودی در خیابان‌های تهران

از نظر طراحی این خودرو با سبک و سیاق همیشگی اتومبیل های شرکت سیتروئن به نظر می‌رسد. جلوسپر این خودرو به نوعی طراحی شده است که آرم شرکت سیتروئن را بازگو می‌کند و در وسط آن نیز خود آرم اصلی دیده می‌شود. شیشه پشتی با توجه به طراحی برجسته و برآمده خود، باعث شده تا درب صندوق عقب بزرگ‌تر به نظر برسد. فضای داخلی صندوق عقب سی 4 برابر با 440 لیتر است که با توجه به این درب بزرگ، دسترسی به نقاط دور آن نیز آسان است. رینگ‌های آلومینیومی همراه با قسمت‌هایی از رنگ کروم نیز در زیر این خودرو به خوبی چشم نوازی می‌کند. تا در مجموع به طراحی خارجی آن نمره قبولی دهیم.

وقتی وارد کابین سی 4 می‌شوید، ناخودآگاه آن شما را به یاد زانتیا خواهد انداخت؛ شاید این به دلیل کمی شباهت بین داشبورد جلوی این خودرو با زانتیا است، هرچند که طراحی آن مدرن‌تر و زیبا‌تر است. صندلی‌های چرم یکدست مشکی، زیر دستی و جالیوانی در قسمت پشتی و همچنین یک کنسول بزرگ در وسط خودرو از جمله دیگر مشخصات کابین سیتروئن سی 4 به حساب می‌آید. در زیر نگاهی به تجهیزات و امکانات C4 خواهیم انداخت.

امکانات سیتروئن سی 4

  • رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی
  • آینه‌های تاشو برقی
  • سانروف برقی
  • کروز کنترل
  • استارت دکمه‌ای
  • کامپیوتر سفری
  • چراغ‌های ال ای دی روزانه
  • سیستم صوتی قدرتمند قادر به پشتیبانی از USB و اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث
  • سیستم تهویه مطبوع دوگانه – قابلیت یونیزه کردن هوای کابین
  • 6 کیسه هوا
  • سیستم‌های ترمز ABS, EBD, ESP, EBA
  • سنسور پارک عقب
همچنین شایان ذکر است که سایپا مدل پایه این خودرو را با قیمت حدودی 140 میلیون تومان به فروش خواهد رساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. مخالفم خیلی هم ماشین خوبیه سیترون سی۴

  2. همین ماشین در برزیل در گرانترین حالت 24000 دلار هست که با نرخ دلار 3810 می شود 92 میلیون تومان. آخه مگه مردم ما چه گناهی کردند که حدود 50 میلیون تومان باید این ماشین را گرانتر از مردم برزیل بخرند. تا کی میخواهید به مردم اجحاف کنید.

    • متآسفانه خیلی چیزا توی ایران دست به دست هم دادن تامردم ما ازخیلی چیزا محروم بشن..چوب گرونی این ماشینها فقط وفقط بخاطر ایران خودرو وسایپاهستن…چون اگه قیمت ماشینهای وارداتی به ارزش واقعی فروخته بشه هیچکس ازایران خودرو وسایپاماشین نمیگیره..که منطقیش هم همینه…بخاطرهمین ازهمون گمرکی شروع کردن..بعضآ دیده شده گمرک120درصدهم روی ماشینهاگمرکی کشیده..اینجاس که میگن گمرک ایران پولدارترین گمرک دنیاس

  3. با این قیمت تویوتا کرولا گزینه بهتری من ترجیح میدم روی با این قیمت روی کرولا یا سراتو یا النترا مانوربدم.اگه گرون بزارن به نظرم بازم قدرت خرید نیست

  4. تواین قیمت خیلی گزینه های بهتری هست حتی پایینتر ازاین قیمت…کیا سراتو2017.هیوندای النترا2017.مزدا3نیوفیس..