موفقیت پوکمون گو هم نتوانسته است مانع افزایش سوددهی سوپرسل شود

موفقیت پوکمون گو هم نتوانسته است مانع افزایش سوددهی سوپرسل شود

کمپانی سوپرسل (Supercell) به عنوان خالق بازی کلش آو کلنز که در هلسینکی فنلاند واقع شده است، گزارش جدیدی از اوضاع مالی خود در سال گذشته را منتشر کرده که نشان می‌دهد علیرغم چالش موفقیت عظیم وارد شده از سوی بازی پوکمون گو، آنها موفق شده‌اند به لطف عرضه‌ی یک بازی جدید، ۸ درصد افزایش سود مرکزی را نسبت به سال قبل از آن شاهد باشند.

به گزارش رویترز، سوپرسل که بخش عظیمی از سهام آن در مالکیت هلدینگ چینی Tencent قرار دارد، در گزارش مالی جدید خود که در روز چهارشنبه منتشر شده، مدعی شده است که مجموع درآمد آنها قبل از کسر بهره، مالیات و موارد مربوط به استهلاک، به ۹۱۷ میلیون یورو (۹۶۷ میلیون دلار) در سال ۲۰۱۶ رسیده است که این میزان نسبت به درآمد ۸۴۸ میلیون دلاری آن در سال ۲۰۱۵، جهشی خیره‌کننده را نشان می‌دهد.

با کسب درآمد flat به میزان ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو، این افزایش سوددهی بیشتر مربوط به کاهش هزینه‌های تبلیغات و عرضه‌ی موفقیت‌آمیز بازی کلش رویال و فراگیر شدن آن بوده است. در واقع سوپرسل در حال حاضر موفق به برندسازی مناسبی در میان کاربران موبایل شده است و دیگر نیازی به صرف هزینه‌های بسیار سنگین برای تبلیغات و شناساندن بازی‌های جدید خود به کاربران نخواهد داشت.

کلش آو کلنز هنوز هم برگ برنده‌ی سوپرسل محسوب می‌شود

موفقیت پوکمون گو هم نتوانسته است مانع افزایش سوددهی سوپرسل شود

ایلکا پانینن (Ilkka Paananen)، مدیر اجرایی سوپرسل، در رابطه با این آمار اعلام کرده است که علیرغم رقابت بسیار تنگاتنگ در سال گذشته، ۲۰۱۶ به برترین سال آنها از حیث درآمد و مسائل اقتصادی تبدیل شده و بازی کلش رویال، یک موفقیت عظیم برای این کمپانی فنلاندی بوده است. البته با وجود محبوبیت بالای کلش رویال، باز هم این بازی محبوب و افسانه‌ای کلش آو کلنز بوده است که در صدر رتبه‌بندی درآمدهای سوپرسل قرار گرفته و این بازی استراتژیک آنلاین که در سال ۲۰۱۲ برای اولین بار منتشر شده بود، در سال ۲۰۱۶ نیز بیشترین میزان سوددهی برای این کمپانی را به همراه داشته است.

به گفته‌ی موسسه‌ی تحقیقاتی App Annie که درباره‌ی محبوبیت و فروش اپلیکیشن و بازی های موبایل فعالیت می‌کند، کلش آو کلنز در سال ۲۰۱۶ بعد از بازی Monster Strike از کمپانی Mixi Inc، در جایگاه دوم بازار قرار گرفته و این در حالی است که کلش رویال رتبه‌ی پنجم را به خود اختصاص داده است. بازی پوکمون گو از نیانتیک که عنوان بیشترین تعداد گیمرهای فعال را همچنان در اختیار خود دارد، از حیث سوددهی نتوانسته است آنچنان که باید و شاید، جایگاه مناسبی را به دست بیاورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. Game nayomde ro dase clash royal awliiiiye

  2. واقعا کلش رویال خیلی عالیه