محبوبیت اپل

اپل برای دهمین سال متوالی به عنوان تحسین شده‌ ترین شرکت دنیا شناخته شد

برای دهمین سال متوالی، باز هم شاهد انتخاب اپل به عنوان تحسین‌ شده‌ترین کمپانی در جهان هستیم. این مقام افتخارآمیز در نتیجه یک نظرسنجی از سه هزار و هشتصد مدیر، کارشناس، تحلیلگر و متخصص کسب شده است. با در نظر گرفتن جدیدترین لیست پنج کمپانی تحسین‌ شده برتر همچنین به نام‌های آمازون، استارباکس (Starbucks)، برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) و دیزنی می‌رسیم، در حالی که در بین ده مورد برتر نام‌هایی همچون فیس بوک و مایکروسافت نیز به چشم می‌خورند. با کنار زدن تمامی این شرکت‌ها، محبوبیت اپل و احترام آن به کاربران باز هم سبب شد تا برای دهمین سال پیاپی به عنوان تحسین شده‌ترین شرکت دنیا انتخاب شود.

علاوه بر انتخاب اپل به عنوان تحسین‌ شده‌ترین کمپانی، اکنون کوپرتینویی‌ها با سرمایه بازار نزدیک به 700 میلیارد دلار به ارزشمندترین شرکت نیز تبدیل شده‌اند. یک شرکت باید در میان هزار کمپانی برتر ایالات متحده آمریکا از نظر میزان سرمایه باشد تا در ابتدای راه در لیست مورد نظر جای بگیرد. همچنین به این لیست، پانصد شرکت بین‌المللی دارای سرمایه 10 میلیارد دلار و یا بیشتر افزوده می‌شوند. در نهایت لیست تجمیع‌شده به 680 مورد از 28 کشور خلاصه می‌شود. شرکت‌کنندگان در ادامه بر اساس مفاهیمی همچون خلاقیت، کیفیت و مسئولیت اجتماعی به امتیازدهی به این شرکت‌ها می‌پردازند.

محبوبیت اپل

محبوبیت اپل به میزان زیادی مدیون آیفون است

صعود اپل به قله لیست تحسین شده‌ترین شرکت‌ها از زمانی اتفاق افتاد که این شرکت در سال 2007، محبوب‌ترین محصول خود در تاریخ فعالیتش یعنی آیفون را معرفی کرد. انتظار می‌رود تا اپل دهمین سالگرد پای گذاشتن آیفون به عرصه وجود را با ارائه محصولی انقلابی از این سری در سال 2017 جشن بگیرد.

سامسونگ که سال گذشته در لیست پنجاه شرکت تحسین شده برتر دنیا در رده سی و پنجم قرار داشت، به خاطر گلکسی نوت 7 که تصمیم داشت تا رتبه این شرکت را با ارائه محصولی فوق تکنولوژیک و تحسین‌برانگیز بهبود ببخشد، امسال به طور کامل از این لیست خارج شد. به احتمال زیاد نمره منفی در بخش مسئولیت‌ اجتماعی سبب این سقوط شده است. باید دید در سال جدید، این شرکت با ارائه گلکسی اس 8 تا چه میزان وضعیت خود را بهبود خواهد بخشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*