گوشی های هوشمند لوکس

موبایل وسیله‌ای برای نمایش قدرت ؛ معرفی 7 گوشی هوشمند لوکس بازار

اگر به خاطر داشته باشید، حدود ده سال قبل، تلفن همراه جزو محصولات خاص تلقی می‌شد و هر کسی توان خرید آن را نداشت. امروز همه درگیر گوشی های هوشمند شده‌اند و به دنبال دستگاه‌هایی با پردازنده‌ چند هسته‌ای، دارای چندین گیگابایت حافظه رم، مجهز به صفحه نمایش بزرگ و دوربین با رزولوشن بالا می‌گردند و با شوق و ذوق زیادی درباره آن‌ها صحبت می‌کنند. اگرچه امروز داشتن تلفن همراه در حالت کلی امری عادی است، اما هنوز محصولاتی هستند که داشتن آن‌ها، همچون ده‌ سال پیش، یک فرد را بین دیگران خاص می‌کند. در ادامه با 7 مورد از گوشی های هوشمند لوکس بازار کنونی آشنا خواهیم شد.

کاربران جوان‌تر، با شنیدن خبر معرفی یک گوشی هوشمند جدید به وجد آمده و در صورت برخورد با یک پرچمدار قدرتمند شامل بهترین مشخصات سخت افزاری، ضربان قلبشان بالا می‌رود! این در حالی است که اغلب مولتی میلیاردرها سرگرم بیزینس خود بوده و زیاد درگیر مسائل تکنیکی و مشخصات فنی یک گوشی نیستند. برای این افراد، تنها قابلیت مورد نیاز برقراری تماس است تا به وسیله آن، یک قرارداد چند میلیارد دلاری عقد کنند.

گوشی های هوشمند لوکس

سازندگان گوشی های هوشمند لوکس ، روی بسیار خوشی به آیفون نشان می‌دهند

برای این افراد داشتن یک گوشی لوکس، که گران‌قیمت بودن آن از کیلومترها دورتر مشخص است، اولویت دارد تا بتوانند درجه خود در جامعه را نشان دهند. با این حال، داشتن یک گوشی هوشمند لوکس، بدون شک از داشتن یک گوشی موبایل عادی ولی لوکس بهتر است و همین موضوع سبب شده صنایع زیادی به سمت تولید این محصولات روی بیاورند. در واقع این صنایع، گوشی های هوشمند را تهیه کرده و بعد از صرف مواد گران‌قیمت و همچنین به خرج دادن خلاقیت و ظریف‌کاری، آن‌ها را به مبالغ بالا به افراد ثروتمند می‌فروشند.

در ادامه، نگاهی به 7 مورد از گوشی های هوشمند لوکس کنونی در بازار می‌اندازیم. اگرچه ممکن است قادر به خرید آن‌ها نباشیم، اما اطلاع از وجود و بررسی مشخصاتشان، هر کاربری را به وجد می‌آورد. نکته جالب و البته قابل پیش‌بینی اینجاست که از ابتدای روی آمدن صنعت تولید گوشی های هوشمند لوکس ، همواره گوشی های آیفون در کانون تمرکز بوده‌اند. با این حال، در بین گوشی های هوشمند لوکس مورد نظر ما چند محصول اندرویدی نیز دیده می‌شوند.

iPhone 6s Pokemon GO Edition

قیمت : 2700 دلار

گوشی های هوشمند لوکس

این محصول توسط یک شرکت طلا و جواهر روسی با نام Caviar ساخته شده و یکی از عجیب و غریب‌ترین آیفون‌های کنونی در بازار محسوب می‌شود. این شرکت مدتی قبل یک نسخه ویژه Pokemon GO گوشی آیفون 6 اس را ارائه کرد تا عرضه رسمی این بازی در کشور روسیه را جشن بگیرد. نحوه طراحی قسمت پشتی، نکته‌ای است که این آیفون 6 اس را به یکی از گوشی های هوشمند لوکس امروزی تبدیل کرده است. این قسمت با تیتانیوم حکاکی شده و می‌توانید پوکمون‌های افسانه‌ای Articuno ،Zapdos و Moltres را در ترکیب آن مشاهده کنید. با این وجود، Poke Ball حک شده به رنگ طلایی در پشت بدنه گوشی، آن‌چنان چشم‌نوازی می‌کند که بعید به نظر می‌رسد چشم کسی به نقش‌های ریز پوکمون‌ها بیفتد.

علاوه بر این قسمت پشتی بسیار لوکس، خود گوشی به همراه یک حساب کاربری بازی پوکمون گو عرضه می‌شود، حسابی که با بیشترین میزان ممکن سکه‌ در بازی یعنی چهارده هزار و پانصد سکه شارژ شده است. گفتنی است هزینه خرید این تعداد سکه 99.99 دلار است.

گوشی های هوشمند لوکس

اگرچه هنوز هدف و مشتری اصلی این محصول مشخص نیست (شاید کودک یک خانواده!)، اما نکته اینجاست که تمامی 77 نسخه ساخت دست شرکت Caviar، تاکنون به فروش رفته‌اند، چرا که دیگر خبری از نسخه Pokemon GO آیفون 6 اس در وب سایت این شرکت نیست.

Vertu Constellation

قیمت : 6500 دلار

گوشی های هوشمند لوکس

نام ورتو و گوشی های هوشمند لوکس آن بدون شک محصولی تجملاتی و فوق‌العاده لوکس را یادآور می‌شوند. اگر کاربری ترجیح می‌دهد گوشی گران‌قیمت و لوکسش علاوه بر طراحی، از پایه خاص و منحصربه‌فرد باشد، بهتر است تا سری به محصولات کمپانی لوکس Vertu بزند. مدل 2017 این شرکت با نام Constellation محصولی است که بیش از هر چیز دیگری چشم‌نوازی می‌کند.

این گوشی در کشور انگلستان و تماما با دست انسان ساخته شده و جنس آن از آلومینیوم آنودایز و چرم است. خوشبختانه Vertu به افراد ثروتمند حق انتخاب داده و گوشی Constellation را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی عرضه کرده است. در سمت چپ گوشی یک یاقوت به چشم می‌خورد که در واقع دکمه اختصاصی Vertu برای دسترسی سریع به سرویس‌ها و بخش‌های مختلف است.

گوشی های هوشمند لوکس

گوشی Vertu Constellation نظر هر ثروتمند دوست‌دار تکنولوژی را به سمت خود جلب می‌کند، چرا که از نظر سخت افزاری، شاهد مشخصات پرچمداران در آن هستیم. پنل AMOLED با رزولوشن کیو اچ‌دی (2560 در 1440 پیکسل)، چیپست اسنپدراگون 820، 4 گیگابایت رم در کنار 128 گیگابایت ظرفیت داخلی با قابلیت اتصال کارت حافظه جانبی، دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی، باتری 3200 میلی‌آمپر ساعتی، پشتیبانی از دو سیمکارت، پشتیبانی از یو اس بی نسخه C و همچنین شارژ بی‌سیم را باید از ویژگی‌های این گوشی دانست.

قابلیت‌های دیگری نیز وجود دارند که Vertu Constellation را به یکی از بهترین گوشی های هوشمند لوکس تبدیل می‌کنند. پوشیده‌شدن قسمت جلویی گوشی با کریستال یاقوت کبود، دسترسی به iPass Wi-Fi (بزرگترین شبکه وای فای دنیا) و امکان برقراری تماس‌های تمام رمزنگاری‌شده در شبکه Silent Circle، دیگر امکانات منحصربه‌فرد Vertu Constellation در مقایسه با دیگر گوشی های هوشمند لوکس هستند.

Solarin

قیمت : 14 هزار دلار

گوشی های هوشمند لوکس

اخباری همچون سرقت اطلاعات گوشی های هوشمند توسط سازمان‌های امنیتی آمریکا، که هر از چندگاه توسط ویکی لیکس منتشر می‌شوند، برای راضی‌کردن یک فرد ثروتمند به پرداخت 14 هزار دلار برای خرید امن‌ترین گوشی دنیا کافی به نظر می‌رسند. شرکت Sirin Labs به عنوان سازنده گوشی Solarin مدعی است محصولش از بیش از دو هزار و پانصد قطعه داخلی ساخته شده است، قطعاتی که هر نوع حمله سایبری را بدون مختل کردن عملکرد عادی گوشی، خنثی می‌کنند.

گوشی های هوشمند لوکس

در این گوشی شاهد رمزنگاری 256-bit AES هستیم، ویژگی که سبب شده شرکت سازنده، وجود پیشرفته‌ترین تکنولوژی حفظ حریم خصوصی در گوشی Solarin را مدعی شود. اگرچه با توجه به تعاریف بالا، امنیت حرف اول و آخر این گوشی است، اما بررسی مشخصات سخت افزاری آن خالی از لطف نیست. صفحه نمایش 5.5 اینچی کیو اچ‌دی، دوربین پشتی 24 و دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی، باتری بزرگ 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی و چیپست اسنپدراگون 810 را می‌توان بخشی از مشخصات سخت افزاری Solarin دانست. یک ایراد بارز این گوشی، وزن سنگین و 250 گرمی آن است!

شرکت سازنده مدعی است تمام تلاش خود را برای افزایش قدرت بدنی گوشی کرده است. استفاده از پنل‌های تیتانیومی برای استحکام ساختاری، شیشه تقویت‌شده برای محافظت از صفحه نمایش و لنز دوربین و استفاده از چرم در پشت گوشی را باید از ویژگی‌های ظاهری Sirin Labs Solarin دانست.

iPhone 7 Carbon Concept Edition

قیمت : 17 هزار دلار

گوشی های هوشمند لوکس

بر اساس گفته‌های شرکت سوییسی Golden Dreams به عنوان یک تولیدکننده محصولات لوکس، نسخه Carbon Concept آیفون 7 ساخت دست این شرکت، سبک‌ترین و مستحکم‌ترین گوشی هوشمند در جهان است. این نسخه محدود آیفون 7، تماما با دست و با استفاده از فیبر کربن ساخته شده است. داشتن بدنه یکپارچه فیبر کربن، به معنی قیمت فوق‌العاده بالای محصول است و به همین دلیل باید 17 هزار دلار برای خرید آیفون 7 Carbon Concept آماده کنید.

شرکت Golden Dreams تنها 77 گوشی شامل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس تولید کرده است. تمامی گوشی ها آنلاک بوده و سرویس‌هایی کاملا خاص و لوازم جانبی اورجینال برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

The Trumped-up iPhone 7

قیمت : 151 هزار دلار

گوشی های هوشمند لوکس

این مدل را باید جالبترین محصول در بین گوشی های هوشمند لوکس کنونی بازار دانست. به خاطر مزین‌شدن به نام و تصویر دونالد ترامپ، مرد سرمایه‌دار آمریکایی و رییس جمهور کنونی این کشور، این آیفون 7 حدود 151 هزار دلار قیمت دارد! شاید تنها بتوان یک کاربرد و مشتری برای این گوشی تعریف کرد؛ ثروتمندان حامی ترامپ در کمپین تبلیغاتی، می‌توانند این گوشی را به عنوان شادباش پیروزی وی در انتخابات، به یکدیگر هدیه بدهند. آیا فردی این‌چنین عاشق ترامپ بر روی کره زمین وجود دارد؟

این گوشی توسط یک فروشگاه با نام Goldgenie در امارات ساخته شده و اولین مشتری آن یک فرد چینی بوده است. از قرار معلوم، این فرد تصمیم داشته تا این نسخه تمام طلای آیفون 7 را بعد از اعلام نتایج انتخابات، به ترامپ هدیه دهد. استفاده از الماس در کنار طلا سبب نجومی شدن قیمت این آیفون 7 شده است. بعد از اینکه نخستین گوشی به فروش رفت، مدیر عامل Goldgenie اعلام کرد این فروشگاه 9 سفارش 151 هزار دلاری دیگر نیز دریافت کرده است!

Gresso iPhone 7 Black Diamond

قیمت : 500 هزار دلار

گوشی های هوشمند لوکس

باز هم شاهد یک محصول از اپل و باز هم یک آیفون 7 در بین گوشی های هوشمند لوکس بازار هستیم که این بار توسط شرکت سوییسی Gresso ساخته شده است. در مجموعه Black Diamond آیفون 7 این شرکت، شاهد سه گوشی مشکی آیفون 7، هر کدام به قیمت 500 هزار دلار هستیم. در بخش پشتی هر کدام از این گوشی‌ ها، تیتانیوم  به کار رفته و بر روی این تیتانیوم نیز هزار و چهارصد و پنجاه الماس مشکی وجود دارند. لوازم جانبی این محصول نیز خاص و لوکس در نظر گرفته شده‌اند. به عنوان نمونه، ایرپادهای موجود در جعبه گوشی مجددا با الماس سیاه تزیین شده‌اند.

در لوگو Gresso و همچنین قاب دوربین، 10 گرم طلای هجده عیار به کار رفته است. جای تعجب نیست ظرفیت داخلی این نسخه آیفون 7، که نیم میلیون دلار قیمت دارد، 256 گیگابایت است.

Brikk Lux iPhone 7 Collection

قیمت : متغیر

گوشی های هوشمند لوکس

همانطور که توقع داشتیم، بیشتر گوشی های هوشمند لوکس امروزی، ساخت دست اپل و مخصوصا آخرین نسخه آن هستند. گوشی Lux iPhone 7 Collection توسط Brikk ساخته شده و پیش فروش آن زمانی آغاز شد که حتی یک آیفون 7 نیز به بازار عرضه نشده بود. محصولات این شرکت در چهار ردیف سفارشی مختلف عرضه می‌شوند.

آیفون Lux پایه، از سری Deluxe Classic عرضه شده و قیمت آن 4 هزار و دویست و نود و پنج دلار است. در طرفی دیگر شاهد سری The Bespoke Collection هستیم که در آن کاربر می‌تواند طرح خود را به طور کامل سفارشی کند. اگر یک کاربر به سیم آخر زده و بیشترین میزان ممکن برای طلا و الماس را درخواست کند، قیمت گوشی به 1 میلیون و سیصد هزار دلار خواهد رسید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*