انتشار تصاوير و مشخصاتي از سريع ترين خودرو جهان Mclaren P1

شرکت مک‌لارن در آستانه نمايشگاه خودرو پاريس تصاویر و جزئیات فنی اندکی را از تازه‌ترین ابرخودرو ساخت این شرکت که جانشین نمونه افسانه‌ای F1 خواهد شد، منتشر کرده است. شتاب‌گیری 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این ابرخودرو به تنها 2.5 ثانیه زمان نیاز دارد.در ادامه با گالري تصاوير و جزئيات بيشتر با گجت نيوز همراه باشيد.

سریع‌ترین خودروی خیابانی و جاده‌ای جهان عنوانی است که مک‌لارن به نمونه تازه  P1 که همین هفته در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی خواهد شد، داده است. مک‌لارن تصاویری از این نمونه زیبا با طراحی تهاجمی را که جدیدترین ابرخودرو ساخت این شرکت است و جانشین خودروی افسانه‌ای F1 خواهد شد، پیش از نمایش رسمی آن در نمایشگاه خودروی پاریس منتشر کرده است.

مک‌لارن F1 که حدود 20 سال پیش تولید شد، نه‌تنها زمانی عنوان سریع‌ترین خودروی جهان را در اختیار داشت، بلکه توانست یک سروگردن بالاتر از رقبای خود بایستد. این خودرو در دنیایی که ابرخودروها در آن جایی نداشتند، می‌توانست با سرعت 386 کیلومتربرساعت حرکت کرده، رقبای خود را به جا بگذارد و یک ابرخودروی تمام‌عیار باشد.

اگر F1 افسانه‌ای را در دنیای خودرو رها کنیم و به جانشین آن که پس از 20 سال از راه رسیده بپردازیم، باید بگوییم مک‌لارن در همین ابتدا با شایعات و تصاویری که از ساخت این خودرو منتشر شدند، موفق شده سروصدای زیادی راه بیندازد و توجه‌ها را به این نمونه تازه جلب کند.
شنیده‌ها حاکی از این بودند که این خودروی تازه دیگر از زبان طراحی نمونه‌های قدیمی تبعیت نخواهد کرد تا بتواند ظاهری تهاجمی‌تر داشته باشد و تصاویر منتشر شده از این خودرو همگی نشان می‌دهند این شایعات درست بوده است. انحنای بخش جلوی خودرو، طرح جالب چراغ‌ها و بخش انتهایی خودرو همگی نشان می‌دهند مک‌لارن از زبان طراحی پیشین فاصله گرفته و برای طراحی تهاجمی‌تر دست طراحان خود را باز گذاشته است.

{photo}91/07/01/Mclaren-P1{/photo}

آنتونی شریف، مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «هدف ما تنها ساخت سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان نیست، بلکه می‌خواهیم جذاب‌ترین و قدرتمندترین ابرخودرو کنونی را که از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا و توان داینامیک خیره‌کننده بهره می‌برد، تولید کنیم».
متأسفانه این تقریبا تمام اطلاعاتی است که در مورد این ابرخودرو به بیرون درز کرده است. البته می‌دانیم که در ساخت آن از نمونه‌های فرمول یک ساخت این شرکت الهام گرفته شده و این ابرخودرو قدرت اصلی مورد نیاز خود را از یک موتور 8سیلندر با قدرت 800 اسب‌بخار تأمین خواهد کرد. سیستم KERS یا سیستم بازیافت انرژی جنبشی تلف شده می‌تواند به این میزان چیزی حدود 200 اسب‌بخار قدرت اضافه کند.

به گزارش گیزمگ، این ابرخودرو می‌تواند در شتاب اولیه با بوگاتی ویرون برابری کند و ظرف مدت 2.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد. شاید برای عاشقان سرعت مأیوس‌کننده باشد، اما سازندگان مک‌لارن P1 قصد ندارند با سرعت سرسام‌آور 431 کیلومتربرساعتی این خودرو و رکورد جهانی آن رقابت کنند.
مک‌لارن تصمیم دارد تولید این ابرخودرو را از اواخر سال 2013 / 1392 آغاز کند. جزئیات فنی بیشتری از مک‌لارن P1 در پنج‌شنبه همین هفته که اولین روز رسانه‌ای نمایشگاه خودروی پاریس است، اعلام خواهد شد.

اگر P1، تازه‌های این خودرو و طراحی عجیب آن نتوانست شما را مشتاق کند، کافی است کمی صبر کنید و منتظر تغییرات در نمونه نهایی آن که سال آینده و پیش از آغاز تولید این خودرو به نمایش در خواهد آمد، بمانید. مطمئن باشید که مک‌لارن به واکنش بینندگان و عموم توجه دارد و طراحی و بخش‌های فنی این ابرخوردو را با درنظر گرفتن این واکنش‌ها تغییر خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*