دوج چلنجر دیمن

رونمایی از دوج چلنجر دیمن در نمایشگاه خودرو نیویورک؛ شیطان از قفس آزاد شد

سرانجام شرکت دوج از نسخه شیطانی خودرو جذاب چلنجر خود رونمایی کرد. دوج چلنجر دیمن (Dodge Challenger SRT Demon) نام کامل این خودرو عضلانی آمریکایی است که قادر به ارائه شتاب فوق‌العاده در رده ابرخودروها و حتی بیش از آنهاست.

اگر علاقه‌مند به دنیای ابرخودروها باشید، قطعا می‌دانید که مدت زمان رسیدن به شتاب 0 تا 100 این خودروها بسیار اندک و ناچیز است. به طور مثال باید به اتومبیل لامبورگینی اونتادور با شتاب 2.9 ثانیه‌ای و همچنین بوگاتی ویرون با شتاب 2.5 ثانیه‌ای اشاره کرد که هر دو این‌ها جزو گران قیمت‌ترین ابرخودروهای جهان نیز به حساب می‌آیند. در همین حال شرکت دوج با حضور در نمایشگاه خودرو نیویورک 2017 از نسخه‌ی شیطانی اتومبیل جذاب خود، دوج چلنجر دیمن (Dodge Challenger SRT Demon) رونمایی کرد که شتاب 0 تا 100 آن به حدود 2.3 ثانیه می‌رسد.

دوج چلنجر دیمن

مشخصات فنی دوج چلنجر دیمن

اما به راستی در زیر کاپوت شگفت انگیز این خودروی عضلانی آمریکایی چه چیزی نهفته است که باعث به ارمغان آمدن شتابی فوق‌العاده شده است؟ در واقع نخستین دلیل این افزایش سرعت عالی، توان تولید 840 اسب بخاری همراه با گشتاور 1044 نیوتن‌متری است و انتقال آن‌ها به سمت چرخ‌های محرک خودرو است که پیشرانه‌ای 6.2 لیتری وظیفه‌ی آن را بر عهده دارد.

البته اینک به جای سوپرشارژرهای 2.4 لیتری، دوج از سوپرشارژرهای 2.7 لیتری به مراتب بزرگتر استاده شده است که می‌تواند هوای بیشتری را به داخل سیلندرها انتقال دهد. البته یکی از دیگر دلایل به دست آمدن این شتاب شگفت انگیز را نیز می‌توان به کاهش وزن حدود 105 کیلوگرمی چلنجر جدید نسبت به نسل‌های استاندارد این خودرو ربط داد.

این نکته حائز اهمیت است که دوج چلنجر دیمن به هیچ عنوان یک خودرو مسابقه‌ای نبوده و یک اتومبیل عضلانی به حساب می‌آید؛ با این اوصاف شرکت دوج با اضافه کردن پسوند Demon در انتهای نام این خودرو سعی بر آن دارد تا یکی از جذاب‌ترین اتومبیل های عضلانی بازار به عنوان بهترین گزینه‌ی ممکن خرید یک اتومبیل درگینگ را به ارمغان آورده باشد. این اتفاق نادر در حالی رخ داده است که حتی بسیاری از ابرخودروهای گران قیمت بازار نیز قادر به ارائه شتاب 2.3 ثانیه‌ای نیستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. khob bood faghat tasver motoro ham namayash badin ba tashacor