توقف واردات آیفون به آمریکا

تلاش کوالکام برای توقف واردات آیفون به آمریکا

مشکل میان اپل و کوالکام شدت گرفته است. این درگیری به حدی افزایش پیدا کرده که این شرکت سازنده چیپ از کمیسیون تجارت بین‌المللی درخواست توقف واردات آیفون به آمریکا از کشورهای آسیایی را خواستار شده است. اما دلیل این اختلاف چیست؟

مشکل میان کوالکام و اپل چیز تازه‌ای نیست و ریشه درخواست این شرکت بزرگ سازنده چیپست برای توقف واردات آیفون به آمریکا به دادخواهی از اپل در ماه گذشته میلادی بر می‌گردد. در شکایت کوالکام از اپل ادعا شده که این شرکت به صورت عمدی سبب نامرغوب شدن چیپست‌های کوالکام در مقایسه با چیپست‌های اینتل شده است، به همین دلیل می‌خواهد با توقف واردات آیفون به آمریکا از شرکت‌هایی آسیایی جایگاه اصلی خود را پیدا کند.

توقف واردات آیفون به آمریکا

تا پیش از آیفون 7، کوالکام تنها تامین‌کننده مودم‌های تمامی گوشی های موبایل اپل به شمار می‌رفت. در جدیدترین گوشی موبایل آیفون، اپل تصمیم گرفت تا به صورت ترکیبی، قطعات سخت افزاری کوالکام و اینتل را در ساخت گوشی موبایل خود به کار ببرد. البته کمیسیون تجارت آزاد نیز مدتی قبل دادخواهی را نسبت به کوالکام اعلام کرد. به عقیده این کمیسیون، کوالکام در حال باج‌گیری از گوشی‌سازان است، به طوری که آن‌ها حتی در صورت استفاده از قطعات سخت افزاری دیگر شرکت‌ها نیز مجبورند تا حق امتیازی را به کوالکام پرداخت کنند.

ترامپ بیش از همه از توقف واردات آیفون به آمریکا حمایت خواهد کرد

کمیسیون تجارت بین‌المللی این قدرت را دارد تا واردات هر گونه کالای غیر آمریکایی را به داخل کشور متوقف کند، به همین دلیل کوالکام درخواست خود برای توقف واردات آیفون به آمریکا از شرکت‌های آسیایی را به این کمیسیون ارائه کرده است. بعید به نظر می‌رسد این دادخواهی به نتیجه رسیده و با توقف واردات آیفون به آمریکا مشکلی برای اپل ایجاد شود. همچنین اگر قرار باشد این دادخواهی به نتیجه برسد، فرآیند اداری و رسمی آن به اندازه‌ای طولانی است که هیچ مشکلی برای ساخت و واردات آیفون 8 به داخل آمریکا ایجاد نخواهد شد. با توقف واردات آیفون به آمریکا از شرکت‌های آسیایی، دونالد ترامپ بیش از هر فرد دیگری خوشحال خواهد شد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*