پهپاد اسپارک

پهپاد اسپارک با امکان کنترل از طریق حرکت دست‌ها توسط DJI معرفی شد

مینی پهپاد اسپارک (DJI Spark) با امکان کنترل شدن از طریق حرکت دستان توسط شرکت چینی “DJI” معرفی شد. در ادامه با این پرنده کنترل از راه دور آشنا خواهیم شد.

پهپاد تاشو و کوچک “Mavic Pro” که سال گذشته توسط DJI عرضه شد، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد. حالا نیز پهپاد اسپارک با اندازه‌ای کوچکتر و وزنی کمتر نسبت به قبل پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفته است. به گفته سازندگان، اسپارک یک «پهپاد سلفی» نیست؛ اما احتمالا کاربران استفاده‌های خاص خود را از این گجت جدید دارند.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های پهپاد اسپارک که برای اولین بار شاهد ارائه آن هستیم، امکان کنترل آن با حرکت دستان است. در واقع کاربران تنها با حرکت دادن دست خود می‌توانند کارهای مختلف همچون ارسال پهپاد، ثبت تصاویر و بازگرداندن آن را انجام دهند.

این وسیله جدید تنها 300 گرم وزن داشته و در ابعاد 143 در 143 در 53 میلی‌متر تولید شده است. به علاوه، دوربینی قدرتمند با سنسور 12 مگاپیکسلی و 1/2.3 اینچی، میدان دید 81.9 درجه، گشودگی دریچه دیافراگم f/2.6 و حداکثر رزولوشن 2976×3968 روی آن نصب شده که توانایی بسیار بالایی در ثبت تصاویر مختلف دارد. همچنین این دوربین، محتوای 1080p را با نرخ 30 فریم بر ثانیه و بیت ریت 24 مگابیت بر ثانیه ضبط می‌کند. تثبیت‌کننده دو محوره مکانیکی نیز مسئول ثبات تصاویر و حفظ کیفیت خواهد بود.

پهپاد اسپارک

پهپاد اسپارک با یک بار شارژ شدن به مدت 15 دقیقه در هوا معلق می‌ماند

به گفته سازندگان، حداکثر سرعت پهپاد اسپارک در صورت عدم وزش باد، 50 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. به واسطه یک باتری 1480 میلی‌آمپر ساعتی، این پهپاد می‌تواند با سرعت ثابت 20 کیلومتر بر ساعت در صورت نبود باد، به مدت 16 دقیقه پرواز کند. حداکثر زمان معلق ماندن در هوا نیز 15 دقیقه خواهد بود.

پهپاد جدید اسپارک قرار است از تاریخ 15 ژوئن (25 خرداد) در رنگ‌های سفید (Alpine White)، آبی (Sky Blue)، سبز (Meadow Green)، قرمز (Lava Red) و زرد (Sunrise Yellow) به فروش رسد. کاربران با پرداخت 499 دلار می‌توانند این پهپاد را که شامل باتری، یک شارژر یو اس بی و سه جهت ملخ می‌شود، دریافت کنند. همچنین امکان خرید نسخه‌ای 699 دلاری نیز وجود دارد که با دریافت آن، یک باتری اضافی، یک جفت ملخ اضافی، کنترل از راه دور، محافظ‌های ملخ، هاب شارژ و تمام کابل‌های مورد نیاز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. هم اکنون پیش فروش پهپاد جدید DJI آغاز شده که در صورت خرید، یک کارت حافظه 16 گیگابایتی هدیه داده خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*