پرسه زنی اتومبیل های خودران پلیس در شهر دبی

از این پس امنیت شهر دبی توسط اتومبیل های خودران پلیس تامین می‌شود

با اضافه شدن اتومبیل های خودران پلیس به ناوگان پلیس دبی، از این پس امنیت این شهر توسط ربات های خودرو مجهز به دوربین 360 درجه ای به نام O-R3 تامین خواهد شد.

با پایان سال، نیروی پلیس جدید دبی پرسه زنی در خیابان‌های این شهر را آغاز کرده است: آن‌ها در واقع اتومبیل های خودران پلیس هستند که نقش نظارتی را اجرا می‌کنند. به نقل از گلف نیوز، این اتومبیل ها به اندازه‌ی یک ماشین اسباب بازی هستند و به دوربین های 360 درجه ای تجهیز شده‌اند که می‌توانند مجرمان و موارد مشکوک را شناسایی کنند. احتمالا سیستم مرکزی این اتومبیل ها برای این کار از تکنولوژی تشخیص چهره بهره می‌برند.

پرسه زنی اتومبیل های خودران پلیس در شهر دبی

 

این ربات توسط شرکت سنگاپوری OTSAW Digital ساخته شده و نام آن نیز O-R3 است. کمپانی OTSAW می‌گوید دبی نخستین شهری در جهان است که از خودرو O-R3 برای گشت و گزارهای روزمره استفاده می‌کند. هرچند ربات نمی‌تواند جای افسران پلیس انسانی را بگیرد، اما حداقل می‌توانند به وظایف سطح پایین و پیش پا افتاده رسیدگی کنند. اتومبیل های خودران پلیس O-R3 از تمامی دوربین‌های خود برای کنترل خودکار خود استفاده می‌کنند و یک پهپاد را نیز به همراه دارند تا در مکان‌هایی که خودرو قادر به عبور از آنها نیست، پهپاد به تعقیب و گریز ادامه خواهد داد. معرفی از O-R3 بخشی از پروژه عظیم پلیس دبی مبنی بر تشکیل 25 درصدی ربات ها در نیروی پلیس این شهر تا سال 2030 میلادی محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی دبی در مراسم آغاز به کار اتومبیل های خودران پلیس در این شهر اینگونه گفت:

ما با دنبال کردن تکنولوژی‌هایی نظیر ربات ها، بخش عملیاتی خودمان را تقویت می‌کنیم. اساسا ما قصد داریم امنیت خیابان‌ها و شهر را بدون نیاز به گشت زنی پلیسان پرتعداد تامین کنیم. اتومبیل های خودران پلیس O-R3 در ابتدا در اماکن توریستی مستقر خواهند شد.

از اتومبیل های خودران پلیس در اماکن توریستی دبی استفاده خواهد شد

بدیهیست که اصطلاح «ربات» سطح گسترده‌ای از دیوایس‌ها را پوشش می‌دهد. ربات O-R3 از لحاظ کاربردی کاملا متفاوت با هر ربات دیگری است که شما تا به امروز مشاهده کرده‌اید. در واقع این اتومبیل خودران، یک دستاورد بسیار بزرگ برای بشریت به حساب می‌آید که می‌تواند با خدمت رسانی خود امنیت خیابان‌ها را تامین کرده و زحمات تحمیلی نیروهای انتظامی را نیز تا حد زیادی بکاهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*