انقلاب گوشی های بدون حاشیه

انقلاب گوشی های بدون حاشیه نمایشگر؟ تنها 5 محصول محبوب وجود دارد

در حالی که کارشناسان از انقلاب گوشی های بدون حاشیه خبر می‌دهند، اما تنها 5 محصول شامل گلکسی اس 8 و اسنشال فون در دسته محصولات محبوب بازار قرار دارند! آیا به راستی انقلابی شکل گرفته است یا هنوز تا تکامل فاصله دارد؟

با تمام هیجاناتی که در دوران «گوشی های بدون حاشیه»، «تمام صفحه» و یا «لبه به لبه» به کاربران می‌رسد، در شگفتیم که چگونه آنها به ما کمک خواهند کرد؟ اینگونه به نظر می‌رسد که سازندگان علنا اظهار می‌کنند گوشی هایشان با حاشیه کمتر، فریمی کم و نوارهای باریک بالا و پایین نمایشگر بهتر از گذشته خواهد بود.

اغلب این شعارها در مورد گوشی های بدون حاشیه ، ترفندهای بازاریابی هستند اما زمانی که ما کمی عمیق‌تر به بانک اطلاعاتی گوشی ها می‌نگریم، تعداد گوشی های معروف و نامی بازار با نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 80 درصدی یا بالاتر را که پیدا کنیم، به تعداد انگشتان یک دست می‌رسند. این محصولات به خوبی از حاشیه کمی برخوردارند و بیشتر پنل جلویی آنها در اختیار نمایشگر قرار گرفته است.

با توجه به شایعات، آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8) و هواوی میت 10 (Huawei Mate 10) نیز از طراحی تمام صفحه‌ای برخوردار خواهند بود و ممکن است این معادلات را تغییر دهند، اما در حال حاضر تنها تعداد کمی از گوشی های محبوب در بازار موبایل هستند که شما می‌توانید همراه آن‌ها لذت استفاده از گوشی های هوشمند، بدون ناهنجاری‌های ناخوشایند را تجربه کنید. در زیر نگاهی گذرا به این 5 محصول خواهیم انداخت.

شیائومی می میکس / Xiaomi Mi MIX

نسبت ابعاد صفحه 84 درصد

شیائومی می میکس

می میکس پیشگام در گوشی های بدون حاشیه

اگر چه این گوشی تماما بدون حاشیه نیست و ارائه کننده نسبت ابعاد به بدنه بیش از 90 درصدی که شیائومی پیشتر آن را اعلام کرده بود نخواهد بود، با این حال می میکس همچنان یکی از پیشگامان در انقلاب گوشی های بدون حاشیه محسوب می‌شود. البته برخی از تلفن های شارپ آگوس پیشتر چنین تجربه مشابهی را به ارمغان آورده‌اند، اما متاسفانه محصولات انحصاری بازار ژاپن هستند و نمی‌توان آن‌ها را در رده «محبوب‌های جهانی» قرار داد.

گلکسی اس 8 / Samsung Galaxy S8

نسبت ابعاد صفحه 84 درصد

سامسونگ گلکسی اس 8

شایعات درست بود، گلکسی اس 8 با رکوردشکنی نسبت ابعاد صفحه به بدنه وارد بازار شد و همچنان هم به لطف حاشیه‌های بسیار کم بالا و پایینی و نمایشگر دو لبه خمیده، در صدر جدول قرار دارد.

گوشی اسنشال فون به لطف نمایشگری که بالای آن حاشیه‌ای به جز دور دوربین سلفی جای دیگری نیستند، آن را در اندازه‌ها شکست می‌دهد. با این حال گلکسی اس 8 حداقل تا مدتی دیگر بازار را در دست خود می‌بیند.

سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس / +Samsung Galaxy S8

نسبت ابعاد صفحه 83 درصد

سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس

همانطور که تحلیلگران پیشبینی کرده بودند، گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ نیز از نسبت ابعاد بیش از 83 درصدی برخوردار است و از ابعاد عجیب و غریب 18.5:9 بهره می‌برد که باعث باریک‌تر شدن گوشی شده است.

اسنشال فون / Essential Phone

نسبت ابعاد صفحه 85 درصد

اسنشال فون

گوشی اسنشال فون اندی رابین (خالق اندروید) ادعا می‌کند پادشاه بازار است، اگرچه نسبت ابعاد مناسب آن به لطف یک نمایشگر برش خورده از سمت بالا (بالای صفحه تنها به دور دوربین سلفی حاشیه وجود دارد) به دست آمده است، اما همچنان از دو سمت نیز گوشی بدون حاشیه است.

اپل نیز ظاهرا به دنبال تولید چنین محصولی با آیفون 8 و یک نمایشگر اولد است.

ال جی جی 6 – LG G6 (با ارفاق)

نسبت ابعاد صفحه 79 درصد

ال جی جی 6

همراه با یک نسبت ابعاد 79.46 درصدی واقعی، ال جی جی 6 به نوعی بازار را از دست داده است، اما با یک نمایشگر بزرگ در بدنه‌ای کوچک، نازک و سبک ما همچنان به آینده‌ی محصولات ال جی الکترونیکس امیدواریم. علاوه بر این طراحی زیبا، جی 6 با یک نمایشگر دالبی ویژن HDR قادر به پخش ویدیوهای اچ دی آر است که از کیفیت شگفت انگیزی برخوردارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. باسلام
    باتشکراز مطالب زیبا و مفیدی که ارائه دادین انصافا اموزنده وزیبا هستندخسته نباشین بازهم لطف کنین وگوشی های جدیدبدون حاشیه رامعرفی کنید

  2. باسلام واحترام، کمال تشکر از دوستان و کارشناسان این بخش علمی که اطلاعات روز و ویژه را انتشار میدن، باتشکر از مدیر و دست اندرکاران… مرسی