ضدحمله استراتژیک اپل به سامسونگ: اپل شرکت Anobit را خرید

سامسونگ در میان تولیدکنندگان صنعت آی تی تنها شرکتی است که خود را به رقیب جدی برای اپل تبدیل کرده است. هنوز خاطره دعوای جنجالی این دو شرکت بر سر حق امتیازهای مرتبط با تلفن های هوشمند و تبلت ها از خاطره ها محو نشده است. حال اپل در اقدام جدیدش، مطرح ترین تولید کننده حافظه های فلش دنیا، Anobit را از آن خود کرده و سامسونگ که خود مشتری Anobit است را به کنج رینگ برده است.
پل خرید شرکت Anobit که در حال حاضر سازنده حافظه های فلش برخی از محصولات اپل شامل: آیفون، آیپد و مک بوک ایر است را تایید کرد. شایعه پیوستن Anobit به اپل، نخستین بار در ماه دسامبر (آذر ماه) گذشته و توسط یک وب سایت اسراییلی بر سر زبان ها افتاد و دفتر نخست وزیری اسراییل آن را در 20 دسامبر (29 آذرماه) توییت کرد.

سخنگوی اپل این خبر را تایید کرد اما از ذکر مبلغ خرید سر باز زد. گمان می رود که این غول فناوری حافظه های فلش، بین 400 تا 500 میلیون دلار آمریکا از اپل دریافت کرده باشد. در کنار شرکت NEXT که در سال 1997 و به مبلغ 404 میلیون دلار خریداری شد، معامله Anobit یکی از بزرگترین خریدهای اپل تا به امروز بوده است. اپل، PA Semi را در سال 2008 به مبلغ 278 میلیون دلار و Quattro Wireless را در سال 2010 و به بهای 275 میلیون دلار تصاحب کرده بود.

براساس گزارش بلومبرگ، اپل بزرگترین خریدار حافظه های فلش NAND در سه ماه آخر سال 2011 بوده و حدود 25 درصد از کل حافظه های تولید شده را خریداری کرده است. تخمین ها حاکی از آن است که اپل درحال حاضر یکصد میلیون دستگاه آیفون و آیپد در بازار دارد. این شرکت تا پایان مارس 2011 (اردیبهشت امسال) 15 میلیون دستگاه آیپد و از زمان ظهور آیفون ها در ماه ژوئن 2007 (تیر 1386) تا کنون بیش از 70 میلیون آیفون فروخته است.

بنا به اعلام Anobit، فناوری پردازش سیگنال حافظه این شرکت، از الگوریتم "اولویت بندی پردازش سیگنال و تصحیح خطای پیشرفته" به منظور افزایش قابلیت اطمینان و کارایی سخت افزاری حافظه های فلش خود بهره می گیرد.

ظاهرا اپل Anobit را به منظور دسترسی به تکنولوژی انحصاری شرکت مذکور و استفاده از آن در تقویت تراشه حافظه ها و بهینه سازی عملکرد دستگاه های خود خریداری کرده است. بدین ترتیب اپل از این به بعد، تامین قطعات سخت افزاری حیاتی تلفنهای هوشمند و تبلتهای بسیار محبوبش را بدون واسطه انجام خواهد داد.

در این بین، خبر نگران کننده برای سامسونگ به عنوان مشتری Anobit این است که شاید سرانجام اپل دست رقیب اصلی خود را از محصولات Anobit قطع کند و به این ترتیب سامسونگ دچار مشکل جدی برای تامین قطعات تلفن های هوشمند و تبلت های خود شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*