تولید انبوه تراشه کایرین 970

تولید انبوه تراشه کایرین 970 آغاز شد؛ اولین چیپ دنیا با هوش مصنوعی

بنابر جدیدترین گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع تایوانی، هم‌اکنون تولید انبوه تراشه کایرین 970 (Kirin 970) توسط شرکت Hisilicon آغاز شده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که در گذشته اعلام شده بود سازندگان، تولید تراشه کایرین 970 را از سپتامبر (شهریور) آغاز خواهند کرد. به هر صورت این تراشه قدرتمند، مسئولیت پردازش اطلاعات در پرچمدار آینده هواوی یعنی میت 10 را بر عهده داشته و رقیبی جدی برا کوالکام و سامسونگ محسوب می‌شود.

در رابطه با مهم‌ترین اطلاعات فنی موجود از این تراشه نیز می‌توان به پردازنده‌ای هشت هسته‌ای که نیمی از آنها، Cortex-A73 و نیمی دیگر Cortex-A53 هستند، اشاره کرد. همچنین، این روزها اخبار مختلفی مبنی بر بهره‌گیری کایرین 970 از هسته‌های قدرتمندتر Cortex-A75 همراه با فرکانس بالای 2.8 تا 3 گیگاهرتز نیز به گوش می‌رسد که اگر صحت داشته باشند، ما با تراشه‌ای بسیار قوی رو به رو خواهیم بود. از دیگر ویژگی‌های احتمالی چیپست جدید هواوی نیز می‌توان به فناوری ساخت 10 نانومتری و پشتیبانی از Cat. 12 LTE اشاره کرد.

به گفته هواوی، کایرین 970، نخستین تراشه دنیا خواهد بود که همراه با هوش مصنوعی عرضه می‌شود. همچنین علاوه بر میت 10، از این چیپ جدید در پرچمداران سال آینده نیز استفاده خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. هواوی شرکت آینده داری است امیدوارم به پیشرفت خود ادامه دهد
    و یکی از بزرگترین مزایای این شرکت این است که به فکر همه است قشر کم درآمد،متوسط و پردرآمد
    همچنین امیدوارم قابلیت ضدآب بودن هم به گوشیهاش اضافه
    خودم الان Huawei Mate 9 دارم و کاملا راضی ام به خصوص اینکه توی ارزونی خریدم همین چند وقته
    نسبت به قیمتی که الان پیدا کرده فوق العادست.میتونید مقایسه گوشی به گوشیشو با پرچمداران سال قبل ببینید در یوتیوب