چیپست هوش مصنوعی کایرین 970

هواوی چیپست هوش مصنوعی کایرین 970 را در ایفا 2017 رونمایی می‌کند

احتمالا هواوی فردا در رویداد خبری خود در نمایشگاه IFA 2017 از چیپست هوش مصنوعی کایرین 970 (Kirin 970)‌ رونمایی کند. این چیپست حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

کمپانی هواوی در تاریخ 16 اکتبر (24 مهرماه) از تازه‌ترین پرچمدار گوشی‌های هوشمند خود، میت 10 رونمایی خواهد کرد. محصولی که تایید شده به چیپست کایرین 970 ، آخرین پرچمدار  چیپست‌های این غول چینی مجهز خواهد بود. یکی از کلیدی‌ترین قابلیت‌های این چیپست،‌ در واقع تلفیق آن با تکنولوژی هوش مصنوعی برای پردازش حرفه‌ای‌تر داده‌ها است که از این حیث می‌تواند نخستین چیپست هوش مصنوعی جهان نیز نام بگیرد. این اطلاعات همگی توسط Yu Chengdong یکی از مدیران بالارده کمپانی هواوی تایید شده است.

He Gang مدیر بخش گوشی‌های هوشمند هواوی چند روز پیش پستی را در شبکه اجتماعی ویبو خود مننتشر کرد و اعلام کرد که هواوی قصد دارد یک چیپست موبایلی را در نمایشگاه ایفا برلین رونمایی کند. از آنجایی که واحد پردازش هوش مصنوعی به تراشه اصلی مرتبط خواهد بود، اعتقاد بر این است که ما می‌توانیم در این مراسم از نزدیک با چیپ کایرین 970 آشنا شویم.

این کمپانی روز آینده میزبان یک رویداد خبری است و احتمالا ما می‌توانیم در آن مراسم با هواوی میت 10 بیشتر آشنا شویم. سال گذشته زمانی که چیپست کایرین 960 معرفی شد، از یک محصول نمونه تولید شده برای نمایش قدرت آن در کنفرانس شرکت هواوی استفاده شد. قطعا برای آزمودن چیپست جدید کایرین 970 نیز نیاز به یک نمونه تولید شده است. این دیوایس می‌تواند یک نمونه تولید شده از هواوی میت 10 یا میت 10 پرو باشد.

مشخصات کایرین 970

کایرین 970 مبتنی بر تکنولوژی پردازش 10 نانومتری شرکت TSMC به تولید می‌رسد. این چیپ از 8 هسته شامل 4 هسته Cortex-A73 و 4 هسته Cortex-A53 قدرت می‌گیرد که حداکثر سرعت کلاک آن نیز 2.8 گیگاهرتز خواهد بود. این چیپ می‌تواند میزبان یک پردازشگر گرافیکی Mali-G72، کت 12 LTE و پشتیبانی از دوربین‌های دوگانه باشد. علاوه بر این، Kirin 970 نخستین چیپی در جهان است که می‌تواند از اتصال موبایلی 4.5G پیش از 5G پشتیبانی کند.

فروشگاه اینترنتی جانبی ، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی ، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه IFA 2017 . خرید انواع برند های لوازم جانبی موجود در بازار ایران هولدر موبایل ، لوازم جانبی ps4 ، ساعت هوشمند سامسونگ در janebi.com

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*