واچ او اس 4

واچ او اس 4 تا یک هفته دیگر بر روی تمامی ساعت‌های اپل؛ منتظر چه قابلیت‌های جدیدی باشیم؟

اپل رسما همراه با ساعت هوشمند جدید خود، از سیستم عامل واچ او اس 4 (WatchOS 4)‌ نیز پرده برداری کرد. در ادامه با قابلیت‌های جدید این پلتفرم مخصوص اپل واچ بیشتر آشنا شوید.

مدت زمان زیادی با کسب تجربه کار با واچ او اس 4 فاصله نداریم، اپل رسما اعلام کرده است که این آپدیت هفته آینده (28 شهریور ماه) در اختیار کاربران تمامی ساعت های هوشمند اپل قرار خواهد گرفت. هرچند این به‌روزرسانی به جذابیت و بزرگی آپدیت سال گذشته واچ او اس (که اپلیکیشن‌های داخل دیوایس و رابط کاربری جدید را به همراه داشت) نیست، اما چندین پیشرفت قابل ملاحظه را شامل می‌شود؛ به خصوص اگر شما از ساعت خود قصد داشته باشید به عنوان یک ردیاب سلامت و تناسب اندام نیز استفاده کنید.

قابلیت‌های جدید واچ او اس 4

به عنوان نخستین قابلیت، آن می‌تواند ضربان قلب شما را با نزدیکترین نتیجه ممکن به نمایش بگذارد. شما می‌توانید آن را بر روی واچ فیس ساعت خود مشاهده کنید و اگر می‌خواهید تاریخچه‌ای از ضربان قلبتان را نیز مشاهده کنید، کافیست به اپلیکیشن آن مراجعه کنید. اگر مشکلی وجود داشته باشد، دیوایس به شما اطلاع خواهد داد. قابلیت “Your Watch” در صورت بالارفتن ضربان قلب، به شما اختار خواهد داد. اپل حتی با استفاده از داده‌های حاصله از ضربان قلب شما، بخشی از تحقیقات قلبی مجازی به نام FDA را نیز انجام می‌دهد که البته نتایج آن در اواخر امسال در دسترس خواهد بود.

واچ او اس 4 نه تنها آغاز ورزش را برای شما سریع‌تر می‌کند، بلکه بسیاری از ورزش‌ها را نیز ردیابی می‌کند. علاوه بر پشتیبانی از برخی فعالیت‌های جدید نظیر تمرینات فشرده و شدید، شما می‌توانید در هر حالی بین فعالیت‌ها جابجا شوید. اگر به طور منظم به باشگاه ورزشی می‌روید، خوشبختانه اپل واچ شما اینک قادر به پشتیبانی از هماهنگ سازی با تردمیل، دوچرخه و سایر تجهیزات الکتریکی موجود در ورزشگاه‌ها است. همچنین چالش‌های روزانه و ماهانه‌ای نیز پیش روی شما قرار خواهد گرفت که می‌تواند به انگیزه‌ی شما بی‌افزاید و باعث شود هیچگاه از ورزش دست نکشید.

این آپدیت شامل واچ فیس های جدید از جمله “Kaleidoscope و شماری از شخصیت‌های دوست داشتنی کارتون Toy Story می‌شود. با این حال، در مرکز تمامی قابلیت‌های جدید این پلتفرم سیری فیس (Siri Face) قرار دارد که می‌تواند اطلاعات زمانی مختلفی نظیر یادآوری‌ها، جلسات و اخبار را در اختیار شما قرار دهد. سیری با دیگر واچ فیس ها نیز کار می‌کند.

دیگر پیشرفت‌های بزرگ، مربوط به قابلیت‌های کارآمد می‌شوند. شما می‌تواند برنامه‌ها را به جای یک جدول بد شکل در یک لیست مشاهده کنید و منوی چند وظیفگی نیز اینک به شکل عمودی درآمده است. همچنین یک برنامه بازطراحی شده موسیقی نیز وجود دارد که نه تنها از یک رابط کاربری بصری‌تر برخرودار است، بلکه می‌تواند بیشتر پلی لیست‌های Apple music را نیز به صورت خودکار همانند سازی کند؛ بنابراین اگر شما از گوشیتان دور شدید نیز می‌توانید همچنان به موسیقی‌های مورد علاقه خود گوش دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*