باربری بین شهری اوبار

سامانه حمل و نقل هوشمند باربری بین شهری اوبار فعالیت خود را آغاز کرد

در مراسمی که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، سامانه حمل و نقل هوشمند باربری بین شهری اوبار ، به صورت رسمی رونمایی شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

حامد تاج الدین مدیرعامل و موسس سانا گستر سبز در مورد این شرکت استارتاپی گفت ساناگستر سبز یک شرکت دانش بنیان است که با استفاده از فناوری، چرخه خدمات را در صنایع مختلف بهینه می‌کند. اوبار هم یکی از محصولات ما است که در صنعت حمل و نقل کالا فعالیت می‌کند. دلیل ورود به این صنعت، سنتی بودن آن و استفاده نکردن از فناوری است.

تاج الدین در مورد فناوری‌ که سانا گستر در صنایع مختلف استفاده می‌کند، توضیح داد منظور ما از فناوری فقط فناوری اطلاعات نیست و به طور کلی تغییرات در سامانه‌ها و شیوه‌های اجرایی را مد نظر داریم.

باربری بین شهری اوبار

مدیرعامل ساناگستر سبز بیان کرد:‌

ما با استفاده از سامانه حمل و نقل هوشمند باربری بین شهری اوبار فرایند طولانی حمل و نقل و باربری را کاهش داده‌ایم و آن را به صورت کلی بهینه کرده‌ایم. برای پیشبرد باربری باید نگاهمان را به صنعت حمل و نقل عوض کرده تا بتوانیم تغییرات مثبتی را اعمال کنیم.

تاج الدین افزود یکی از مشکلات موجود در این صنعت کاغذها و رسیدهایی است که راننده نیاز دارد آن‌ها را حمل کند. باید این کاغذها ار بین برود و به سامانه الکترونیکی تبدیل شود. مشکل دیگر هماهنگ نبودن قیمت‌های حمل بار است. قیمت در برخی موارد برای راننده و در برخی موارد برای مشتریان بهینه نبوده است که ما به حل این مشکل کمک کرده‌ایم.

او در مورد قیمت‌های حمل بار گفت قیمت مسیرهای بین شهری برای مسافر در هر سال مشخص است اما این قیمت در بخش حمل بار بسیار متفاوت است. عوامل بسیاری روی قیمت بار موثر است که همین موضوع تعیین هزینه حمل بار را مشکل می‌کند. ما با کمک تیم متبحر توانسته‌ایم الگوریتم تعیین قیمت مناسب و بهینه را به دست آورده است.

مدیرعامل ساناگستر سبز در مورد اهمیت قیمت حمل بار در تمام صنایع و کالاها گفت:

صنعت حمل و نقل، زیرساخت رشد اقتصادی کشور است. هزینه‌های حمل و نقل روی قیمت مصرف کننده تمام کالاها تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل می‌گوییم که سامانه حمل و نقل هوشمند باربری بین شهری اوبار قرار است برای کل کشور خدمت ارزنده ارائه دهد. ما با وزارت راه، سازمان راهداری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری‌ داریم. البته موانع بسیار است و زمان بسیاری می‌برد تا برخی از مشکلات برطرف شوند.

تاج الدین در مورد نحوه دسترسی به سامانه اوبار توضیح داد اوبار برای مشتریان هم‌اکنون روی وب قابل دسترسی است اما به زودی اپلیکیشن اندروید برای مشتریان را ارائه خواهیم داد و پس از حدود 2 ماه اپلیکیشن iOS ارائه خواهد شد. برای رانندگان نیز تاکنون نسخه وب و اپلیکیشن اندروید ارائه شده و در آینده نیز اپلیکیشن iOS را ارائه می‌دهیم.

باربری بین شهری اوبار

وی در مورد هزینه سربار استفاده مشتریان از اوبار بیان کرد فعلا مبلغی به عنوان کمیسیون دریافت نمی‌کنیم و در آینده پس از ثابت شدن وضعیت این میزان اعمال خواهد شد. پس فعلا استفاده از اوبار هیچ هزینه‌ای برای راننده و مشتری ندارد.

اهمیت استفاده از سامانه حمل و نقل هوشمند باربری بین شهری اوبار

مدیرعامل اوبار در مورد اهمیت استفاده از این سامانه گفت در اروپا و منطقه خاورمیانه حدود 10 درصد مواقع رانندگان ماشین‌های سنگین در حال سفر بدون بار در مسیر هستند که این میزان در ایران به 45 درصد می‌رسد. با کم شدن مسیرهای بدون بار توسط اوبار، هزینه‌های حمل بار برای رانندگان و مشتریان کم خواهد شد. اوبر بخش حمل و نقل بار را از سال قبل شروع کرد.

او در مورد تعداد رانندگان و مشتریان اوبار نیز عنوان کرد شش ماه است که سامانه حمل و نقل هوشمند باربری بین شهری اوبار فعالیت دارد و در این میان 8 هزار راننده با ما همکاری می‌کنند. تا هم اکنون هزار مشتری داریم که بیشتر آنها شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ است.

تاج الدین در مورد محدوده فعالیت اوبار گفت ما بهینه‌سازی را از حمل و نقل زمینی به دیگر بخش‌های حمل و نقل منتقل خواهیم کرد البته این کار پس از تکمیل بهینه‌سازی در حمل و نقل زمینی است که چند سال بعد می‌شود.

مدیرعامل اوبار در مورد استفاده از منابع داخلی اعلام کرد سرورهای ما در داخل کشور است به دلیل اینکه می‌خواهیم مجوز بازارگاه حمل بار را از وزارت راه بگیریم. ما به سمت CDNهای داخلی می‌رویم و با چند شرکت مذاکره کرده‌ایم. برای بخش GIS نیز با تیم‌های داخلی همکاری داریم تا خدمات Geo Coding را برای مسیریابی از آنها می‌گیریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام
    چرا هیچ لینکی از این استارتاپ نوپا نذاشتید؟