بریتیش ایرویز

بریتیش ایرویز سوخت هواپیماهایش را از زباله‌ها تامین خواهد کرد

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز (British Airways) اعلام کرده است که در آینده قصد دارد سوخت هواپیما‌های جت مسافربری خود را از زباله‌های خانگی تامین کند!

بریتیش ایرویز به تازگی از برنامه‌ی جدید خود برای احداث مجموعه‌ای از کارخانه‌های بازیافت زباله پرده برداشته است که به زودی در آن‌ها قادر خواهند بود زباله‌های خانگی معمولی را به سوخت هواپیماهایشان تبدیل کنند. این شرکت در حال ارزیابی برنامه‌های خود همراه با شرکت تولیدکننده سوخت‌های تجدیدپذیر Velocys است تا نیمه‌های سال 2050 میلادی بتواند سوخت‌های حاصل از زباله‌ها را به شکل عمده در تمامی ناوگان هوایی خود مورد استفاده قرار دهد.

این شرکت هواپیمایی گفته است که در نخستین برنامه‌ی استفاده از سوخت‌های تجدیدپذیر، سالانه صدها تن ضایعات خانگی در نظر گرفته شده است که با صرفه جویی در دفعشان می‌توان آن‌ها را به سوخت پاک قابل استفاده تبدیل کرد. این مواد زائد شامل پوشک، ظروف پلاستیکی مواد غذایی و بسته بندی شکلات‌های خوراکی می‌شود. انتظار می‌رود سوخت تولید شده از این موارد، 60 درصد کمتر از سوخت‌های فسیلی ایجاد گازهای گلخانه‌ای کند که به تولید سالانه 60.000 تن به جای 66.139 تن کربن دی‌اکسید می‌انجامد.

سوخت زیستی هواپیماهای بریتیش ایرویز به چه میزانی خواهند بود؟

انتظار می‌رود این کارخانه زمانی که راه‌اندازی شد و آغاز به کار کرد، بتواند سوخت کافی برای هر پرواز از لندن به سن خوزه کالیفرنیا و از لندن به نیواورلان را همراه با هواپیمای جت 798 دریم لاینر تامین کند. به نقل از کمپانی بریتیش ایرویز این نخستین برنامه‌ی آن‌ها از نظر حجم و ابعاد تولید است. البته این یک توفیق اجباری برای بریتیش ایرویز به حساب می‌آید؛ چرا که هفته گذشته بریتانیا تغییراتی را برای بخش سوخت‌های تجدیدپذیر وسایل حمل و نقل خود در نظر گرفت. این تغییرات بدان معناست که در حال حاضر سوخت جت واجد شرایط استفاده از سوخت‌های تجدیدپذیر در جهت ترویج استفاده از سوخت‌های پاخ در صنعت هوافضا است.

البته انتظار نداشته باشید پرواز بعدی شما با سوخت زیست محیطی تامین شود؛ این پروژه هنوز در مرحله مطالعه و امکان سنجی قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*