خودرو مفهومی میتسوبیشی e-Evolution

خودرو مفهومی میتسوبیشی e-Evolution ؛ افسانه ژاپنی برای مسابقات رالی

خودرو مفهومی میتسوبیشی e-Evolution در نمایشگاه خودرو توکیو معرفی شد. این شاسی بلند ژاپنی نخستین خودرویی با عملکرد شگفت انگیز که از تکنولوژی EV بهره می‌برد.

زمانی که به دنیای خودروها پا می‌گذاریم شاید نام برند میتسوبیشی نامی محبوب برای برخی از مشتریان نباشد. اما نام “Evolution” یا به فارسی «تحول» وقتی که شما یکی از طرفداران مسابقات رالی و یا فیلم‌های وین دیزل باشید، جذاب می‌شود.

میتسوبیشی e-Evolution نام طرح مفهومی خودروساز ژاپنی از یک کراس اوور با عملکرد عالی است که می‌تواند گزینه‌ای عالی برای طرفداران مسابقات اتومبیلرانی باشد. در حال حاضر خودروهای شاسی بلند الکتریکی مختلفی در بازار، حتی از سوی میتسوبیشی وجود دارد؛ آن‌ها صاحب یکی از محبوب‌ترین خودروهای پلاگین هیبریدی به نام اوتلندر PHEV هستند.

خودرو مفهومی میتسوبیشی e-Evolution

مشخصات فنی میتسوبیشی e-Evolution

اما خودرو مفهومی میتسوبیشی e-Evolution که در نمایشگاه خودرو توکیه معرفی شد، نخستین تلاش خودروساز ژاپنی در جهت تولید یک خودرو با عملکردی بالا، با استفاده از تکنولوژی EV است. این خودرو از سه موتور الکتریکی برخوردار است که 2 موتور آن در عقب خودرو قرار گرفته تا اجازه دهد قدرت از طریق سیستم چرخشی چهار چرخ محرک به چرخ‌های خودرو منتقل شود. در واقع این دقیقا می‌تواند سیستم آفرود در خودرو میتسوبیشی Evo قدیمی را بازسازی کند، اما فراموش نکنید که این بار به صورت الکتریکی درآمده است. پکیج باتری نیز در وسط، درست در کف آن نصب شده است که به گفته‌ی میتسوبیشی باعث بهبود پیدا کردن مرکز جاذبه‌ی خودرو شده است.

اما چرا میتسوبیشی اینقدر بر روی هندلینگ خودرو تاکید دارد؟ این خودروساز پس از آنکه همراه با خودرو لنسر اولوشن در سال 2015 با کاهش فروش محصولاتش و مشکلات متعدد مالی مواجه شد، تصمیم گرفت تا در جهت بهبود فروش اتومبیل‌هایش بر روی هندلینگ آن‌ها تمرکز بیشتری کند. بنابراین، خودرو شاسی بلند میتسوبیشی e-Evolution همای است که به اعتقاد میتسوبیشی می‌تواند دوباره علاقه‌مندان را به این کمپانی جذب کند.

خودرو مفهومی میتسوبیشی e-Evolution

همراه با دیگر ایده‌ها، میتسوبیشی می‌خواهد به بازی هوش مصنوعی وارد شود. این کمپانی گفته است که خودرو مفهومی میتسوبیشی e-Evolution از سنسورهایی برای تطابق سطح مهارت راننده با شرایط جاده‌ای استفاده می‌کند تا ماشین بر آن اساس عمل کند. یک تابع مربیگری نیز برای ارسال اطلاعات مربوط به راننده طراحی شده است، بنابراین توانایی‌های خودرو می‌تواند به خوبی برایتان مشخص شود.

برای یک خودروساز کوچک نظیر میتسوبیشی، تمامی این خبرها همانند یک رویای در سر است که می‌تواند آن‌ها را در کنار سایر سازندگان اتومبیل های الکتریکی و مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی قرار دهد. اما حالا این کمپانی به عضو جدیدی از تیم رنو-نیسان درآمده است و در تلاش جهت پیشرفت صنعت اتومبیل های الکتریکی نقش مهمی ایفا خواهد کرد؛ تلاشی که می‌تواند تا چند سال دیگر در یک خودروی شاسی بلند الکتریکی به نام میتسوبیشی e-Evolution ساخته شده توسط سه شرکت رنو، نیسان و میتسوبیشی ظاهر شود. لنسر اولوشن قدیمی حالا دیگر مرده است، اکنون زمان تغییر فرا رسیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*