مقایسه اچ تی سی یو 11 با اچ تی سی یو 11 لایف

مقایسه اچ تی سی یو 11 با اچ تی سی یو 11 لایف ؛ شباهت‌ها و تفاوت‌ها کدام اند؟

در این مقاله به مقایسه اچ تی سی یو 11 با اچ تی سی یو 11 لایف (HTC U11 vs HTC U11 Life) همراه با تفاوت‌ها و شباهت‌های دو گوشی اندرویدی اچ تی سی خواهیم پرداخت.

اچ تی سی امروز از دو گوشی جدید برند U11 خود به نام‌های اچ تی سی یو 11 لایف و اچ تی سی یو 11 پلاس پرده برداری کرد. مدل پلاس در اصل، نسل جدید گوشی پرچمدار یو 11 است که اینک به یک نمایشگر تمام صفحه با نسبت ابعاد 18:9 تجهیز شده است. البته یو 11 پلاس تنها در برخی از بازارهای انتخاب شده‌ی اروپایی و آسیایی به عرضه درخواهد آمد و این مدل یو 11 لایف است که می‌توانیم تضمین کنیم در اکثر بازارهای بزرگ جهان به فروش خواهد رسید؛ محصولی میان رده که گویی جامه‌ی یک پرچمدار را به تن کرده است.

بنابراین می‌تواند یو 11 لایف را نسخه‌ی لایت گوشی اچ تی سی یو 11 دانست. قیمت آن نیز کمتر شده است و شما می‌توانید به جای خرید گوشی پرچمدار 650 دلاری یو 11، نسخه‌ی لایت آن را با قیمت 350 دلار خریداری کنید. اما به راستی این نسخه‌ی ارزان قیمت‌تر چه تفاوتی با پدر پرچمدار خود کرده است و یا آن‌ها از چه المان‌های مشترکی برخوردار هستند؟ در ادامه با مقایسه اچ تی سی یو 11 با اچ تی سی یو 11 لایف با ما همراه باشید.

مقایسه اچ تی سی یو 11 با اچ تی سی یو 11 لایف

طراحی و اندازه نمایشگر

مقایسه اچ تی سی یو 11 با اچ تی سی یو 11 لایف

یو 11 لایف را نمی‌توان یک کپی کاربنی از مدل یو 11 دانست. البته که آن‌ها شبیه به یکدیگر هستند، اما مدل جدیدتر اینک به جای یک نمایشگر 5.5 اینچی از نمایشگر 5.2 اینچی با ابعاد کوچکتر برخوردار شده است. این نمایشگر کوچکتر همچنین از وضوح کمتر 1080×1920 پیکسل با تراکم پیکسلی 424ppi بهره می‌برد. بنابراین، نمایشگر مدل یو 11 با وضوح 1440×2560 پیکسل و تراکم پیکسلی 534ppi به مراتب شفاف‌تر و باکیفیت‌تر است.

مقایسه اچ تی سی یو 11 با اچ تی سی یو 11 لایف

یو 11 لایف از ابعاد کوچکتر 149.09 در 72.9 در 8.1 میلی‌متر برخوردار است و مدل یو 11 دارای ابعاد 153.9 در 75.9 در 7.9 میلی‌متر است. از نظر وزنی نیز مدل کوچکتر 142 گرم بوده و مدل اصلی یو 11 در حدود 169 گرم است.

مقایسه اچ تی سی یو 11 با اچ تی سی یو 11 لایف

سخت افزار و دوربین

البته که وقتی در مورد گوشی های میان رده صحبت می‌کنیم، نباید انتظار داشته باشیم که آن‌ها به قدرتمندترین سخت افزار حوزه‌ی خود مجهز باشند. در این مورد نیز همینگونه است و گوشی اچ تی سی یو 11 لایف از یک چیپست اسنپدراگون 630، رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره می‌برد. اما برادر بزرگ‌ترش با توجه به اینکه یک مدل بالارده است، به یک چیپست قدرتمند اسنپدراگون 835، رم 4 گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایتی تجهیز شده است. بدیهیست که تفاوت سخت افزاری زیادی را می‌توان در مقایسه اچ تی سی یو 11 با اچ تی سی یو 11 لایف مشاهده کرد.

مقایسه اچ تی سی یو 11 با اچ تی سی یو 11 لایف

وقتی به بحث دوربین‌ها می‌آییم، شما باید در نظر داشته باشید یو 11 لایف از یک سنسور 16 مگاپیکسلی در برابر دوربین 12 مگاپیکسلی یو 11 برخوردار است. وقتی می‌خواهیم این دو را با یکدیگر مقایسه کنیم باید بگوییم که دوربین اصلی یو 11 لایف بهتر است، اما همه چیز تعداد مگاپیکسل‌های یک دوربین بر روی گوشی نیست! هرچند دوربین این گوشی مناسب است،‌ اما نمی‌تواند دوربین یو 11 را شکست دهد.

مقایسه اچ تی سی یو 11 با اچ تی سی یو 11 لایف

یکی دیگر از تفاوت‌های بزرگ این دو مدل که در مقایسه اچ تی سی یو 11 با اچ تی سی یو 11 لایف به آن درمیابیم، ظرفیت باتری آن‌ها است. در حالی که ظرفیت باتری مدل پرچمدار 3.000 میلی‌آمپر است، ما در گوشی اچ تی سی یو 11 لایف می‌توانیم یک باتری 2.600 میلی‌آمپر ساعتی را دریابیم. با این حال به یاد داشته باشید که این گوشی از یک پردازنده‌ی کم مصرف‌تر و وضوح نمایشگر کمتر برخوردار است که به طبع نیازمند باتری با ظرفیت کمتر برای ارائه مدت زمان شارژدهی مشابه هستند. با بررسی ما، شما می‌توانید به راحتی یک روز کاملتان را با گوشی U11 Life بدون نیاز به پریز برق سپری کنید.

عملکرد

یو 11 لایف یک گوشی مقرون به صرفه از سوی اچ تی سی است که به قابلیت جدید “Squeeze”، یک قابلیت که لبه‌های گوشی را به لمس کاربر حساس می‌کند، تجهیز شده است. این قابلیت را ما پیشتر در گوشی‌های یو 11، گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال نیز مشاهده کرده بودیم. بنابراین با توجه به سیاست برنامه‌ی Android One‌ مبنی بر ارائه‌ی طعم ناب اندروید همراه با هزینه‌ای کمتر به کاربران علاقه‌مند، شما می‌توانید تجربیاتی که با گوشی‌های پرچمدار مذکور در بالا توسط این قابلیت به دست آورید را با گوشی مقرون به صرفه‌ی اچ تی سی یو 11 لایف تجربه کنید.

مقایسه اچ تی سی یو 11 با اچ تی سی یو 11 لایف

البته این گوشی مجهز به رابط کاربری HTC Sense مبتنی بر پلتفرم اندروید 7 نوقا است، اما فراموش نکنید که اچ تی سی متعهد شده ظرف 30 روز آینده آپدیت اندروید 8 اوریو را در اختیار مصرف کنندگان یو 11 لایف قرار دهد. یکی دیگر از نکات جذاب این گوشی تایوانی، تجهیز به دستیار صوتی آمازون الکسا (Amazon Alexa) است؛ هرچند شما نمی‌توانید با فرمان صوتی آن را فراخوانی کنید.

جمع بندی

سالیانی است که کمپانی‌های گوشی‌ساز در کنار گوشی های پرچمدار خود، اقدام به عرضه‌ی محصولاتی مقرون به صرفه‌تر با پسوند «مینی» یا «لایت» می‌کنند. آن‌ها قطعا گزینه‌های قابل اعتمادی هستند که با قیمت کمتری نسبت به نسخه‌ی اصلی خود عرضه می‌شوند، اما فراموش نکنید که در عوض این کاهش قیمت، امکانات کمتری نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

از آنجایی که شرکت‌ها هنوز هم مشغول فروش گوشی‌های لایت خود هستند ما نمی‌توانیم آن‌ها را محصولات بدی بدانیم، اما ما باید به دنبال پرچمداران مقرون به صرفه‌ای باشیم که از هر نظر ارزش خرید بالایی نسبت به جایگاهی که در آن قرار دارند، داشته باشند. آیا اچ تی سی یو 11 لایف از این دست گوشی‌ها است؟ ما باید بگوییم که تا حدودی اینچنین است. چیپست اسنپدراگون 630 گزینه‌ی بدی نیست، رم 3 گیگابایتی ظرفیت کمی نیست و جزئیات نمایشگر آن نیز به حدی هست که شفافیت کافی را ارائه کند. اما اگر نظر ما را می‌خواهید،‌ گوشی 280 دلاری موتو جی 5 پلاس در مقایسه با اچ تی سی یو 11 لایف از ارزش خرید بیشتری برخوردار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*