نکات خرید لپ تاپ

6 نکته‌ی مهم که برای خرید لپ تاپ باید به آن‌ها توجه کنید

در این مقاله با ذکر 6 نکته مهم به شما در خرید لپ تاپ جدیدتان کمک خواهیم کرد. در این راهنمای خرید بودجه و نیازهای شما در نظر گرفته شده است تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

مهم نیست شما بر روی یک کاغذ می‌نویسید، در یک کلاس تدریس می‌کنید، یک پروژه تحقیقاتی را سازماندهی می‌کنید یا تنها در محیط وب به جستجو می‌پردازید، شما باید لپ تاپ درستی را با توجه به بودجه و نیازهایی که دارید خریداری کنید. در وهله نخست شاید پروسه خرید لپ تاپ شما را ناامید کند. صدها مدل مختلف در اندازه‌های متفاوت همراه با سه سیستم عامل متفاوت و با قیمتی بین 150 الی 5000 دلار وجود دارد.

به همین خاطر، ما در این مقاله لیستی از 6 نکته‌ی را گرد هم آورده‌ایم که پیش از خرید لپ تاپ باید به آن‌ها توجه کنید تا انتخاب درستی را داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

نکات مهم برای خرید لپ تاپ

1. یک نمایشگر کوچکتر به معنای حمل و نقل راحت‌تر است

نکات خرید لپ تاپ

اغلب لپ تاپ های موجود در بازار از نمایشگری به اندازه 11 الی 17 اینچی برخوردارند. اندازه‌ی کل سیستم متناسب با نمایشگر آن است. این بدان معناست که نوت بوک های کوچکتر، سبک‌تر هستند و مدل‌های بزرگ‌تر نیز به طبع از وزن بیشتر و اندازه نمایشگر بزرگ‌تری برخوردارند.

اگر زیاد لپ تاپتان را جابجا نمی‌کنید، یک مدل 15 اینچی مناسب شماست. اما اگر می‌خواهید دائم آن را با خود به این طرف و آن طرف حمل کنید، یک مدل 13 یا حداکثر 14 اینچی نظیر لپ تاپ Dell XPS 13 مناسب شما خواهد بود که می‌تواند تناسب خوبی را بین فضای نمایشگر و قابلیت حمل و نقل برقرار کند.

کودکان لپ تاپ زیر 12 اینچ، چیزی بین 11.6 و 12.5 اینچ را بهتر می‌توانند مدیریت کنند. اما اگر لپ تاپ شما جای ثابتی دارد نیز می‌توانید از یک مدل 17 اینچی استفاده کنید.

 

2. وضوح حداقلی نمایشگر Full HD باشد

نکات خرید لپ تاپ

اگر شما قصد خرید یک مدل مقرون به صرفه، با قیمت زیر 400 دلار را دارید این نکته را فراموش نکنید که رزولوشن حداقلی صفحه نمایش آن 1920×1080 پیکسل یا همان Full HD باشد. این میزان پیکسل‌ها به شما اجازه می‌دهند راحت‌تر صفحات وب را بدون نیاز به اسکرول کردن مشاهده کنید و راحت‌تر عملیات مالتی‌تسکینگ را انجام دهید.

 

3. لپ تاپی با عمر باتری حداقل 8 ساعتی را انتخاب کنید

نکات خرید لپ تاپ

اگر می‌خواهید مدت زمان طولانی را به دور از پریز برق بگذرانید (فرقی نمی‌کند بر روی تخت خوابتان در خانه یا روی میز شرکت)، به دنبال لپ تاپی بگردید که ارائه کننده عمر باتری حداقل 8 ساعتی باشد. یک مثال خوب می‌تواند لپ تاپ ایسوس زن بوک UX330UA باشد که ارائه کننده عمر باتری 9 ساعته است. البته از آنجایی که لپ تاپ های گیمینگ مستلزم قدرت بیشتری هستند، آن‌ها را باید از این قاعده مستثنا دانست.

 

4. کروم بوک ها مناسب بچه‌ها، اما ویندوز و مک او اس برای همگان

نکات خرید لپ تاپ

لپ تاپ هایی که از سیستم عامل کروم او اس بهره‌مند هستند نزد مدارس از محبوبیت بالایی برخوردارند، زیرا استفاده از آن‌ها برای کودکان آسان است و به سختی با نرم افزارهای مخرب آلوده می‌شوند. بهترین کروم بوک حال حاضر که می‌توان آن را خریداری کرد، ایسوس کروم بوک فلیپ C302CA است. با این حال، برای اکثر مردم یک لپ تاپ مجهز به ویندوز یا مک او اس که می‌تواند ارائه کننده قابلیت‌های بیشتری باشد، مناسب‌تر است.

اگر بین ویندوز و مک او اس مردد هستید،‌این نکته را در نظر داشته باشید که ویندوز ارائه کننده گزینه‌های مقرون به صرفه بیشتری شامل نمایشگر لمسی است. این درحالیست که مک بوک ها دارای قدرت امنیتی بیشتری بوده و صاحب نرم افزارهای قدرتمندتری برای ویرایش تصاویر و ویدیوها هستند.

 

5.  یک لپ تاپ 2 در 1 با نمایشگر لمسی بخرید

نکات خرید لپ تاپ

بسیاری از لپ تاپ های امروزی عملا کامپیوترهایی 2 در 1 هستند که می‌توانند بین دو حالت لپ تاپ و یا تبلت مورد استفاده قرار گیرند. این سیستم‌ها، نظیر لپ تاپ لنوو یوگا 920 ایده‌ی خوبی برای شما خواهند بود اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ لمسی هستید، اما اگر می‌خواهید با همان هزینه لپ تاپ قدرتمندتری را تهیه کنید، توصیه ما به شما خرید یک لپ تاپ معمولی است. لپ تاپ هایی با نمایشگر لمسی معمولا گران‌تر هستند و عمر باتری کمتری از مدل‌های فاقد نمایشگر لمسی را ارائه می‌کنند.

 

6. مشخصات فنی مهم: پردازنده Core i5، رم 8 گیگ، حافظه 256 گیگ SSD

نکات خرید لپ تاپ

شما قیمتی بیش از 600 دلار را برای خرید یک لپ تاپ هزینه می‌کنید، پس باید حداقل مشخصات آن شامل یک پردازنده Core i5 اینتل (Core i7‌ یا AMD Ryzen Mobile هم مناسب هستند)، رم 8 گیگابایتی، یک حافظه اس اس دی 256 گیگابایتی و یک نمایشگر با وضوح Full HD باشد. این مهم است که شما یک حافظه از نوع اس اس دی را به جای هارد دیسک داشته باشد، چرا که آن‌ها از سرعت بیشتری برخوردارند و می‌توانند برنامه‌های شما را سریع‌تر اجرا کنند.

امیدواریم با در نظر گرفتن این نکات در خرید لپ تاپ جدیدتان، بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام مخواهم یک کمپیو تر دست دوم بخرم
    لطفا رهنای کنید

  2. ممنون از مطالب مفید سایت دوست داشتنی گدجت نیوز، بنده همیشه پیگیری میکنم. من لپتاپ (الترابوک) UX430UQ رو خریداری کردم (از فروشگاه روژسا، چون قیمت ها خیلی اختلاف داشت) با کانفیگ i7 و 16 گیگ رم و 512 گیگابایت حافظه SSD این الترابوک پردازنده گرافیکی مجزا هم داره و وزنش هم حدود یک کیلو و دویست گرمه، یعنی کمتر از لپ تاپ کوچیکی مثل XPS و مکبوک. همه ی موارد گفته شده رو تیک میزنه و زیبایی خیره کننده ای داره 🙂 🙂