تمدن فضایی ازگاردیا یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شد!

تمدن فضایی ازگاردیا یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد!

ازگاردیا (Asgardia) طرحی از یک تمدن فضایی برای ایجاد کشوری مستقل در خارج از جو زمین است که با پرتاب اولین ماهواره خود به فضا،‌ به واقعیت نزدیک‌تر شده است.

هدف اصلی از ساخت این کشور فضایی، ایجاد سکونت‌گاهی برای میلیون‌ها نفر در خارج از جو سیاره، در محل اقامتی که به صورت مجموعه ماهواره‌هایی در گردش به دور زمین خواهد بود، اعلام شده است. این ملت فضایی، ازگاردیا نام گرفته است و اولین ماهواره از سری تجهیزاتی که برای عملی کردن نقشه‌های در نظر گرفته شده برای آن ساخته می‌شوند، یعنی ماهواره ازگاردیا-1، هفته گذشته به فضا پرتاب شد.

تمدن فضایی ازگاردیا یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شد!

صحبت از ساخت کشور فضایی ازگاردیا برای اولین بار در اکتبر سال گذشته،‌ توسط فردی به نام دکتر ایگور آشوربیلی (Igor Ashurbeyli) مطرح شد؛ آشوربیلی ادعا کرد که در صورت عملی شدن این طرح، ملتی مستقل با توانایی دسترسی به دانش به صورت رایگان که تمامی اعضای آن با یکدیگر برابر بوده و صلح و دوستی مهم‌ترین اولویت آن‌ها خواهد بود،‌ در تجهیزاتی که به دور سیاره گردش می‌کند، زندگی خواهند کرد. همچنین، این کشور به عنوان عضوی از سازمان ملل متحد، ارتباط خود را با ساکنان زمین حفظ می‌کند.

تمدن فضایی ازگاردیا یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شد!

دکتر ایگور آشوربیلی

همانطور که انتظار می‌رود، پس از مطرح شدن این صحبت‌ها بسیار مدعی شده‌اند که آشوربیلی ایده‌های خود را از فیلم‌های علمی تخیلی برگرفته است و حتی افرادی این شخص را دیوانه خطاب کرده‌اند؛ به خصوص که او لقب اولین رییس پادشاهی فضایی ازگاردیا را به خود داده است.

تمدن فضایی ازگاردیا یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شد!

تصویری تخیلی از کشور فضایی ازگاردیا

با این حال به نظر می‌رسد که نقشه ساخت کشور ازگاردیا، به خصوص بعد از ارسال ماهواره معرفی‌شده، فراتر از ایده‌های فردی خیال‌پرداز است؛ آشوربیلی در کنفرانس ماه ژوئن گذشته، جزئیات جالبی از طرح‌های خود برای شروع یک تمدن فضایی از صفر را منتشر کرد، روز 18 ژوئن 2017 را به عنوان روز ملی اتحاد ازگاردیا معرفی کرد و از علاقه‌مندان به سکونت در این کشور خواست که در مورد قانون اساسی ازگاردیا رای‌گیری کنند.

اولین ماهواره تمدن فضایی ازگاردیا

در مورد ماهواره ازگاردیا-1 که در 12 نوامبر 2017 به فضا پرتاب شد، می‌تواند گفت که وسیله ساخته‌شده به صورت یک ماهواره مکعبی شکل، حاوی 500 گیگابایت فایل تصویری و متنی است و به عنوان اولین بخش از ملت فضایی ازگاردیا، به وسیله فضاپیمای سیگنوس (Cygnus) ناسا که برای رساندن محموله به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) به فضا پرتاب شده بود، در خارج از جو زمین قرار گرفت. انتظار می‌رود که این ماهواره مکعبی در اوایل ماه آینده میلادی وارد مدار گردش خود به دور سیاره شود.

تمدن فضایی ازگاردیا یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شد!

فضاپیمای سیگنوس

ازگاردیا-1 با ابعاد 10x10x20 سانتی‌متر و وزن 2.8 کیلوگرم، از آنچه که انتظار می‌رود کوچک‌تر است، اما در کنار قانون اساس تشکیل‌شده برای این کشور فضایی، به عنوان اولین قدم‌ها برای ایجاد دولت ازگاردیا و تایید شدن از طرف سازمان ملل به عنوان یک ملت، شناخته می‌شود.

البته بسیاری از صاحب‌نظران شانس موفقیت آشوربیلی را ناچیز می‌دانند و معتقدند که ازگاردیا-1 تنها بخش از این کشور خواهد بود که از جو زمین خارج می‌شود؛ با این حال عده زیادی هم هستند که خود را طرفدار وجود کشوری مستقل با مشخصات ذکرشده معرفی کرده‌اند.