گوشی مجهز به دماسنج بدون نیاز به لمس

نخستین گوشی مجهز به دماسنج بدون نیاز به لمس جهان ساخته شد

یک شرکت کره‌ای موفق به تولید سنسور میکرو ترمومتر شد. به لطف آن، در آینده شاهد عرضه انواع گوشی مجهز به دماسنج بدون نیاز به لمس خواهیم بود.

سخت نیست اگر بخواهید به دنبال تعداد زیادی از گزارش‌ها در ارتباط با اینکه گوشی های هوشمند چگونه می‌توانند برای سلامت ما بد باشند اگر آن‌ها را به مسائل مربوط به سلامت روانی متهم نکنیم. به طور مثال استفاده از آن‌ها در رانندگی نیز باعث مرگ و میر می‌شود. داستان‌های کمتری در مورد اینکه چقدر می‌توانند برای شما خوب باشند را می‌شنویم، اما یک گزارش جدید منتشر شده از کره خبرهای خوبی در این زمینه به ما می‌دهد.

یک کمپانی کره‌ای به نام CrucialTec خبر از توسعه‌ی نخستین ماژول سنسور میکرو ترمومتر برای گوشی های هوشمند و یک محصول نمونه تولیدی مبتنی بر این تکنولوژی داده است. به نقل از نشریه‌ی Korea Herald، این گوشی مجهز به دماسنج می‌تواند با استفاده از یک اپلیکیشن متصل در کمتر از 0.5 ثانیه دمای بدن یک فرد را اندازه بگیرد.

گوشی مجهز به دماسنج بدون نیاز به لمس

گوشی مجهز به دماسنج میکرو ترمومتر ساخته شده، از دمای 40- الی 200 درجه پشتیبانی می‌کند

این ماژول از یک سیستم یکپارچه میکرو الکترومکانیکی یا i-MEMS استفاده می‌کند و گفته می‌شود که می‌تواند دمای بدن انسان، اجسام (و احتمالا حیوانات) را بین 40- الی 200 درجه‌ی سانتیگراد اندازه‌گیری کند. البته این سنسور به گونه‌ای طراحی شده است که دمای طبیعی گوشی با اندازه‌گیری‌های انجام شده تداخلی نداشته باشد. با این حال، احتمالا جالب توجه است که این تکنولوژی مستلزم لمس کاربران نخواهد بود، در واقع کاربران به هیچ وجه نیازی به تماس با سنسور جهت نمایش دمای بدنشان نخواهند داشت. این می‌تواند به کاهش ابتلا به عفوت و افزایش برنامه‌های کاربردی (در مقایسه با دماسنج‌های قدیمی) کمک کند.

البته در گزارش Korea Herald اشاره نشده است که ما چه زمانی می‌توانیم چنین تکنولوژی را در گوشی های هوشمند رایج بازار ببینیم: این نخستین سنسور از نوع میکرو ترمومتر است و احتمال دارد چند سال تا تجاری سازی آن فاصله داشته باشیم. اما نظارت بیومتریک طی سالیان اخیر به شدت در صنعت گوشی های هوشمند و گجت های پوشیدنی شایع شده است، بنابراین اگر یک گوشی مجهز به دماسنج بدون نیاز به لمس را تا چند سال دیگر در بازار نبینیم باید متعجب شویم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خوب دما سنج بخرن به جای گوشیه دره پیت