مقایسه بی وای دی F3 با برلیانس H330

بی وای دی F3 و برلیانس H330 ؛ با بودجه 60 میلیونی کدام را بخریم؟

بی وای دی F3 شرکت کارمانیا یک خودروی جدید برای بازار ایران در رده 60 میلیون تومانی است. به همین بهانه آن را با خودروی موفق برلیانس H330 پارس خودرو مقایسه خواهیم کرد.

تحریم‌هایی که بر بازار ایران وضع شد، حداقل خوبی که داشت باعث ظهور اتومبیل های متنوع چینی بود تا خیابان‌ها از خودروهای قدیمی و فرسوده‌ای که تا چشم کار می‌کرد قابل رویت بودند خلوت شود. دو برندی که مدت زیادی نیست وارد بازار ایران شده‌اند، اما بازخوردهای خوبی را دریافت کرده‌اند.

بی وای دی F3 و برلیانس H330 دو محصول زیر 60 میلیون این شرکت‌ها برای بازار داغ ماشین های چینی این روزهای ایران هستند. ما در این مقاله سعی بر آن داریم تا با مقایسه این دو با یکدیگر، به شما کمک کنیم تا بهترین انتخاب را در خرید خودروی جدیدتان داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

بی وای دی F3

مقایسه بی وای دی F3 با برلیانس H330

کارمانیا به عنوان شرکت عرضه کننده‌ی محصولات بی وای دی،‌ در گذشته همراه با خودرو شاسی بلند بی وای دی S3 وارد بازار خودرو ایران شد و حالا مدل سدان F3 می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای محصولات زیر 60 میلیونی بازار باشد.

بی وای دی اف 3 اتومبیلی با چهره‌ای ساده اما زیبا است و نقطه قوت آن را می‌توان طراحی بخش جلویی دانست که اف 3 را از سایر رقبا متمایز می‌سازد. طراحی داخل کابین این خودرو نیز اسپورت و بسیار جوان پسند است. به طور کلی باید ارگونومی مناسب، کیفیت ساخت خوب و متریال داخل کابین باکیفیت را از نقاط مثبت این خودروی زیر 60 میلیونی دانست. از نظر تجهیزات نیز خوشبختانه در این خودرو کم و کاستی دیده نمی‌شود و سطح رفاهی آن بسیار بالا است. بنابراین سرنشینان خودرو مسافرت لذتبخشی را همراه بی وای دی F3 تجربه خواهند کرد.

مقایسه بی وای دی F3 با برلیانس H330

زیر کاپوت سدان جدید بی وای دی برای بازار ایران یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری جای گرفته است که قادر به تولید توان 107 اسب بخار در دور موتور 5800 دور در دقیقه و گشتاور 145 نیوتن‌متر در دور موتور 4800 دور در دقیقه است. این پیشرانه معروف، پیشتر در اتومبیل های میتسوبیشی ژاپن مورد استفاده قرار می‌گرفت. این انرژی تولید شده توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. به طور کلی بی وای دی اف 3 را باید خودرویی کم مصرف و کم استهلاک داست که از این حیث شباهت زیادی با رقیب خود، برلیانس H330 دارد.

مقایسه بی وای دی F3 با برلیانس H330

سدان بی وای دی برای بازار ایران از سواری نسبتا نرمی برخوردار است و هندلینگ آن نیز کاملا مناسب است. سیستم تعلیق خودرو نیز در شرایط سخت، تخت فشار و یا هنگام مانور رفتار خوبی دارد و شما را راضی نگه می‌دارد. به طور کلی هر دو خودروی بی وای دی F3 و برلیانس H330 محصولاتی با کیفیت مناسب و قابلیت اعتماد هستند و در میان هم رده‌های خود تجهیزات مناسبی را در اختیار سرنشینانشان قرار می دهند.

برلیانس H330

مقایسه بی وای دی F3 با برلیانس H330

برلیانس اچ 330 یکی از اتومبیل های باکیفیت مونتاژ شده ی چینی برای بازار ایران است که به لطف کیفیت رضایت بخش خود، موفق شده دیدگاه سنتی عموم مردم را نسبت به خودروهای چینی بازار عوض کند. این را می‌توان از ازدیاد اتومبیل های برلیانس اچ 330 و اچ 320 در خیابان‌های کلانشهرها به راحتی حدس زد. برلیانس اچ 330 از نظر طراحی نیز بسیار قابل قبول ظاهر شده است و چهره‌ی جوان پسند آن موفق به جذب قشر جوان شده است؛ اگر چه بی وای دی F3‌ نیز از طراحی بسیار جذابی بهره می‌برد تا هر دو خودرو از این نظر امتیاز بالایی از ما بگیرند.

از مهم‌ترین نکات مربوط به طراحی این خودرو می‌توان به گلگیرهای عضلانی آن اشاره کرد. علاوه بر این خطوط و برجستگی‌های اسپورت، آیرودینامیک مناسب و طراحی جذاب چراغ‌ها نیز به هرچه زیباتر جلوه دادن این خودرو کمک کرده است. داخل کابین برلیانس اچ 330 نیز در عین سادگی زیبا و جذاب است و با ترکیب رنگ مشکی و کرم خود دلباز به نظر می‌رسد. بی‌تردید با نشستن داخل کابین این خودرو احساس خوبی از لوکس بودن در این رنج قیمتی به شما دست خواهد داد.

مقایسه بی وای دی F3 با برلیانس H330

این خودرو در بین محصولات هم رده‌ی خود دارای بهترین کیفیت ساخت و مونتاژ است و متریال به کار رفته برای داخل کابین نیز در شرایط نسبتا مناسبی قرار دارد که می‌تواند شما را راضی نگه دارد. صندلی‌های این خودرو نیز در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. آن‌ها با عرض زیاد، ارگونومی بسیار مناسب و تنظیم 8 جهته‌ی برقی در واقع امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا سواری لذت بخشی را تجربه کنید. این لذت به خصوص برای راننده بیشتر است که می‌تواند تسلط مناسبی بر روی فرمان را در اختیار شما قرار دهد.

با ورود به کابین خودرو، فضای بسیار مناسبی را مشاهده می‌کنید که شاید با نگاه اول به بدنه چنین تصوری نداشته باشید. فاصله بین دو محور باعث شده تا فضای جلوی پای افراد قد بلند نیز در صندلی‌های ردیف عقب مناسب باشد. همچنین صندوق بار عقب نیز می‌تواند فضای کافی را برای سفرهای درون شهری و برون شهری خانوادگی در اختیار شما قرار دهد تا مطمئن شوید تمامی چمدان‌هایتان در آن جا می‌شود. بنابراین باید از نظر کابین و فضاهای قابل ارائه امتیاز خوبی را به برلیانس H330 و رقیب قدرتمند آن، بی وای دی F3 بدهیم، اما از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی سدان شرکت بی وای دی در شرایط خوبی قرار دارد. اگر بخواهیم کابین این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم، ما با بررسی بیشتر متوجه کیفیت بالاتر برلیانس در المان‌های داخلی شدیم.

مقایسه بی وای دی F3 با برلیانس H330

اما از نظر فنی برلیانس به یک پیشرانه 4 سیلند 1.5 لیتری (به طور دقیق‌تر 1498 سی‌سی) مجهز شده است که دارای چالاکی و شتاب مناسبی است. توان تولید این پیشرانه 103 اسب بخار در دور موتور 5800 دور است و گشتاور آن نیز 138 نیو‌تن‌متر در 3800 دور است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است که نشان از طراحی اقتصادی منشانه‌ی اچ 330 دارد، اما در عین حال گیربکس اتوماتیک 4 سرعته در این خودرو نیز عملکرد خوبی را داشته تا شتاب مناسبی در اختیار راننده قرار گیرد. استهلاک این خودرو نیز نظیر بی وای دی F3 کم است و صاحبان آن تا بدین لحظه به طور گسترده، هیچگونه شکایت مهمی نداشته‌اند.

تعویض دنده‌ی گیربکس این خودرو نسبتا خوب است و روان انجام می‌شود، اما درست همانند بسیاری از خودروهای هم رده خودش کمی گیجی در آن دیده می‌شود. به طور کلی بی وای دی F3‌ و برلیانس H330 از نفظ فنی، آلایندگی، استهلاک و قابلیت‌های موتوری در شرایط یکسانی قرار دارند و نمی‌توان تفاوت زیادی را بین آن‌ها دید.

خودروی سدان برلیانس خوش دست با هندلینگ بسیار خوب است و سواری مناسبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. اگرچه در مقایسه با محصول بی وای دی دارای سیستم تعلیق خشک‌تری است. این خشکی به معنای کوبش‌های آزاردهنده و تکان‌های شدید کابین نیست و خودرویی نرم و آرام را نسبت به سایر محصولات هم رده با آن می‌توانید داشته باشید. سیستم فرمان برقی به شما کمک می‌کند تا فرمان پذیری قابل قبولی را در اختیار داشته باشید و در پیچ‌های ناگهانی جاده احساس بدی به شما دست ندهد. در انتها نیز باید به سیستم ترمزهای برلیانس H330 اشاره کرد که کاملا ایمن و مناسب هستند و خیال شما را بابت توقف‌های ناگهانی راحت می‌کنند.

جمع بندی

مقایسه بی وای دی F3 با برلیانس H330

به طور کلی هر دو خودروی BYD F3 و Brilliance H330 سدان‌های جمع و جور با کیفیت مناسبی هستند که از هر نظر ارزش خرید بالایی را در رنج قیمتی خود دارند. اما از آن‌جایی که هنوز اف 3 به صورت نقدی در بازار کشور فروخته نمی‌شود و با تولید کم آن به واسطه‌ی فروش حواله‌ای مواجه هستیم، ما به شما خرید برلیانس اچ 330 را پیشنهاد می‌کنیم. در پایان می‌توانید امتیازهایی که ما به این دو خودرو در هر بخش داده‌ایم مشاهده کنید.