پتنت اسکن کف دست سامسونگ

پتنت اسکن کف دست سامسونگ راه حلی برای برای یادآوری رمز عبور فراموش شده گوشی

اسکن کف دست ، پتنت جدید سامسونگ برای یادآوری رمز عبور گوشی است که به تازگی به ثبت رسیده است. در ادامه با نحوه کارایی این اسکنر جهت بازیابی پسورد آشنا خواهید شد.

بی‌تردید سامسونگ را باید یکی از برترین شرکت‌ها در زمینه ارائه قابلیت‌های امنیتی بر روی گوشی های پرچمدارش دانست. در حال حاضر آن‌ها 5 روش مختلف حفظ امنیت شامل اسکن عنبیه چشم، تشخیص چهره، اثر انگشت، الگو و پین را بر روی گوشی های جدید خود ارائه می‌کنند. حال ظاهرا این غول کره‌ای در حال کار بر روی راه‌هایی برای افرادی است که از رمز عبور برای دیوایس خود استفاده می‌کنند و به راحتی رمز وارد شده را فراموش می‌کنند. پتنت جدید این کمپانی نشان می‌دهد که دغدغه‌ی سامسونگ این افراد بوده و به زودی یک راه حل برای آن‌ها ارائه خواهند کرد.

اسکن کف دست ،‌ طرحی برای آینده

پتنت اسکن کف دست سامسونگ

کف دست هر شخص دارای هزاران خطوط متفاوت است و در حالی که اسکنرهای کف دست شاید در آینده مورد استفاده قرار گیرند، سامسونگ فکر می‌کند که با پنهان کردن نکاتی در این خطوط پراکنده، می‌تواند به کاربران کمک کند تا رمز عبورشان را بازیابی کنند. این روش نظیر اسکنرهای عنبیه چشم و اثر انگشت برای قفل‌گشایی گوشی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، در عوض سامسونگ می‌خواهد با اسکن کف دست شما اطمینان حاصل کند که شما صاحب دیوایس هستید تا بتواند رمز عبور فراموش شده را در اختیار شما قرار دهد.

با توجه به این پتنت، از دوربین جلوی گوشی برای گرفتن یک عکس از کف دست کاربر استفاده می‌شود، بدان معنا که با وجود منحصر به فرد بودن کف دست هر فرد این روش نمی‌تواند کاملا هم امن باشد. اما برخلاف عکس از چهره‌ی شما، نادر است که کسی بتواند از کف دست شما تصویری تهیه کند بدون آن که متوجه شوید. به علاوه، این پتنت نشان می‌دهد که یادآوری رمز عبور به راحتی بر روی نمایشگر گوشی قابل رویت نخواهد بود، بلکه به صورت پراکنده در لابه‌لای خطوط دست شما بر روی تصویر مشخص می‌شوند. این می‌تواند حدس زدن کلمات رمز عبور را برای کسی که به صورت پنهانی قصد مشاهده‌ی صفحه گوشی شما را دارد بسیار سخت کند، ‌در حالی که خود شما به راحتی می‌توانید آن را مشاهده کرده و رمز عبور فراموش شده را بازگردانی کنید.

پتنت اسکن کف دست سامسونگ

نحوه نمایش رمز عبور

البته نمی‌توان گفت اسکنر کف دست یا هر اسم دیگری که سامسونگ بر روی این قابلیت می‌گذارد را به طور حتم روزی بر روی یک گوشی هوشمند خواهیم دید. از آنجایی که این تنها یک طرح مفهومی است، ممکن است سامسونگ تمرکز اصلی خودش را بر روی اسکن سه بعدی چهره گذاشته باشد تا بتواند رقیبی قدرتمند برای فیس آی دی آیفون ایکس بسازد.