دستور دونالد ترامپ به ناسا؛ فضانوردان باید به ماه فرستاده شوند!

دستور دونالد ترامپ به ناسا؛ فضانوردان باید به ماه فرستاده شوند!

دستور دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا به آژانس فضایی این کشور، ناسا (NASA)، برای ارسال مجدد فضانوردان به ماه به تازگی توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

ترامپ در مراسمی که اخیرا در کاخ سفید برگزار شد،‌ با امضای فرمانی رسما به ناسا دستور داد تا با کمک شرکت‌های تجاری و آژانس‌های بین‌المللی سراسر جهان، تمرکز ماموریت‌های فضایی خود را بر روی ارسال فضانوردان به ماه قرار داده و به عنوان قدم اول برای ایجاد تمدن بر روی مریخ و فتح سیاره سرخ، دانشمندان آمریکایی را به قمر زمین بفرستد.

دستور دونالد ترامپ به ناسا در راستای انجام ماموریت های انسانی بیشتر و بازپس‌گیری موفقیت‌های درخشان دهه 60 آمریکا در پروژه آپولو صادر شده است؛ آژانس فضایی ایالات متحده در دهه‌های گذشته با عوض شدن رئیس جمهورهای کشور دچار تغییر استراتژی‌های مختلفی شده است و انتظار می‌رود که با تصمیم جدید ترامپ، بودجه درخواستی این سازمان از دولت آمریکا به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد.

دستور دونالد ترامپ به ناسا؛ فضانوردان باید به ماه فرستاده شوند!

نمونه‌ای از سطح ماه

جالب است بدانید که در ماه جولای، رئیس جمهور فعلی آمریکا در اقدامی هیئت ملی فضایی (National Space Council) را به رهبری معاونش مایک پنس و به منظور اجرایی کردن تلاش‌های ایالات متحده در راستای متمرکز کردن انرژی ناسا بر روی اکتشافات فضایی، مجددا به راه انداخت. این هیئت از سال 1993، زمان دولت جورج بوش پدر، به دلیل اختلاف‌نظرهای داخلی دولت منحل شده بود.

جزئیات دستور دونالد ترامپ به آژانس فضایی آمریکا

در سند اخیر ذکر شده است که سازمان ناسا وظیفه دارد که برنامه‌های نوآورانه و پایدار را به همراه شرکای تجاری و بین المللی برای گسترش قلمرو انسان در منظومه خورشیدی به اجرا در آورده و دانش و فرصت‌های جدید را از طریق این اکتشافات در اختیار بشر قرار دهد.

در مراسم امضای فرمان دونالد ترامپ برای سفر به ماه در سال‌های آینده، نماینده‌هایی از کنگره کشور و هیئت ملی فضایی آمریکا حضور داشتند؛ افرادی مانند باز آلدرین، دومین مردی که بر روی ماه راه رفت، پگی ویتستون، باتجربه‌ترین فضانورد تاریخ، سناتور هریسون اشمیت و همچنین شخصیت‌های برجسته دیگری که به رسمیت و اهمیت این گردهمایی افزودند.

ترامپ در بخشی از سخنرانی‌اش در این رابطه گفت که بر اساس سیاست‌گذاری‌های جدید، فضانوردان آمریکایی برای اولین بار بعد از سال 1972 مجددا بر روی قمر زمین پا می‌گذارند و این مرتبه به جای قرار دادن پرچم و راه رفتن بر سطح ماه، از این جرم آسمانی به عنوان سکوی پرش و قدم نخستی برای تسخیر مریخ و قلمورهایی فراتر از این سیاره، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه شما را به تماشای ویدیو سخنرانی دونالد ترامپ و مایک پنس در این رابطه دعوت می‌کنیم: