گوشی های سری هواوی میت 10

گوشی های سری هواوی میت 10 چه نوآوری‌هایی را وارد دنیای گوشی های هوشمند کرد؟

گوشی های سری هواوی میت 10 (Huawei Mate 10) نوآوری‌های زیادی را وارد دنیای گوشی های هوشمند کرد که در این مطلب به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

هواوی گوشی های سری Mate 10 را در ماه اکتبر گذشته به بازار معرفی کرد و در این مدت زمان توجه بسیاری از کاربران به این سری جلب شد. اصلی‌ترین دلیلی که گوشی های سری هواوی میت 10 توانسته‌اند از این میزان استقبال توسط کاربران بهره‌مند شوند نوآوری‌های جذاب به کار رفته در این مدل‌ها بود به شکلی که برخی از این نوآوری‌ها برای اولین بار به دنیای گوشی های هوشمند معرفی می‌شوند. در ادامه با برخی از این نوآوری‌ها در گوشی های سری Mate 10 بیشتر آشنا خواهید شد.

نوآوری‌های گوشی های سری هواوی میت 10

هوش مصنوعی در لایه سخت افزار

گوشی های سری هواوی میت 10

پردازنده Kirin 970 اولین چیپ پردازشی دنیاست که در آن‌ها علاوه بر CPU و GPU، واحدی هم تحت عنوان NPU جای گرفته است که وظیفه آن پردازش عصبی و ایجاد هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف Mate 10 می‌باشد. هوش مصنوعی ایجاد شده در بخش‌های مختلف گوشی های سری هواوی میت 10 کاربردهای جالبی دارد که به عنوان نمونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوربین دو گانه Mate 10 می‌تواند با هوش مصنوعی خود، 13 نوع سوژه با ماهیت‌های مختلف را از هم تشخیص داده و افکت‌های لازم را به صورت خودکار به آن‌ها تخصیص دهد.
  • Mate 10 با یادگیری از رفتار کاربر خود، می‌تواند نیاز او به نرم افزارها و منابع پردازشی مختلف را در هر لحظه پیش‌بینی و مدیریت کند که این امر موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی کلی گوشی خواهد شد.
  • افزیش سطح و شفاف‌سازی صدای کاربر و حذف نویز محیط با بهره‌گیری از هوش مصنوعی در این گوشی بسیار کارآمد انجام می‌شود.

به صورت کلی هوش مصنوعی در جای جای این گوشی کاربرد یافته است و موجب شده به صورت کلی تجربه کاربری متفاوتی نسبت به آن چه تاکنون عرضه شده بود در اختیار کاربران قرار گیرد.

تکنولوژی RGBW در صفحه نمایش Mate 10

گوشی های سری هواوی میت 10

پیکسل‌های صفحه نمایش‌های عادی از سه رنگ قرمز، سبز و آبی یا همان RGB بهره‌مند هستند و همه رنگ‌هایی که شما روی گوشی می‌بینید را با ترکیب متفاوت این سه رنگ در هر پیکسل مانیتور می‌سازند. مثلا برای ساختن رنگ سفید هر رنگ روی پیکسل‌های صفحه نمایش باید با شدت زیادی روشن باشند تا رنگ سفید روی پیکسل ساخته شود و این امر یکی از عواملی است که مصرف انرژی صفحه نمایش را در نمایش رنگ سفید بالا می‌برد. رنگ سفید رنگ پرکاربردی در استفاده روزمره از گوشی هوشمند است چرا که پس زمینه صفحات وب و شبکه‌های اجتماعی عموما سفید هستند به همین دلیل همین در مانیتورهای عادی که فقط از رنگ‌های RGB برخوردار هستند مصرف انرژی در هنگام مرور صفحات وب بسیار بیشتر می‌شود.

هواوی برای حل این مشکل علاوه بر سه رنگ قرمز، سبز و آبی، یک رنگ دیگر یعنی سفید را هم به پیکسل‌های صفحه نمایش گوشی های سری هواوی میت 10 اضافه کرده است. به همین دلیل پیکسل‌های این صفحه نمایش به جای RGB از نوع RGBW هستند. به این ترتیب برای نمایش رنگ سفید روی گوشی به جای روشن شدن هر سه رنگ RGB، بیشتر بار بر عهده رنگ سفید یا همان W (White) است. با این راهکار مصرف انرژی صفحه نمایش Mate 10 در مقایسه با رقبایی دیگر که از این تکنولوژی بهره‌مند نیستند پایین‌تر آمده است.

این تکنولوژی علاوه بر مصرف انرژی، بر شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی هم تاثیرگذار است چرا که رنگ مجزای سفید در پیکسل صفحه نمایش موجب می‌شود که شدت روشنایی صفحه نمایش در این گشوی به 730nits یعنی حدود 30 درصد بیشتر از رقبا شود. این امر به صورت کلی و به خصوص در زیر نور مستقیم خورشید موجب می‌شود مانیتور بسیار شفاف‌تر به نظر برسد.

اولین گوشی با چهار دوربین همراه با فلاش سلفی

گوشی های سری هواوی میت 10

هواوی در سری Mate 10 محصولی را هم با نام Mate 10 Lite معرفی کرده که از لحاظ قیمتی در رده میان رده‌ها جای می‌گیرد. البته این گوشی با وجودی که در این دسته‌بندی جای گرفته از امکاناتی بهره‌مند است که حتی گوشی های پرچم دار برندهای دیگر هم از آن بی‌بهره هستند. به عنوان نمونه میت 10 لایت اولین گوشی دنیا با بهره‌گیری از 4 دوربین است. این گوشی از دو دوربین سلفی و دو دوربین اصلی بهره می‌برد. حتی در این گوشی برای اولین بار از فلاش سلفی هم بهره‌گیری شده است. این یکی از تکنولوژی‌هایی است که رقبای هواوی در بازار تازه به فکر آن و تعبیه آن در گوشی‌های خود افتاده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. قابلیت هاش خیلی خوبه ولی به نظرم طراحیش ضایعست

  2. لطفا کم روی گوشی های هواوی مانور بدین

  3. هر آنچه ک یه ابر گوشی نیاز داره رو با خودش اورد