اسپيرومتر ديجيتالی GoBreath

اسپیرومتر دیجیتالی GoBreath به افراد دارای مشکلات ریوی کمک زیادی می‌کند

اسپیرومتر دیجیتالی GoBreath در جریان نمایشگاه CES 2018 معرفی شد. این دم سنج دیجیتالی به افراد دارای مشکلات ریوی و تنفسی کمک می‌کند اطلاعات مورد نیاز درباره وضعیت جسمانی خود را به دست آورده و تمرینات لازم برای بهبود سریع را راحت‌تر از قبل انجام بدهند.

اگر بعد از وارد آمدن ضربه به سینه، عمل جراحی و بیهوشی و یا هر دلیل دیگری دچار مشکلات تنفسی شده‌اید، باید یک سری از تمرینات خاص را با دستور پزشک انجام بدهید. به منظور محاسبه توان یک فرد برای تنفس کردن از دستگاهی با نام اسپیرومتر استفاده می‌شود، دستگاهی که متاسفانه در اغلب مواقع دقت مناسبی ندارد.

یک تیم متشکل از طراحان کره‌ای با توجه به این محدودیت دست به کار شدند و دم سنج دیجیتالی GoBreath را ساختند. این وسیله مشکلات دم سنج‌های متداول را نداشته و تمریناتی که برای به حالت طبیعی در آوردن روال تنفس به فرد بیمار داده می‌شوند را بسیار سرگرم‌کننده می‌کند. اسپیرومتر دیجیتالی GoBreath در واقع نتیجه یکی از پروژه‌های Samsung’s C-Lab است.

اسپیرومتر دیجیتالی GoBreath

اسپیرومتر دیجیتالی GoBreath به وسیله بلوتوث به گوشی هوشمند وصل می‌شود

با استفاده از اتصال بلوتوث می‌توان اسپیرومتر دیجیتالی GoBreath را به گوشی هوشمند خود متصل کرد. کاربر در ادامه به طور طبیعی اقدام به تنفس کردن درون دستگاه می‌کند. وضعیت تنفس وی سپس به صورت بصری نمایش داده خواهد شد. برای تنفس، می‌بایست نقطه‌ای که از درون یک گراف در حال حرکت است را دنبال کنید، در حالی که حین سرفه کردن، شدت این کار می‌بایست به حدی باشد که برگ‌های درخت کارتونی درون گوشی را تکان بدهد. به این روش تمرینات خسته‌کننده همیشگی، در قالب بازی‌هایی جالب انجام می‌شوند.

اسپیرومتر دیجیتالی GoBreath

در حال حاضر تنها یک نمونه اولیه و آزمایشی از اسپیرومتر دیجیتالی GoBreath ارائه شده و تیم توسعه‌دهنده آن تصمیمی مشخص برای تبدیل کردن این دم سنج به یک محصول تجاری ندارد. اما بعید نیست در آینده‌ای نزدیک اسپیرومتر‌های دیجیتالی متعددی تحت برند خود سامسونگ برای کمک به افراد دارای مشکلات ریوی به بازار عرضه شوند.