هيولاي مک لارن رسما معرفي شد : با ابر خودرو McLaren P1 آشنا شويد

بله درست است! ما این خودرو را پیش از این هم دیده بودیم و اطلاعاتي از اين خودرو را در گجت نيوز منتشر کرده بوديم اما این بار این اتومبیل با رنگ‌بندی زرد بسیار زیباتر به‌ نظر می‌رسد و در ضمن دیگر تنها یک طرح نیست. شرکت مک‌لارن اطلاعات فنی کامل آن را منتشر نموده است.

به نظر می‌رسد که این پرچمدار نوپای مک‌لارن کاملا آماده به‌ پا کردن طوفانی مهیب در ایالات متحده و سایر کشور های جهان می‌باشد.

{photo}91/12/16/mclaren-p1-geneva-1{/photo}

در زیر کاپوت ایرودینامیک آن یک ابر-موتور 3.8 لیتری v-8 دوقلوی هیبریدی الکتریکی بسیار قدرتمند قرار دارد که از یک سیستم توربو-شارژ دوبل بهره می‌برد که ‌توان نهایی آن را به 903(!) اسب بخار می‌رساند. ولی این به چه معناست؟ در جواب باید گفت که این خودرو در کمتر از 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت و در کمتر از هفت ثانیه نیز به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد. اما شاید تاثیر گذار‌ترین نکته ان باشد که سرعت McLaren P1 تنها در 17 ثانیه به 300 کیلومتر بر ساعت(!) می‌رسد که رکوردی جدید در صنعت خودرو سازی به حساب می‌آید. جالب است بدانید که خودروی پیشین این شرکت در این کلاس یعنی McLaren F1 یازده ثانیه دیرتر به این سرعت دست می‌یافت.

{photo}91/12/16/mclaren-p1-geneva-2{/photo}

قیمت این ابرخودروی بی‌نظیر تنها 1.15 میلیون دلار خواهد بود که در مقایسه با لامبورگینی Veneno مناسب به نظر می‌رسد.


منبع : autoblog

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*