شیائومی می میکس 2 اس

شیائومی می میکس 2 اس ؛ مشخصات فنی، قابلیت‌ها و هرآنچه از پرچمدار آینده شیائومی می‌دانیم

شیائومی می میکس 2 اس (Xiaomi Mi Mix 2S)، پرچمدار جدید کمپانی شیائومی است که در نمایشگاه MWC 2018 معرفی خواهد شد. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت‌ها و هرآنچه در مورد این گوشی می‌دانیم همراه ما باشید.

26 فوریه (7 اسفند مان) شیائومی میزبان یک رویداد خبری مجزا در نمایشگاه MWC 2018 بارسلونا است، اما این کمپانی چینی برخلاف انتظارها قصد ندارد از گوشی شیائومی می 7 خود پرده برداری کند. این غول گوشی سازی مستقر در چین، حالا جزو 5 گوشی ساز بزرگ جهان محسوب می‌شود و قصد دارد با حضور در کنگره جهانی موبایل از یک فبلت جذاب به نام شیائومی می میکس 2 اس پرده برداری کند. این محصول، نخستین عضو خانواده می میکس است که با پسوند S‌ به عرضه درخواهد آمد. می میکس 2 اس یک گوشی پرچمدار است که همراه با قیمتی عالی می‌تواند با هر پرچمداری رقابت کند.

ما در این مقاله نگاه کلی به تمامی شایعه‌هایی خواهیم انداخت که در مورد مشخصات فنی، قابلیت‌ها و هرچیزی است که از گوشی شیائومی می میکس 2 اس شنیده‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی

اگر این گوشی را با نسل پیشین خود مقایسه کنیم، بهبودهای قابل توجهی در آن حاصل شده است. گوشی های خانواده می میکس همیشه بر روی نسبت ابعاد صفحه به بدنه متمرکز بوده‌اند و این نسبت در گوشی شیائومی می میکس 2 اس از نسل پیش آن نیز بیشتر خواهد بود. با توجه به تصاویر به بیرون درز پیدا کرده، حاشیه‌های هر چهار طرف گوشی بسیار باریک هستند و تنها یک تکه بلااستفاده بسیار کوچک در سمت راست نمایشگر دیده می‌شود که از دوربین سلفی میزبانی خواهد کرد. تمامی نقاط بدنه یا همان قاب پشتی (زیرا قاب جلویی تماما صفحه نمایش است) از جنس سرامیک بوده و به نظر می‌رسد با یکی از جذاب‌ترین گوشی های هوشمند بازار ملاقات خواهیم کرد.

اسکنر اثر انگشت داخل صفحه در شیائومی می میکس 2 اس

ما انتظار داشتیم یک اسکنر اثر انگشت در قاب پشتی گوشی جای گیرد، اما به نظر می‌رسد هیچ جایی برای آن در نظر گرفته نشده است تا ما به این فکر بی‌افتیم که ممکن است به لطف چیپ جدید شرکت سینپتیکس، این گوشی به یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر تجهیز شده باشد. با توجه به تصاویر به بیرون درز پیدا کرده، بعید به نظر می‌رسد اسکنر اثر انگشت با تکنولوژی‌های جدیدتری همچون تشخیص چهره سه بعدی نظیر فیس آی دی اپل جایگزین شده باشد، زیرا هیچ جایی در قسمت جلویی به جز دوربین سلفی برای سنسورهای آن تعبیه نشده است. در انتها ما می‌توانیم انتظار اسلات دو سیم کارته و یک سنسور مادون قرمز را نیز در این گوشی داشته باشیم که به شما اجازه می‌دهد تلویزیون خود را با آن کنترل کنید.

شیائومی می میکس 2 اس

نمایشگر

شیائومی می میکس 2 اس انتظار می‌رود درست نظیر گوشی های ردمی نوت 5 و ردمی نوت 5 پرو از یک نمایشگر 5.99 اینچی برخوردار باشد که ارائه کننده وضوح +Full HD معادل 1080×2160 پیکسل است. این نمایشگر از نسبت ابعاد 18:9 برخوردار خواهد بود. از آنجایی که شیائومی تا بدین لحظه هیچ گوشی هوشمندی مجهز به نمایشگری با فراتر از وضوح Full HD عرضه نکرده، بعید به نظر می‌رسد شیائومی می میکس 2 از وضوحی بیشتر همچون 2K برخوردار باشد.

سخت افزار

در زیر قاب، شیائومی می میکس 2 اس از بهترین قطعات ممکن برای یک گوشی هوشمند برخوردار است. در اینجا تراشه 8 هسته‌ای اسنپدراگون 845 همراه با حداکثر فرکانس کلاک 2.8 گیگاهرتزی وجود دارد که بهترین تراشه سال 2018 ساخت شرکت کوالکام خواهد بود. این تراشه می‌توانید شامل یک ماژول اختصاصی برای هوش مصنوعی باشد، پس منتظر قابلیت‌های هوش مصنوعی در این گوشی نیز باید باشیم.

این تراشه می‌تواند از یک رم تا ظرفیت حداکثری 8 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی داخلی 256 گیگابایتی برخوردار باشد که بی‌تردید بهترین پیکربندی در یک گوشی هوشمند خواهد بود.متاسفانه ما اطلاعی از اینکه آیا حافظه داخلی این گوشی از آخرین تکنولوژی UFS به منظور ارائه سرعت انتقال بالای اطلاعات استفاده می‌کند یا خیر در دست نداریم.

دوربین

شیائومی Mi Mix 2S باید در عملکرد دوربین خود بهتر از نسل پیش ظاهر شود تا بتواند دل مشتریان را برباید. این گوشی پرچمدار از دوربین دوگانه که با پیکربندی عمودی بر روی قاب پشتی قرار گرفته‌اند برخوردار بوده و یک فلاش LED نیز درست بین این دو سنسور قرار گرفته است. برخی از اسناد فریمور این گوشی نشان می‌دهند که از سنسور Sony IMX363 در بخش دوربین این گوشی استفاده شده است. این دوربین از برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی نظیر تشخیص صحنه، تنظیم خودکار رنگ‌ها و دیگر پارامتر‌ها برخوردار است. از دیگر قابلیت‌های آن نیز باید به HDR خودکار، ردیاب شئ و فلاش کروما اشاره کرد که جزو ویژگی‌های پیشفرض خود رابط کاربری MIUI خواهند بود.

باتری

از نظر باتری، هیچ پیشرفت چشمگیری در این گوشی دیده نمی‌شود. شیائومی می میکس 2 اس باید از یک باتری با ظرفیت 3400 میلی‌آمپر ساعت درست همانند نسل پیش خود بهره‌مند باشد. اما مصرف انرژی با توجه به حضور یک تراشه بهینه سازی شده به مراتب کمتر خواهد بود. به هر ترتیب ما با توجه به این ظرفیت ثابت باتری نباید انتظار افزایش زیاد عمر باتری را در پرچمدار جدید شیائومی داشته باشیم.

قیمت

هنوز هیچ اطلاعاتی از قیمت شیائومی می میکس 2 اس در دست نیست، اما کمپانی سازنده همواره ثابت کرده که خیلی سخت قیمت محصولاتش را سال به سال افزایش می‌دهد. این گوشی که احتمالا به تراشه اسنپدراگون 845 مجهز بوده و در نمایشگاه MWC 2018 معرفی می‌شود، رقیب جدی برای سامسونگ گلکسی اس 9 و سونی اکسپریا ایکس زد پرو خواهد بود؛ بنابراین شیائومی میکوشد تا با کنترل قیمت آن و ارائه قیمتی به مراتب کمتر از دو رقیب بزرگش بتواند سهم خوبی از بازار را کسب کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. مشخصاتش عالیه من حرفی ندارم
    فقط من اعتمادی بهش ندارم
    این کاملا شخصیه

  2. طراحی دوربین و قیمت حرف نداره

  3. مشخصاتش که خوبه ولی بهش نمیخوره
    ازش مطمعن نیستم

  4. شیائومی عالیه چرا میگید بده ؟؟

  5. طراحی خوبی داره

    اما سال ها کار داره تا برند مطمعنی بشه

  6. خیییییلی موبایل شیکیه از لحاظ ظاهری
    کلا نگاهم به شیائومی مثبت بوده همیشه