افزایش طول عمر برایان تریسی

افزایش طول عمر با 3 عادت ساده به زبان برایان تریسی

برایان تریسی، نویسنده و نماد موفقیت در غرب، سه عادت روزمره را برای افزایش طول عمر و داشتن زندگی سلامت به شما معرفی می‌کند. وی معتقد است که ما می‌توانیم بیشتر از انسان‌های هر عصر دیگری زندگی کنیم. اما چگونه؟ در ادامه خواهید خواند.

در طول تاریخ بشریت هیچ زمانی مثل حالا وجود نداشته است که شما بتوانید طولانی تر و بهتر از امروز زندگی کنید. پیشرفت‌های باورنکردنی در داروسازی، پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی صورت گرفته که مردم را قادر می‌سازد در برابر هر بیماری غلبه کرده و بتوانند دهه‌های 80 و 90 زندگی خود را نیز ببینند.

امروزه تعداد افراد 90، 100 ساله یا حتی بیش از آن در سراسر جهان افزایش پیدا کرده است. شما نیز می‌توانید با چند عادت ساده، زندگی روزمره‌ی سالمی را داشته باشید و به طول عمر خود بی‌افزایید. در بسیاری از عصرهای زندگی بشریت، طول عمر چیزی اتفاقی بوده است. اما حالا در عصری که ما زندگی می‌کنیم، طول عمر قابل طراحی و انتخابی است. شما می‌توانید امروز تصمیم بگیرید که از سلامت جسماتی عالی لذت ببرید و با ایجاد چند عادت خاص، زندگی طولانی تر و بهتری را نسبت به هر نسل دیگر تاریخ بشر تجربه کنید.

چگونه سالم و تندرست باشیم؟

امروزه بیش از 60 درصد مردم آمریکا در رده افراد چاق قرار دارند. این بدان معناست که بیش از 20 درصد افراد چه از نظر قدی و چه وزنی در شرایط ایده آل قرار دارند. این درحالیست که میلیون‌ها نفر از انواع بیماری‌ها رنج می‌برند. بنابراین به طور کلی 40 و 50 درصد افراد در وزنی بالاتر از وزن متناسب خود قرار دارند.

هرچه هستید و هرچه که خواهید بود، نتیجه‌ی انتخاب‌ها و تصمیم‌های شماست. اگر می‌خواهید برخی از ابعاد زندگی‌تان را تغییر دهید، شما باید انتخاب‌ها و تصمیم‌های جدیدی نیز بگیرید. پس از آن کافیست به خودتان نظم ببخشید تا به اهدافی که مدنظرتان است برسید. تنها راه حل اینکه شما به وزن دلخواهتان برسید این است که هر روز و هر هفته کمتر بخورید و بیشتر تحرک داشته باشید. اما همانطور که این کار برای ماه‌ها و سال‌ها طول خواهد کشید تا شما به وزن مد نظرتان برسید، پس باید به دنبال راه حلی باشید تا در مدت کمتری این فرآیند انجام شود.

کاهش وزن آسان نیست!

کاهش وزن هیچگاه آسان نیست، زیرا شما به خوردن زیاد و استراحت مطلق عادت کرده‌اید. شما باید رژیم غذایی بگیرید تا در صبح، ظهر و شب غذاهای مشخصی میل کنید. شما احتمالا عادت کرده‌اید که بین وعده‌های غذایی‌تان خوراکی‌های زیادی بخورید و یا صبحانه‌ی بیش از حدی میل کنید. آسان نیست ترک کردن این عادت‌ها، اما شدنی به نظر می‌رسد. این هدف شماست.

1 – غذاهای مناسبی بخورید

افزایش طول عمر برایان تریسی

نخستین عادتی که شما نیازمند بهبود بخشیدن به آن برای افزایش طول عمر و تناسب اندامتان هستید، خوردن بر حسب یک رژیم مناسب است. شما باید عادت کنید غذاهای مناسبی در مقدار مناسب و در زمان مناسبی بخورید.

هرکسی می‌داند که چه مقدار (در حد تعادل خود) بخورد و در رژیم غذایی خود از مقدار بیشتری سبزیجات، میوه‌ها و محصولات دانه‌ای استفاده کند. علاوه بر این قاعده کلی، موارد مختلف دیگری نیز هستد که می‌توانید برای تغییر رژیم غذایی خود از آن‌ها استفاده کنید و عادت‌های تغذیه‌ای خوبی را به ارمغان بیاورید. در نهایت این کار منجر به کاهش وزن، سطح بالاتری از انرژی و تناسب اندام می‌شود.

علاوه بر خوردن مواد غذایی مناسب، شما باید به حذف سه سم سفید «نمک، شکر و آرد» از رژیم غذایی خود نیز عادت کنید. این تغییر در رژیم غذایی شما بسیار ساده و در عین حال بسیار مهم است. با این تصمیم مهم می‌توانید نتایج قابل توجهی را به دست آورد.

2 – ورزش کافی داشته باشید

افزایش طول عمر برایان تریسی

ورزش، یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش طول عمر

دومین عادتی که برای افزایش طول عمر شما لازم است، عادت ورزش موثر است. بسیاری از مردم ورزش کردن را در اواخر دوره جوانی و یا آغاز دومین دهه زندگی خود متوقف می‌کنند؛ حتی اگر آن‌ها ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند. بدن انسان به طور منظم در طول زندگی نیازمند ورزش است. هر روز، هر نقطه از بدنتان را به تحرک و تکان خوردن عادت دهید. این کار عضلات و مفاصل شما را چابک و انعطاف پذیر نگه می‌دارد.  ورزشن منظم اطمینان می‌دهد که شما از تعادل و تحرک بهتری برخوردار هستید. همین کمک می‌کند تا دردها و مشکلات عضلانی یا مفصلی شما کاهش پیدا کند.

خودتان را به حداقل 200 دقیقه ورزش در هفته عادت دهید. اگر می‌خواهید آن را در قالب پیاده روی دنبال کنید باید روزی 30 دقیقه، هر 7 روز هفته پیاده روی کنید تا یکی از متناسب‌ترین افراد در جامعه باشید. اگر خودتان را به دوچرخه سواری عادت می‌دهیدف بر روی یک تردمیل کار می‌کنید، شنا می‌کنید و یا تمرینات هوازی انجام می‌دهید، ریه‌ها و پمپاژ قلب شما شرایط بهتری را دریافت می‌کند تا در مدت زمانی بسیار کم، سطح سلامت و انرژی شما افزایش پیدا کند.

3 – به حد کافی بخوابید

افزایش طول عمر برایان تریسی

سومین عادت مهم در افزایش طول عمر و بهبود سلامت شما، استراحت مناسب و کافی است. شما باید 7 الی 8 ساعت در طول شب بخوابید تا بدن شما عملکرد مطلوبی را به دست آورد. اگر کمتر از 6 الی 7 ساعت در شب بخوابید، کارهایتان را به سختی انجام می‌دهید و در نهایت با کمبود خواب مواجه خواهید شد.

اگر می‌خواهید احساسی که در کار و زندگی دارید تغییر کند، شما باید خودتان را عادت دهید تا هر شب ساعت 10 به رخت خواب خود رفته و به مدت 7 الی 8 ساعت بخوابید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. مشکل من به شخصه روحیه. یه جوون تو ایران مشکلات روحی زیادی می تونه داشته باشه. و این باعث بیماری و افسردگی میشه

  2. با این وضع گرون که غذای سالم نداریم
    با این سگ دو زدن وقت ورزش نداریم
    با این همه فکر خواب به کلمون نمیاد
    پس یهو بمیریم دیگه

  3. اینو که همه ی ما میدونستیم
    به هرحال ممنون

  4. ما که سربازیم و تو پادگان دقیقا این 3 تا رو از ما گرفتن

  5. هنر کرد خوب اینو که عمه منم میدونه