رهایی از استرس

برای رهایی از استرس باید به چه نکاتی توجه داشت؟

آیا شما هم دچار استرس روزمره هستید؟ آیا از اثرات منفی استرس بر زندگی خود مطلع هستید؟ برای رهایی از استرس باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که ما در این مقاله آن‌ها را بیان می‌کنیم.

زندگی مدرن با موعد مقرر و تنش‌های بی‌پایانی مواجه است که موجب استرس زیادی در انسان می‌شود. استرس یعنی سکوت و ضعف مکرری که سیستم بدنی و روح شما را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. آیا می‌خواهید از دست آن خلاص شوید؟ ما در این مقاله با ارائه برخی نکات طلایی شما را در این راه کمک خواهیم کرد. اما بیایید در ابتدا کمی در مورد اثرات آن در زندگی‌مان سخن بگوییم.

اثرات منفی استرس

چرا شما باید از استرسی که گریبانتان را گرفته خلاص شوید؟ استرس، خیلی بی سر و صدا به ایفای نقش می‌پردازد. آن ابتدا با صدای کمی می‌آید و پس از آنکه در ذهن و روح شما ریشه دواند، اثرگذاری خودش را آغاز می‌کند. اگر در زمان مشخصی موفق به رهایی از استرس نوشید، آن می‌تواند شما را خرد کرده و شکست دهد. استرس به شما آسیب می‌زند و فلج می‌کند و دیگر هیچ مجالی برای تفکر عاقلانه به شما نخواهد داد.

استرس اثر تکراری دارد. آن شما را به یک دایره بدسگال می‌اندازد که هر چه جلوتر بروید، باعث استرس بیشتری در شما می‌شود. اگر موفق به کاهش استرس خود نوشید، عملکرد خوبی نخواهید داشت و این قضیه خود به ناامیدی و استرس بیشتر منجر خواهد شد.

این یک اثرگذاری پایدار است و فرآیند فکری شما را به شیوه‌ای خطرناک، نامطلوب و منفی قالب بندی می‌کند. این باعث می‌شود شما هر جا که بروید ناراحت به نظر برسید. افکار شما هستند که ذهن شما را کنترل می‌کنند و به نوبه خود بدن و سلامت شما را نیز کنترل می‌کنند. استرس بر روی سیستم بدن شما تاثیر می‌گذارد. اکثر مشکلات مربوط به سلامت امروز ما نیز هدیه‌ای از سوی استرس روزمره ما است. اغلب اوقات این تاثیرات قابل شاهده نیست، اما استرس در واقع نقش ساکتی را در افزایش هرگونه بیماری شما ایفا خواهد کرد.

و اگرچه استرس بر روی تمام افراد اطراف شما هم تاثیر می‌گذارد، اما تاثیرش بر روی ذهن و روح شما مشهودتر است. استرس دارای خطر تخریب کننده بر روی ذهن شما است. شما قدرت فکرتان را از دست می‌دهید و بدون هدف به زندگی خود ادامه خواهید داد، گویا سر به کویر گذاشته‌اید. دست به هر کاری می‌زنید ناموف خواهید بود و به مرور زمان ناامیدتر خواهید شد. از همه مهم‌تر، به یاد داشته باشید  که یک ذهن سالم تنها در یک بدن سالم می‌تواند زنده بماند.

اما حالا که با اثرات منفی استرس آشنا شدید، برای رهایی از استرس باید چه اقداماتی انجام دهید؟ اگر به دنبال یک درمان واقعی برای آن هستید، ما در این مقاله به 7 نکته طلایی اشاره خواهیم کرد که می‌تواند به شما در این جنگ تن به تن کمک کند. در ادامه با ما همراه باشید.

رهایی از استرس

7 نکته برای رهایی از استرس

1 – جنبه نسبی: مشکلات ما برای آنکه بخواهیم با آن‌ها مقابله کنیم واقعا بزرگ نیستند و  تنها بزرگ به نظر می‌رسند. باید از نقطه نظر دیگری آن‌ها را دید. فکر کنید اندازه و ارتباط مشکل شما نسبت به این جهان چیست؟ شما چه هستید؟ این مشکل چیست؟

2 – جنبه زمانی: با گذشت زمان، میزان مشکل شما کاهش پیدا خواهد کرد. ان ناپدید شده و در زمانی بعدتر متوجه می‌شوید که استرس در زندگی‌تان هیچ جایی ندارد. اگر به آینده‌ی خود اطمینان ندارید، این بدان معنا نیست که به فردا اعتماد ندارید.

3 – دیگر افراد: اغلب استرس ما ناشی از تعاملات ناخوشایند است. این یکی از شایع‌ترین علت‌های استرس است. اجازه ندهید محبوبیت از دست برود. اجازه ندهید صدای شما بلند شود. تمرین کنید هر چیزی را با صدایی کم بگویید. همه چیز را در حالت دوستانه بگویید و می‌تواند تاثیر ماندنی‌تری بر روی هر کسی که در اطراف شما هست بگذارد.

4 – سکوت طلاست: تقریبا هر مشکلی را می‌توان با سکوت به عنوان یک کلید کاربردی حل کرد. سکوت به به شما کمک می‌کند تا مشکلات را در نطفه خفه کنید. آن کمک می‌کند تا یه کاله کاریزکاتیک به شخصیت شما اضافه شود.

5 – کنترل تنفس: معلم دوران دبیرستان من به من گفت: اگر سخت نفس بکشید، رنج بردن حق شماست. پس خونسردی خود را حفظ کنید و آرام باشید. سکوت به شما زمانی برای فکر کردن و پیدا کردن یک راه حل برای مشکلتان می‌دهد. در واقع این یک نوع خودآموزی است.

6 – صدای داخلی شما: استرس شما را از بین می‌برد. آن موجودیت درونی شما را نابود می‌کند. شما کنترل بر روی خودتان را از دست می‌دهید، به گونه‌ای که هیچ چیز را درست انجام نخواهید داد. ذهن شما هیچگاه در آرامش نخواهد بود. پس با خودتان دقیقا همانگونه که دیگاران رفتار می‌کنند، رفتار کنید.

7 – نگرانی در کار: نگرانی در هیچ چیزی خوب نیست، بلکه تنها سعادت درونی‌تان را از دست می‌دهید. بیشتر شما نگران هستید که نگرانی‌های بیشتری گریبان شما را بگیرد. این یک مدار مخرب پرتکرار است. نگرانی‌ها می‌توانند شما را به طور کامل نابود کنند و تمام تلاش‌های شما بیهوده شود. پس شم باید برای رهایی از استرس خود بجنگید.