خرید نمایشگر اولد آیفون های جدید

تخفیف بزرگ سامسونگ به اپل برای خرید نمایشگر اولد آیفون های جدید

همانطور که احتمالا می‌دانید تولید پنل‌های نمایشگر اولد آیفون ایکس اپل بر عهده‌ی سامسونگ است. حالا اپل قصد دارد برای تولید دوباره این پنل‌ها در سال جدید از غول کره‌ای تخفیف هنگفتی بگیرد. آیا موفق خواهد شد؟

سامسونگ تنها تولیدکننده‌ی پنل ها اولد برای گوشی های هوشمند آیفون ایکس اپل است. انتظار می‌رود درآمدی در حدود 22 میلیارد دلار از فروش نمایشگر اولد به اپل در سال 2018 نصیب سامسونگ شود. از آنجایی که سامسونگ تنها فروشنده‌ای است که می‌تواند کیفیت و سایر خواسته‌های اپل را برآورده کند، سال گذشته آن‌ها قیمت بسیار بالایی را برای نمایشگر اولد آیفون ایکس اپل در نظر گرفته بودند. با این حال سامسونگ دیگر نمی‌تواند با همان قیمت پنل‌هایش را برای آیفون بعدی اپل به فروش برساند.

تقاضای ضعیف برای آیفون ایکس پس از خیزش اولیه‌ای که توسط طرفداران اپل برای خرید آن انجام گرفت باعث شده است تا این شرکت آمریکایی سفارش قطعات مورد نیاز از تامین کنندگان خود نظیر سامسونگ را کاهش دهد. بدتر از همه، شرکت‌های گوشی ساز چینی پس از عرضه آیفون ایکس در بازار، با هجوم درخواست‌هایشان به سمت سامسونگ باعث شده‌اند تا این کمپانی ظرفیت تولید پنل‌های نمایشگر اولد خود را افزایش دهد و حالا که اپل سفارش‌های خودش را کاهش داده این قضیه به معضلی برای سامسونگ تبدیل شده است.

سامسونگ تخفیف بزرگی به اپل می‌دهد

در برنامه‌‌ریزی‌های سامسونگ، تولید 200 میلیون پنل نمایشگر اولد برآورد شده است که 100 میلیون نسخه از آن مختص اپل است. این دقیقا دو برابر سفارش اپل برای آیفون ایکس سال گذشته است. سامسونگ در نظر دارد 25 میلیون پنل برای آیفون ایکس کنونی و 25 میلیون پنل را نیز برای نسل آینده‌ی آن که سال جاری معرفی می‌شود به تولید برساند. تولید پنل‌های نمایشگر آیفون های آینده از ماه دیگر با میزان 2 الی 3 میلیون پنل در ماه آغاز می‌شود. به نظر می‌رسد سامسونگ در نظر دارد از این پنل در گوشی های مدل A3 جدید خود نیز استفاده کند تا این ظرفیت اضافی به نوعی پر شود.

خرید نمایشگر اولد آیفون های جدید

قیمت نمایشگر اولد آیفون کاهش می‌یابد

به نقل از گزارش‌های محلی، سامسونگ و اپل در حال مذاکره بر روی قیمت پنل‌های نمایشگر اولد آیفون هستند و کوپرتینو خواهان کاهش قیمت این قطعات است. در زمانی که اپل مشغول خریداری این پنل‌ها از سامسونگ است، قدرت چانه‌زنی بیشتری دارد و حالا که ظرفیت تولید سامسونگ افزایش پیدا کرده بعید به نظر می‌رسد این کمپانی کره‌ای مخالفتی با این قضیه داشته باشد. ظاهرا ماه گذشته میلادی مدیرعامل سامسونگ دیسپلی با مدیران اپل مذاکراتی را در ارتباط با قیمت این پنل‌ها داشته است، اما توافقی بین دو طرف حاصل نشده است.

هرچند که هرگز به صورت رسمی اعلام نشده است، اما اپل حدود 110 دلار برای هر پنلی که سامسونگ تولید می‌کند می‌پردازد که خود یک سوم کل هزینه‌های تولید آیفون 10 را تشکیل می‌دهد. اپل حالا قصد دارد این هزینه را به 100 دلار برای هر پنل کاهش دهد که در مقیاس تولیدی زیاد، تخفیف بزرگی محسوب می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که با توجه به کاهش هزینه‌ی تولید پنل‌های اولد، سامسونگ نیز به تحفیف دادن رضایت داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. چه سودی می برن جفتشون واقعا سود هنگفتی هست ولی امسالم یکی از مدل هاش LED هست بقیه گوشی ها LCD هستند

  2. چه اشتباهی کرد سامسونگ

  3. دست به یکی کردن پوز هواوی رو بزنن