پروژه هایپرلوپ

پروژه هایپرلوپ تا 3 سال دیگر آماده‌ی بهره‌برداری می‌شود

ریچارد برانسون، صاحب شرکت Virgin Hyperloop One اعلام کرده است که تنها 3 سال تا انتقال مسافران انسانی با پروژه هایپرلوپ باقی مانده است. این یک ادعای بزرگ است که اگر عملی شود، دنیای حمل و نقل را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

به نظر می‌رسد پروژه هایپرلوپ نیز یکی از جذاب‌ترین تکنولوژی‌هایی است که گفته می‌شود تا 3 سال دیگر در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت. سال گذشته یکی از مسئولان پروژه هایپرلوپ اعلام کرد که تا سال 2020 در سراسر جهان مشغول کار بر روی آن خواهند بود. حالا ریچارد برانسون، مدیر کل گروه ویرجین که سال گذشته میلادی فعالیت مشترک خود با Hyperloop One را رسمی کرد، اعلام کرده است که تا سال 2021 میلادی این پروژه مهیای جابجایی مسافران انسانی خواهد بود.

سیستم حمل و نقل جهان در آستانه‌ی تحولی بزرگ

تمامی این زمان‌های اعلام شده می‌توانند شایعات بزرگی باشند که در ذهن توسعه دهندگان این تکنولوژی وجود دارد. زمین هنوز آماده‌ی میزبانی از هایپرلوپ های سطح بالا در هیچ جای خود نیست. هیچ دولتی قراردادی را برای به خدمت گرفتن این تکنولوژی امضا نکرده است. شرکت‌هایی که در حال تلاش برای رسیدن به این مهم هستند با مشکلات مالی مواجه‌اند و مقدار پول مورد نیاز برای اجرای این پروژه‌ها به قدری زیاد است که باعث شده کمتر کسی جرات نزدیک شدن به سمت پروژه هایپرلوپ را داشته باشد. این پروژه بسیار عظیم و مهم است.

اگر هایپرلوپ دقیقا چیزی باشد که پدربزرگ آن، ایلان ماسک برای ما تعریف کرده، این عددها و تاریخ‌های گرفته شده عجیب و غریب به نظر می‌رسد. متسک کسی است که برای نخستین بار پروژه هایپرلوپ را به عنوان یک پروژه متن باز در سال 2013 آغاز کرد و از آنجایی که از حالت مفهومی به حالت تجاری تبدیل شد، حالا دیگر نیازمند منابع مالی خوبی است تا بتواند به حیاتش ادامه دهد.

پروژه هایپرلوپ

حالا برانسون و دیگر میلیاردرهای جهان به سمت این تکنولوژی قدم برداشته‌اند و در حالی که این تکنولوژی به نظر جذاب و در دست توسعه است، توسعه دهندگانش ادعا می‌کنند تا آن روزی که مسافران انسانی از طریق پروژه هایپرلوپ جابجا شوند، تنها 3 سال باقی مانده است. برانسون در مصاحبه‌ای که با CNBC انجام داده عنوان کرده است که «من تصور می‌کنم تا دو یا سه سال دیگر به این مهم دست پیدا کنیم. فرزندان من نیز دقیقا آنچه که من می‌خواهم را می‌خواهند. آن‌ها نیز می‌خواهند سریع‌تر به مقصد مورد نظر خود برسند».

دبی نخستین میزبان پروژه هایپرلوپ

به لطف علاقه‌مندی مسئولان و ساکنانش، نظر دبی شهری است که می‌تواند برای اولین بار در جهان میزبان عملیاتی کردن پروژه هایپرلوپ باشد. در حال حاضر نیز شرکت ویرجین هایپرلوپ وان در شهر دبی مستقر شده است. در سمتی دیگر دی پی ورلد (DP World) نیز بزرگ‌ترین سرمایه گذار این پروژه است که آن هم یک شرکت مستقر در دبی محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. همسایه‌ها خیالشون از بابت ما راحته، برا همین بیشتر پولشون خرج رفاه و اضافه‌ش خرج درگیر نگهداشتن ذهن ما میشه
    ما چون تب/فشارمان بالاس، بیشتر پولمون خرج بازدارندگی و اگه اضافه‌ای بمونه، کمی تا قسمتی از پای‌تختو بهش میرسیم
    سوءتفاهم نشه، قدیما هم جای فشار، دز زیادی داشتیم
    نمیدونم شاید نفت اونا چربتره یا نون‌خور ما بیشتره، ولی همیشه کفگیرمون ته‌دیگ میخوره
    خلاصه، وصیّت روباه پیر به بچه‌ش اینه: عربو سیر، عجمو گشنه نگهدار
    نمیگم اونجا مدینۀ فاضله‌س ولی آخه ما فلان شده‌ها شورشو درآوردیم
    چرا توو حال نیستم، همیشه یا توو پستوام یا توو پیشخون؟
    چرا حاضرم بازار بسوزه تا برام یه‌جف جوراب بمونه؟
    چرا نصیحت/پیشنهاد، از فحش خواهرمادر گرانتره؟

  2. فوق العاده زیباست
    خدایا چه گناهی کرده بودیم ایرانی به دنیا اومدیم

  3. وایی کاش توی دبی زندگی میکردیم

  4. عکس مطلب تصویر زیباییه از آینده
    ما که تو ایران هنوز با دوچرخه میریم سرکار

  5. فک نمیکنم تا حتی ده دوزاده سال دیگه به تهران بیاد

  6. چه مهندسی خارق العاده و قشنگی داره

  7. دبی همش با پول نفت دارن چه کارایی میکنه

  8. ما هنوز مترو هم نداریم