اینستاگرام

اینستاگرام چندین قابلیت جدید همچون ادغام برنامه‌ها و افکت‌های AR را معرفی کرد

اینستاگرام در خلال کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان فیسبوک که روز گذشته تحت عنوان F8 برگزار شد، مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید را برای پلتفرم خود معرفی کرد. این ویژگی‌ها فعالیت در این شبکه اجتماعی را جذاب‌تر از همیشه می‌کنند.

پیش‌تر بخش استوری اینستاگرام با امکان ارسال دسته‌ای تصاویر آپدیت شده بود. حالا سازندگان اعلام کرده‌اند که اپلیکیشن های بیشتری برای آپلود مستقیم عکس‌ها با بخش استوری ادغام می‌شود. اولین اپلیکیشن هایی که در این زمینه می‌توان از آنها استفاده کرد، “Spotify” و “GoPro” هستند.

ادغام اسپاتیفای با این شبکه اجتماعی، استیکرهای مخصوص آهنگ‌ها را با خود به همراه داشته و استوری شما را مستقیما به آهنگ کامل آن در اسپاتیفای پیوند می‌دهد. در نتیجه، افرادی که استوری شما را دیده‌اند می‌توانند از نسخه کامل آهنگ، آلبوم و یا لیست پخش‌تان استفاده کنند. به علاوه، ارسال چنین آهنگ‌ها، آلبوم‌ها یا لیست‌های پخشی از طریق دایرکت نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

اینستاگرام

برای استفاده از اپلیکیشن در استوری‌های اینستاگرام، کافی‌ست کلیپ مورد نظر را از اپلیکیشن “GoPro” انتخاب کرده و آن را مستقیما در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید. در این بخش از شما خواسته می‌شود پیش از آپلود عکس یا ویدیوی مورد نظر، ابتدا نحوه نمایش آن را تعیین کنید. برای این کار هیچ نیازی به پیوند دادن نرم افزار با حساب کاربری “GoPro” وجود ندارد چرا که این کار به صورت محلی و از طریق خود اپلیکیشن اینستاگرام انجام می‌شود.

مدیران می‌گویند ادغام‌های جدید با اینستاگرام زمانی که قصد ارسال استوری های آن در “Facebook Stories” را داشته باشید هم کار می‌کنند و در آینده، استفاده از اپلیکیشن های بیشتری امکان‌پذیر می‌شود.

حال نوبت به افکت‌های واقعیت افزونه می‌رسد. “Instagram” از پلتفرم “Camera Effects” فیسبوک برای اضافه کردن افکت‌های واقعیت افزوده از حساب‌های کاربری مشهوری همچون Ariana Grande ،Vogue و NBA استفاده کرده است. این افکت‌های AR طیف گسترده‌ای از موارد همچون فیلترهای صورت تا فیلترهای محیطی را شامل می‌شود. در ادامه می‌توانید نمونه‌ای از آن را تماشا کنید:

ویژگی جدید بعدی “Video Chat” نام دارد. این حالت می‌تواند با لمس آیکون ویدیو در گوشه بالای هر بخشی از “Direct Message”، در پروفایل فردی خاص یا «یک گروه کوچک» آغاز شود. مطابق با تصاویر خبری، ما حدس می‌زنیم حداکثر چهار نفر بتوانند در یک مکالمه گروهی حضور داشته باشند.

اینستاگرام

در نهایت، تصویری که در ادامه می‌بینید، صفحه جدید “Explore” در اینستاگرام است. این صفحه‌ای است که برای هر کاربر به منظور پیدا کردن سایر مردم و حساب‌های کاربری برای دنبال کردن شخصی‌سازی شده است.

این قسمت در “topic channels” دسته‌بندی خواهد شد تا کاربران به شکلی متفاوت بتوانند به دنبال محتوای جدید باشند. اگر موضوعی را پیدا کنید که دوست دارید، آن‌گاه هشتگ‌های مرتبط با آن نمایش داده می‌شود.

اینستاگرام

زمان اضافه شدن قابلیت‌های جدید به اینستاگرام

ادغام اینستاگرام با GoPro هم‌اکنون اجرایی شده است و از امروز هم کاربران می‌توانند از امکانات ادغام اینستاگرام با اسپاتیفای استفاده کنند. در همین حال، پشتیبانی اسپاتیفای برای Facebook Stories «به زودی امکان‌پذیر می‌شود».

افکت‌های شخص ثالث جدید دوربین و صفحه جدید “explore” این شبکه اجتماعی «طی هفته‌های آینده» و “Video Chat” نیز «به زودی» در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.